URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Martie 2013, 09:02

În 2013, OTL vrea să cumpere 10 minibuze pentru traseele neaglomerate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL îşi va îmbunătăţi parcul în acest an. Conducerea societăţii de transport public a anunţat joi că instituţia va cumpăra, în urma unei licitaţii publice, 10 minibuze care să deservească traseele neaglomerate, economisind astfel motorină.

"După amiaza le-am putea folosi eficient pe anumite trasee unde sunt puţini călători, dar autobuzul trebuie să asigure cursa. Un astfel de minibuz consumă între 15 şi 17 litri de motorină la suta de kilometri, în timp ce autobuzele noastre, în funcţie de tip, consumă între 25 şi 32 de litri", a declarat Mircea Pop, directorul tehnic al OTL.

OTL a făcut şi anul trecut o licitaţie pentru acest proiect, însă, nu s-a prezentat nicio firmă. Pe acest subiect, directorul OTL a caracterizat licitaţiile publice de acest tip, pe Legea 34, sunt "un jaf organizat", căci "echipamentele ajung să coste mai mult decât preţul pieţei după licitaţie". Tocmai de aceea, potrivit lui Csuzi, reprezentanţii firmei de transport vor fi atenţi cum pregătesc caietul de sarcini.

Totodată, Mircea Pop a anunţat că pentru acest an îşi propune să achiziţioneze cinci tramvaie second-hand de tip cuplu, cu motor şi remorcă, pentru a răspunde nevoilor de pe trasee.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, cei directorul economic Ioan Purge şi directorul tehnic, Mircea Pop, au prezentat pe scurt bilanţul societăţii pe anul trecut, menţionând că societatea a încheiat socotelile pe profit, unul de circa 40-50.000 de lei.

Ioan Purge a menţionat că în ultimii ani cheltuielile atât cu materialele necesare cât şi cu traseele au scăzut, chiar dacă OTL a "parcurs" anul trecut peste 5,2 milioane de kilometri, traseele autobuzelor crescând de la 9, în 2009, la 17 în 2012. În schimb, au crescut destul de mult cheltuielile cu combustibilul au crescut cu circa 12% faţă de 2011 din cauza scumpirii motorinei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
just
A mai avut o idee de-asta stralucita Lupau(Dumnezeu sa-l ierte ca are ce ierta!)cu microbuzele ROCAR de circulau la un moment dat pe traseul 13 sau 17 in pereche(botezate fiind "turnurile gemene")! Mama, ce economii s-or fi facut!
Postat 01 Martie 2013, 09:23 de reumatism
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON