URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Iulie 2018, 13:59

Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO)

Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO) sursa foto: Kovács Zoltán, Facebook
Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO) sursa foto: Kovács Zoltán, Facebook
Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO) sursa foto: Kovács Zoltán, Facebook
Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO) sursa foto: Kovács Zoltán, Facebook
Imaginile groazei: Aşa arată Dusterul în care au murit patru oameni la Beiuş (FOTO) sursa foto: Kovács Zoltán, Facebook
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Au apărut primele imagini cu autoturismul Dacia Duster scos din şanţul în care şi-au pierdut viaţa patru persoane - mamă, tată, fiică şi ginere - duminică dimineaţă, pe DN 76, în Beiuş.

Fotografiile, postate pe Facebook de către Kovács Zoltán, arată că maşina s-a zdrobit pur şi simplu de conducta de beton de canalizare.

"Prea mult nu este de comentat. Poate un amănunt aparent nesemnificativ: nu ştiu ce caută acest sicriu pe roţi lângă parc, loc de joacă pentru copii. Nu de alta, dar pe bancheta din spate erau suficiente fragmente umane bune de probe ADN…", a scris, pe reţeaua de socializare, autorul imaginilor.

Accidentul a readus în atenţia publică şi calitatea lucrărilor de reabilitare a DN 76, respectiv faptul că acestea numai nu se mai termină. Un cititor a semnalat BIHOREANULUI că, dacă firma care execută lucrările în zonă ar fi trasat marcaje sau parapeţi, poate că tragedia nu s-ar fi întâmplat.

"O vină extraordinar de mare o are, după părerea mea, administratorul drumului, respectiv AZVI, pentru lipsa marcajelor laterale. Calea de rulare s-a finalizat de mult timp, dar marcajele nu s-au trasat... Poate că şoferul le-ar fi observat totuşi... În plus, parapeţii laterali sunt sublimi, dar lipsesc cu desăvârşire. Chiar în acea zonă nu ştiu dacă sunt prevăzuţi parapeţi, dar în zona podurilor se impun de urgenţă pe tronsonul Bitii - Ştei", a reclamat administratorul paginii de Facebook Drumul Național 76.

După cum BIHOREANUL a mai scris, primele date culese de poliţişti la locul accidentului de duminică dimineaţă duc la ipoteza că şoferul care s-a răsturnat cu maşina în Beiuş ar fi adormit la volan şi a pierdut controlul asupra direcţiei vehiculului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Urmăriți cu atenție
https://youtu.be/AyQ3zxIH02k
Postat 08 Iulie 2018, 20:10 de Sandu1201
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON