URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cele 100 proiecte aflate în derulare, primarul Bolojan vrea să mai implementeze încă 172, dacă tot a reuşit să rezolve accesarea banilor de la UE. Practic, în felul acesta, în 2020 Bihorul are pe rol 273 lucrări, pentru că vine şi Consiliul Judeţean cu o investiţie. Mă gândesc că au de gând să termine terminalul neterminat, care trebuia terminat cu doi ani în urmă.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
O mare parte din sudalmele pe care le încasează autorităţile ar fi evitabile dacă s-ar comunica sincer şi corect pe canalele oficiale. Dar, de cele mai multe ori, în România se preferă tăcerea. S-au făcut paşi mari înainte în domeniul comunicării în ultimii 30 de ani, dar încă suntem departe de lumea în care, atunci când apare o problemă, se organizează rapid o conferinţă de presă, preferabil în direct.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Iulie 2017, 13:13

„Este o ruşine că Transilvania va fi legată de Budapesta, nu şi de Bucureşti!”. PPMT anunţă un mare protest pentru Autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Liderii PPMT Bihor, Zatyko Gyula, şi PPMT Oradea, Csomortanyi Istvan, au criticat dur partidele din România, în special PSD şi UDMR, care s-au aflat cel mai mult la guvernare, pentru faptul că Autostrada Transilvania a rămas o simplă promisiune de 13 ani, şi cheamă populaţia din judeţele Bihor şi Sălaj la un mare protest programat pe 9 septembrie atât din Oradea, cât şi din Şimleu Silvaniei către Marghita.

10 pagini de promisiuni

După ce marţi oficialii ungari au deschis lucrările pe tronsonul Berretyoujfallu – Nagykereki, ultimul al autostrăzii M4 ce va lega din 2020 Budapesta de Vestul României, deşi la noi Autostrada Transilvania este împotmolită, din 2004 abia fiind realizaţi 54 de kilometri din totalul de 415 prevăzuţi de la Borş la Braşov, reprezentanţii PPMT Bihor au considerat că acest lucru este o ruşine naţională pentru români.

"Este o ruşine că de Centenar (n.r. – împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire) Bihorul va fi legat de Budapesta prin autostradă, dar de Braşov nu. Chiar este o mare ruşine!", a spus şeful PPMT Oradea, Csomortanyi Istvan, într-o conferinţă de presă desfăşurată vineri.

Colegul său, Zatyko Gyula, a afirmat că a căutat pe Google referiri la Autostrada Transilvaniei şi UDMR, iar motorul de căutare i-a furnizat 10 pagini de rezultate, "probabil tot atâtea ar fi dat şi dacă tastam cuvintele autostrada şi PSD".

Zatyko l-a criticat mai ales pe preşedintele UDMR Bihor, Cseke Attila, ironizând faptul că tot la patru luni, dar mai ales în campanie, acesta a promis că partidul său va pune condiţii PSD pentru finalizarea autostrăzii, însă acest lucru a rămas la stadiul de simple promisiuni electorale. "Avem nevoie de autostradă, nu de promisiuni!", a spus Zatyko, adăugând că "Cseke a spus că nu vrem să şoferim pe hârtie, ci pe asfalt" (aluzie la "încremenirea în proiect"), dar şi că "nici pe promisiuni nu putem să şoferim".

Condamnaţi la înapoiere

În context, Zatyko a amintit că Transilvania, dar şi alte zone ale ţării, precum Moldova şi Constanţa, sunt condamnate la stagnare economică din cauza lipsei autostrăzii care să le lege de Occident.

De pildă, a spus Zatyko, în urmă cu câţiva ani Mercedes nu şi-a făcut fabrică în judeţul Cluj, ci la Keckemet, din cauză că nu avea o cale de a-şi exporta produsele, iar portul Constanţa rămâne nevalorizat, deşi este al doilea ca mărime din Europa, pentru că mărfurile exportate din China nu pot fi expediate mai departe spre Vest pe şosea, astfel că merg la Rotterdam, în Olanda, şi de acolo sunt trimise pe roţi spre estul Europei.

Pe de altă parte, a subliniat Zatyko, PSD nu se sfieşte să toace sume importante pe proiecte inutile, cum ar fi stadionul de 12 milioane euro anunţat în Alexandria, Teleorman, ori autostrada Bucureşti – Alexandria, cuprinsă în Master Planul General de Transport al României făcut în guvernarea Ponta.

"O escrocherie" şi "o ruşine" naţională

La rându-i, Csomortanyi Istvan s-a declarat revoltat de atitudinea liderului PSD Eugen Nicolicea, care declara recent că autostrăzile pot fi amânate, deoarece prioritare sunt pensiile şi salariile, catalogând această declaraţie drept o dublă "escrocherie", pe de o parte fiindcă bugetele pentru investiţii nu ar trebui să fie afectate de bugetele pentru pensii şi salarii, iar pe de alta pentru că PSD a promis în campanie să facă autostrăzi.

Tot Csomortanyi a spus că lipsa Autostrăzii Transilvania este o mare ruşine pentru România, în condiţiile în care din 2020 Ardealul va fi legat de Capitala Ungariei, nu şi de cea a României.

Ardeleni, la protest!

Date fiind promisiunile ignorate ale politicienilor care s-au perindat la guvernare din 2004 până în prezent fără a face autostrada, Csomortanyi a anunţat că pe 9 septembrie va fi organizat, împreună cu mai multe ONG-uri partenere ale PPMT, un mare protest al bihorenilor şi sălăjenilor, din Oradea şi din Şimleu Silvaniei până la Marghita, pe biciclete, dar probabil şi motorizat.

Csomortanyi a spus că va fi creat şi un site prin intermediul căruia oamenii să-şi poată anunţa intenţia de a participa la protest. "Ideea este să participăm cât mai mulţi, pentru că lipsa autostrăzii nu este o problemă etnică", a spus liderul PPMT Oradea, precizând că detalii cu privire la marşul de protest vor fi anunţate din timp, în perioada următoare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2831 RON
  • 1 EUR = 4.7795 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON