Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor comunică părinţilor copiilor cu handicap, reprezentanţilor legali şi autorităţilor locale că începind cu data de 1 martie programul de evaluare a copiilor în vederea încadrării într-un grad de handicap se va realiza în următoarea succesiune:
- părintele/reprezentantul legal al copilului se va prezenta la Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului care funcţionează pe lângă DGASPC Bihor (Oradea, str. Feldioarei, nr. 13, camera nr.7 sau camera nr. 5) cu dosarul copilului, pentru verificarea documentelor necesare încadrării într-un grad de handicap;
- după verificarea dosarului, părintele/reprezentantul legal al copilului va depune dosarul cu actele la registratura instituţiei (ghişeul nr. 2, în intervalul orar 8:00-14:00, de lunea până joia);
- în urma depunerii dosarului, părintele/reprezentantul legal al copilului va primi un număr de înregistrare, respectiv cu data şi ora aproximativă de evaluare a copilului;
- părintele/reprezentantul legal al copilului se va prezenta împreună cu copilul pentru evaluare şi cu numărul de înregistrare, conform programării stabilite, la data respectivă;
Dosarul copilului pentru reînnoirea certificatului de handicap trebuie să conţină următoarele acte:
1. Cerere
2. Ancheta socială de la primăria de domiciliu al copilului;
3. Fişa de monitorizare a situaţiei copilului de la domiciliul copilului (cazuri de reevaluare);
4. Fişa privind traseul educaţional de la psihopedagog/profesor (excepţie copilul sub 3 ani);
5. Fişa psihologică de la psihologul care evaluează copilul;
5. Fişa medicală sintetică de la medicul de familie;
6. Certificatul medical eliberat de către medicul specialist şi vizat de medicul director şi, după caz: - Investigaţii de laborator şi examinări paraclinice, în funcţie de afecţiunea invalidantă; Bilete de ieşire din spital; Scrisori medicale, recomandări;
7. Copie după ultimul certificat de încadrare într-un grad de handicap.
Dosarul copilului pentru prima încadrare în grad de handicap trebuie să conţină următoarele acte:
1. Cerere
2. Ancheta socială de la primăria de domiciliu al copilului;
3. Planul de servicii de la primăria de domiciliu al copilului;
4. Fişa privind traseul educaţional de la psihopedagog/profesor (excepţie copilul sub 3 ani);
5. Fişa psihologică de la psihologul care evaluează copilul;
5. Fişa medicală sintetică de la medicul de familie;
6. Certificatul medical eliberat de către medicul specialist şi vizat de medicul director şi, după caz: Investigaţii de laborator şi examinări paraclinice, în funcţie de afecţiunea invalidantă; Bilete de ieşire din spital; Scrisori medicale; Copie a Fişei de consultaţii medicale care să cuprindă evoluţia stării de sănătate, diagnosticul şi complexitatea acestuia; alte documente medicale relevante.
- se verifică valabilitatea documentelor depuse la dosar, care sunt valabile doar 2 luni de la data întocmirii, iar aceste documente să fie semnate şi parafate de persoanele care le-au întocmit, ştampilate şi contrasemnate de şeful unităţii/instituţiei emitente;
- dosarul cu documentele necesare pentru reevaluare se va depune la registratură, ghişeul nr. 2, înainte cu 30 de zile de a expira certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.