URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Aprilie 2019, 16:06

Deşi „tuflit” de trioul Pasztor - Mang - Bodea în chestiunea Aeroportului, Bolojan ar coopta Consiliul Judeţean în dezvoltarea transportului navetiştilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pornind de la constatarea că la distanţe relativ mici de Oradea există, pe marginea altor căi de comunicaţii decât şoselele principale, comunităţi mici tot mai prost legate de municipiu prin transportul public şi unde companiile private renunţă la prestarea acestui serviciu pe motiv de nerentabilitate, ceea ce grăbeşte depopularea lor, primarul Ilie Bolojan a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, că propune Consiliului Judeţean o colaborare în acest domeniu.

Concret, în scopul dezvoltării unui sistem integrat de transport public cât mai extins în toată Zona Metropolitană Oradea (unde, deocamdată, OTL operează doar în comunele Sânmartin şi Borş), primarul propune CJ un parteneriat ce presupune din partea municipalităţii achiziţionarea a 60 de autobuze noi pentru a acoperi toate traseele noi. Aportul CJ şi al consiliilor locale interesate ar urma să fie asigurarea unei cote de subvenţionare aşa încât costurile de transport să rămână mici pentru beneficiarii serviciului.

Bolojan a dat ca exemplu cooperarea între Primăria municipiului Arad şi Consiliul Judeţean Arad, care deţin în comun o structură de transport ce acoperă o rază de 30-40 kilometri în jurul reşedinţei de judeţ.

„Primăria Oradea ar oferi două locuri Consiliului Judeţean în Consiliul de Administraţie al OTL”, a spus primarul, la fel cum pentru a contribui la dezvoltarea Aeroportului, municipalitatea solicită locuri în CA de la Aeroport, pentru a putea contribui financiar la obiectivul propus.

Bolojan a precizat că fiecare comună „ar putea analiza singură dacă doreşte să participe în acest mecanism”, enumerând şi avantajele pe care le-ar avea oraşul şi judeţul, ca entităţi ale administraţiei publice, cât şi navetiştii înşişi. Aceştia ar putea avea un abonament de transport metropolitan cu reducere de 50% faţă de preţul integral (care în prezent este de 80 lei în Oradea), aşa încât oamenii ar putea călători nu doar între casă şi serviciu, ci şi în oraş, inclusiv cu tramvaiul şi cu autobuzele urbane, dar şi extinderea „bazinului forţei de muncă” pentru agenţii economici din Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Taman pe dos ...
... CJB ar putea coopta PMO, având în vedere atribuțiile specifice !?! Prea mic însă acest oraș, pentru așa mare valoare cum e diliul șef !?!
Postat 09 Aprilie 2019, 09:29 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON