URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Csomortanyi Istvan, președintele PPMT, explică rezultatul lamentabil la Bacalaureat al elevilor maghiari prin imposibilitatea de a trece examenul la limba română. El propune ca elevii maghiari din România să învețe româna ca pe o limbă străină. Şi adevărul e că, de data asta, Csomortanyi are perfectă dreptate. Poți să te naști în România, dar dacă limba ta maternă e maghiara, pentru tine româna va fi mereu o limbă străină...
Zic şi eu
Adrian Cris
Ultima ispravă este un Cod administrativ care imprimă un ritm şi mai nebun. Nu doar primăriile, ci şi consiliile judeţene, prefecturile şi serviciile guvernamentale vor fi obligate să comunice în limbile minorităţilor, adică vor face noi angajări în sistem. Foştii primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de CJ-uri vor avea pensii speciale, tot din, chipurile, bugetele locale, iar cei actuali vor putea valorifica terenuri şi clădiri cu voturile a doar jumătate plus unu din consilieri, fapt ce va reduce şi mai drastic patrimoniile...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
19 Decembrie 2018, 17:58

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO)

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO) captură Digi24 Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

 

În  ciuda promisiunilor făcute de şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, cum că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul ce leagă Oradea de Deva, şoferii se declară neîncrezători.

Informaţiile apar într-un reportaj al Digi24.ro, care arată că, în ultimul deceniu, promisiunile făcute de politicieni nu s-au concretizat, iar refacerea DN 76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Potrivit sursei citate, drumul este plin de gropi, noroi şi pietriş în loc de asfalt. Pe anumite porţiuni nu există nici măcar un strat de asfalt, iar zilele trecute, situaţia a fost cu atât mai greoaie cu cât a nins, iar carosabilul a fost acoperit de zăpadă. "Ieri am pornit la drum şi m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; aşa că am fost nevoit să mă întorc din drum", a povestit un şofer.

"Promisiuni deşarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au raşchetat asfaltul şi acum e dezastru", este supărat un şofer.

"Vom vedea dacă se şi ţin de cuvânt, dar îmi pare rău! Aşa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta", a spus un alt şofer, citat de Digi.

După cum se ştie, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ştei şi localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

"Am circulat pe drumul acesta şi nu e normal ca un drum naţional practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare", a spus directorul CNAIR.

Informaţiile au fost făcute publice la Oradea, unde Narcis Neaga a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier. De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.

Modernizarea Drumului Naţional 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.

Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. "În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea", a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: "Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti".

În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. "DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia", a spus Neaga.

Vezi mai jos cum arată drumul! (Reportaj Digi24 Oradea)

 

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Șofer sau pieton ... același dubiu !?!
În autorități doar fraierii pot avea încredere, că sunt de nivel național sau local !?! Problema e că sunt tare mulți fraieri pe la noi ... îi vezi oriunde și te împiedici de ei, că sunt ca frunza și iarba.
Postat 19 Decembrie 2018, 19:02 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2139 RON
  • 1 EUR = 4.7326 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON