URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
19 Mai 2011, 12:00

Cornel Popa: Radu Berceanu se comportă "ca un şobolan", pentru că a spus că Autostrada Transilvania nu e o prioritate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-o nouă conferinţă de presă, desfăşurată joi, şi pe care a justificat-o ca fiind "un semnal de disperare faţă de lipsa de obraz a PDL-iştilor", preşedintele PNL Bihor, senatorul Cornel Popa, a criticat din nou politica de neglijare de către Guvernul Boc a infrastructurii rutiere din Transilvania şi, în particular, din judeţul Bihor.

Viitorul trecut

Popa a arătat că în urmă cu o lună a adresat Ministerului Transporturilor mai multe întrebări privind lucrările preconizate pentru anumite drumuri naţionale ce traversează judeţul, răspunsurile primite fiind însă, la fel ca în trecut, "pe lângă subiect", adică evazive sau chiar mincinoase.

Astfel, senatorul liberal a vrut să afle când va avea loc licitaţia pentru reabilitarea drumului Oradea-Beiuş, ce sume au fost alocate şi care este termenul de finalizare pentru reabilitarea acestui tronson din DN 76, dar şi pentru sectoarele DN 19 dintre Biharea şi Chiribiş, DN 19 B între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, pentru DN 1 H între Uileacu de Criş şi Spinuş şi, în fine, când se vor încheia lucrările pe DN 79 între Oradea şi Arad.

Întrucât, pe 3 mai, Ministerul Transporturilor a răspuns, de pildă, că între Uileacu de Criş - Spinuş "lucrările vor demara începând cu data de 27 aprilie", adică în trecut, dar şi pentru că răspunsul nu reflectă realitatea, lucrările de plombare fiind vizibile doar între Oradea şi Beiuş, nu şi pe celelalte tronsoane şi sectoare, Cornel Popa a anunţat că schimbă tactica.

Cu jalba la UE

După ce timp de aproape trei ani a făcut zeci de interpelări către Ministerul Transporturilor şi Guvernul României, Popa a spus că de acum se va adresa autorităţilor europene, deoarece chiar şi proiectele finanţate cu fonduri UE sunt "sabotate" de autorităţile din ţară.

"Pentru centurile ocolitoare Beiuş-Ştei şi Aleşd, Uniunea Europeană a avizat proiectul de realizare în 2008. Au fost primele aprobate pentru România de UE, dar au fost băgate în sertar, unde zac şi astăzi", a acuzat Cornel Popa, explicând că este vorba despre fonduri de peste 100 milioane de euro, la care Guvernul trebuia doar să asigure o cofinanţare de 30%, însă în legătură cu care nu este interesat, chiar dacă există riscul pierderii acestor bani.

Liderul PNL Bihor a spus că pe 31 mai şi 1 şi 2 iunie va fi prezent la Bruxelles, unde îl va aborda cu aceste probleme chiar pe comisarul european pentru Transporturi, Andris Piebalgs.

"Nesimţirea" lui Berceanu

În acelaşi context, Cornel Popa a prezentat presei şi declaraţia politică pe care a făcut-o marţi în Senat pe marginea unei afirmaţii despre Autostrada Transilvania, făcute de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care spunea săptămâna trecută că "Autostrada Transilvania a fost o prostie şi este o prostie. Nu e o prioritate".

"Nu avem nevoie de gogoşile domnului Berceanu. Nu accept ca un fost ministru al Transporturilor să se comporte ca un şobolan. Ceea ce face el este un act de nesimţire", a spus Cornel Popa, amintind, din nou, că Autostrada Transilvania ar fi urmat să străbată întreaga regiune, determinând astfel dezvoltarea ei, dar şi a celorlalte regiuni ale ţării.

"Din 2001, de când am început demersurile pentru Autostradă, ungurii au făcut şapte ramuri de autostrăzi. Noi nu am făcut nici Autostrada Transilvania, care a ajuns o simplă potecă pe lângă Cluj, nici Coridorul IV", a mai spus Popa, precizând că sub miniştrii PDL ai Transporturilor Autostrada Transilvania a fost neglijată cu argumentul că era mai important coridorul IV din Nădlac spre Bucureşti, dar nici acesta nu a fost realizat.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
mai lasane
cit a fost Tariceanu citi bani a adus Popa in bihor,cite drumuri sau facut?sa taca fiindca nici soseaua spre neamurile de la cacaceni nu a reusit sa o repare macar,iar de vorbe sintem satui
Postat 20 Mai 2011, 14:49 de luky
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON