URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
27 Iunie 2019, 17:39

Construirea autostrăzii între Biharia şi Chiribiş se amână: licitaţia câştigată de Selina, contestată de Strabag

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania austriacă Strabag a contestat, pentru a doua oară, rezultatul licitației pentru realizarea proiectării şi execuţiei subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania, dintre Chiribiș și Biharia.

Informaţia a fost confirmată joi, pentru BIHOREANUL, de Crina Lăpuşan, şefa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Nu cunosc, la această oră, detalii privind motivul contestării, dat fiind faptul că licitaţia a fost organizată la nivel central de CNAIR, dar vă pot confirma că rezultatul a fost contestat pentru subsecţiunea dintre Chiribiş şi Biharia”, a declarat şefa DRDP Cluj.

De două ori

Prefectura Bihor a anunţat pe 12 iunie că cea mai recentă licitaţie organizată de CNAIR pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania a fost câştigată de asocierea dintre firma Trameco, parte a grupului Selina, în asociere cu compania slovacă Vahostav şi cu Water Drillings din Bucureşti.

Subsecţiunea 3C2 ar urma să aibă o lungime de 28,55 kilometri, iar asocierea câştigătoare să primească 326,515 milioane lei (plus TVA), adică echivalentul a 68,3 milioane euro (fără TVA), pentru a realiza lucrările de proiectare şi execuţie în 24 de luni.

Rezultatul a fost contestat de austriecii de la Strabag, cei care, de altfel, au atacat şi rezultatul primei licitaţii, anul trecut. Atunci, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins reclamaţia Strabag, care s-a adresat justiţiei, având câştig de cauză la Curtea de Apel Bucureşti, care a obligat CNAIR să refacă procedura.

Pentru tronsonul 3C1 Suplacu de Barcău - Chiribiş, câştigat la licitaţie de o asociere între firma autohtonă Construcţii SA şi croaţii de la Hidroelektra Mehanizacija DD, pentru echivalentul a 75,7 milioane euro (fără TVA), nu a fost depusă nicio contestaţie.

Una-i în campanie, alta-i după

Pe 12 iunie, Prefectura Bihor preciza, citând CNAIR, că procedura de semnare a contractelor pentru cele două subsecţiuni va putea fi declanșată după 10 zile, „dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații”.

În campania pentru alegerile europarlamentare, ministrul Răzvan Cuc, care vizitase şantierul subsecţiunii 3C1 dintre Borş şi Biharia, de 5,35 kilometri, la care deja asocierea Trameco - Vahostav începuse lucrul, promitea că semnarea contractelor cu câştigătorii licitaţiilor va fi posibilă chiar dacă se depun contestaţii. Ceea ce, iată, cel puţin până acum, nu se întâmplă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Ca o piaza rea
austriecii si ungurii asupra Transilvaniei
Postat 27 Iunie 2019, 18:19 de 232
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4 RON
  • 1 EUR = 4.7694 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON