URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 21 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
27 Iunie 2019, 17:39

Construirea autostrăzii între Biharia şi Chiribiş se amână: licitaţia câştigată de Selina, contestată de Strabag

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania austriacă Strabag a contestat, pentru a doua oară, rezultatul licitației pentru realizarea proiectării şi execuţiei subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania, dintre Chiribiș și Biharia.

Informaţia a fost confirmată joi, pentru BIHOREANUL, de Crina Lăpuşan, şefa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Nu cunosc, la această oră, detalii privind motivul contestării, dat fiind faptul că licitaţia a fost organizată la nivel central de CNAIR, dar vă pot confirma că rezultatul a fost contestat pentru subsecţiunea dintre Chiribiş şi Biharia”, a declarat şefa DRDP Cluj.

De două ori

Prefectura Bihor a anunţat pe 12 iunie că cea mai recentă licitaţie organizată de CNAIR pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a subsecţiunii 3C2 a Autostrăzii Transilvania a fost câştigată de asocierea dintre firma Trameco, parte a grupului Selina, în asociere cu compania slovacă Vahostav şi cu Water Drillings din Bucureşti.

Subsecţiunea 3C2 ar urma să aibă o lungime de 28,55 kilometri, iar asocierea câştigătoare să primească 326,515 milioane lei (plus TVA), adică echivalentul a 68,3 milioane euro (fără TVA), pentru a realiza lucrările de proiectare şi execuţie în 24 de luni.

Rezultatul a fost contestat de austriecii de la Strabag, cei care, de altfel, au atacat şi rezultatul primei licitaţii, anul trecut. Atunci, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins reclamaţia Strabag, care s-a adresat justiţiei, având câştig de cauză la Curtea de Apel Bucureşti, care a obligat CNAIR să refacă procedura.

Pentru tronsonul 3C1 Suplacu de Barcău - Chiribiş, câştigat la licitaţie de o asociere între firma autohtonă Construcţii SA şi croaţii de la Hidroelektra Mehanizacija DD, pentru echivalentul a 75,7 milioane euro (fără TVA), nu a fost depusă nicio contestaţie.

Una-i în campanie, alta-i după

Pe 12 iunie, Prefectura Bihor preciza, citând CNAIR, că procedura de semnare a contractelor pentru cele două subsecţiuni va putea fi declanșată după 10 zile, „dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații”.

În campania pentru alegerile europarlamentare, ministrul Răzvan Cuc, care vizitase şantierul subsecţiunii 3C1 dintre Borş şi Biharia, de 5,35 kilometri, la care deja asocierea Trameco - Vahostav începuse lucrul, promitea că semnarea contractelor cu câştigătorii licitaţiilor va fi posibilă chiar dacă se depun contestaţii. Ceea ce, iată, cel puţin până acum, nu se întâmplă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Ca o piaza rea
austriecii si ungurii asupra Transilvaniei
Postat 27 Iunie 2019, 18:19 de 232
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2682 RON
  • 1 EUR = 4.7305 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON