URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 22 SEPTEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E foarte traumatizant să ți se dărâme casa, chiar dacă aceasta este amplasată între blocuri, unde vecinii știu exact ce mănânci la cină. Oricât s-ar strădui Primăria să-i despăgubească civilizat pe cei care își vor pierde locuințele, nicio sumă de bani nu va putea acoperi disconfortul unei mutări și neplăcerile schimbării modului de viață.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nefirească, în şarada jucată la ceas de seară de Cuc, Mang şi Rus, e intersectarea dintre propaganda politică şi profitul privat, ambele cam forţate. Ce căuta ministrul acolo unde treaba merge ca unsă, nu pe restul celor 415 kilometri ai autostrăzii începute acum 15 ani? Dar şeful PSD Bihor, despre care nu ţin minte să se fi tras în poză şi pe selenarul drum judeţean DJ191B Popeşti-Suplac? Răspunsul poate ar trebui căutat nu în relaţia de amour-à-trois dezinteresat, ci în preţul piperat pentru cei 5,35 km dintre Borş şi Biharea...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am intrat în magazin uşor ezitant. Era prima dată când trebuia să cumpăr un candelabru şi mă simţeam nesigur. Nu e genul de obiect pe care să îl cumperi prea des. De obicei stau 2 ore să mă hotărăsc asupra unei perechi de pantaloni şi nici atunci nu sunt sigur că am făcut alegerea corectă. În cazul unui candelabru, cu care poţi înfrumuseţa sau distruge o cameră, alegerea părea mult mai dificilă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă intrat în vigoare la 15 februarie 2013 prevede, pentru prima dată în România, posibilitatea formulării unei contestații în cazul în care se apreciază că procesul se prelungește nejustificat. Conform articolului 522 din Codul de procedură civilă, oricare dintre părţi, precum şi procurorul care participă la judecată, pot face o contestaţie prin care, invocând încălcarea dreptului la soluţionarea procesului într-un termen optim şi previzibil, să solicite luarea măsurilor legale pentru ca această situaţie să fie înlăturată.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În aprecierea igienico-sanitară a surselor de apă, o importanţă deosebită trebuie acordată conţinutului natural de substanţe minerale deoarece acestea participă activ în procesele vitale, organismul primindu-le din mediul extern, inclusiv prin intermediul apei.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
08 Februarie 2019, 16:19

CNAIR se laudă că „încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”. De fapt, sunt subsecţiuni şi doar una "atinge" Bihorul

CNAIR se laudă că „încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”. De fapt, sunt subsecţiuni şi doar una 'atinge' Bihorul foto: Monitorul de Cluj
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Printr-un comunicat intitulat victorios „Încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, vineri, că a retransmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, spre validare, documentațiile de atribuire aferente mai multor proceduri de achiziție publică privind lucrări de proiectare şi execuţie.

Toate cele trei documentaţii au în vedere, însă, trei subsecţiuni ale viitoarei Autostrăzi. Conform CNAIR, o primă documentaţie este aferenţă „subsecţiunii 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti” (pe teritoriul judeţului Cluj), în lungime de 16,80 kilometri, precum şi subsecţiunii 2B1 (pe teritoriul judeţelor Cluj şi Sălaj), în lungime de 13,26 kilometri. Pentru ambele subsecţiuni durata contractului ar urma să fie de 96 luni, din care 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuţie şi 60 luni (5 ani) perioada de garanţie a lucrărilor.

O a doua documentaţie despre care CNAIR spune că a trimis-o ANAP în vederea validării se referă la proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3B2, între Zimbor şi Poarta Sălajului (pe teritoriul judeţului Sălaj), în lungime de 12,24 km. Şi în acest caz, durata contractului ar urma să fie tot de 96 luni, din care 12 pentru proiectare, 24 pentru execuţie şi 60 pentru garanţie.

A treia documentaţie vizează o subsecţiunea 3B5, între Nuşfalău (judeţul Sălaj) şi Suplacu de Barcău (judeţul Bihor), în lungime de 13,554 km, parte a secţiunii 3B Mihăeşti – Suplacu de Barcău. Traseul acestei subsecțiuni începe la km 66+500.

La km 67+740, aceasta va intersecta şoseaua naţională DN1H (Aleșd – Nușfalău - Șimleul Silvaniei – Jibou - Rastoci) deviat, fiind prevăzut nodul rutier Nușfalău. Începând cu km 70+000 și până la sfârșitul secțiunii 3B (km 80+054), traseul autostrăzii se va desfășura într-o zonă plată, paralel cu calea ferata 413 (Șimleul Silvaniei - Săcuieni Bihor) și cu DN 19B (Săcuieni - Marghita - Nușfalău), până la intersecția cu drumul comuncal DC 93 (Marca - Port).

În ce priveşte această subsecţiune, durata contractului prevăzută de CNAIR este de 84 luni, din care 6 pentru proiectare, 18 pentru execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Dupa reverificarea și aprobarea acestora de către ANAP, CNAIR va publica anunțurile de participare în cadrul platformei SICAP (Sistemul Informatic Centralizat pentru Achiziţii Publice).

În ce priveşte partea bihoreană a Autostrăzii Transilvania, în luna decembrie a anului 2018 şeful CNAIR, Narcis Neaga, a semnat la Oradea contractul pentru proiectare şi execuţie a unui lot de numai 5,35 km, între Borş şi Biharia, cu asocierea dintre firma orădeană Trameco (parte a grupului Selina) şi firma slovacă Vahostav.

Deşi această asociere a câştigat şi lotul 3C2, în lungime de 28,55 km, între Biharia şi Chiribiş, în prezent ofertele sunt reanalizate ca urmare a unei contestaţii depuse de concurenţii de la Strabag-Straco.

Pentru cel mai mare lot de pe teritoriul judeţului, între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, în lungime de 26,35 km, CNAIR nu a încheiat nici în prezent analizarea ofertelor în urma licitaţiilor organizate în urmă cu un an.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
dezastru
Inca un comunicat despre "performantele" dezastruoase ale CNAIR! Cat ii mai suportam pe cei din conducere?
Postat 15 Februarie 2019, 10:30 de Olti
Ăștia de la CNAIR sunt mici copii față de minciunile orădene ...
... unde edilii se băteau cu pumnii-n piept la începutul lui 2018 că au pornit și se lucrează foarte tare, la proiecte în valoare de aproape 250 milioane Euro care vor fi gata după 11 luni, iar la început de 2019 se "lăudau" cu un raport de lucrări finalizate de nici 65 milioane Euro !?! Așa că, la 25% rată de reușită ar fi multă hârtie de consumat prin mass-media locală ... dar nimic nu se aude, că 75% dintre promisiuni sunt "on air" !?!
Postat 08 Februarie 2019, 19:33 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2846 RON
  • 1 EUR = 4.7415 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON