URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 26 MAI 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Bine i-a făcut Armata lui Bolojan că l-a sabotat cu ocazia dezvelirii statuii Regelui Ferdinand Întregitorul! Pentru că la ora asta Armata nu este a ţării, a poporului, ci a infractorilor care conduc România, a generalilor ceaușiști care furau din rația soldatului și care au dat ordin să se tragă în populație la Revoluție.
Zic şi eu
Adrian Cris
Deja de mult timp Partidul ne toarnă în cap minciuna că toţi politicienii sunt "aceeaşi mizerie", deşi nu toţi fac totul ţăndări ca în ultimii doi ani. Sper, totuşi, să ieşim din capcana asta pe 26 mai, fiindcă totdeauna putem alege din ceea ce avem. La urma urmei, nici în viaţa unui om nu-şi găseşte nimeni jumătatea cea mai inteligentă, sexy, fermecătoare şi harnică, dar de alegere fug doar mizantropii, cei care vor să moară singuri.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă credem că schimbarea va veni odată cu tinerii, poate ar trebui să ne mai gândim. Am cunoscut mulți tineri politicieni, membri prin organizațiile de tineret ale diverselor partide, și am constatat cu amărăciune că nu sunt cu nimic mai deosebiți decât cei mari, la statutul cărora aspiră. Vorbesc la fel, gândesc la fel, unii chiar se îmbracă la fel cu șefii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine intenţionaţi să votaţi duminică, 26 mai, la alegerile pentru Parlamentul European?
















De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Iniţiativa de revizuire a Constituţiei în sensul interzicerii ocupării funcţilor publice de către persoane condamnate este constituţională. Recent, a fost publicată pe site-ul Curţii Constituţionale Decizia nr. 222 din 9 aprilie 2019 prin care Curtea Constituţională a stabilit că iniţiativa de revizuire a Constituţiei, iniţiată de un număr foarte mare de cetăţeni, este constituţională şi poate să îşi continue parcursul legislativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut. Consumul îndelungat de alimente cu un conţinut mare de nitriţi (cum sunt cele uscate, sărate şi afumate) poate determina apariţia bolii, alături de acţiunea unor bacterii. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
08 Februarie 2019, 16:19

CNAIR se laudă că „încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”. De fapt, sunt subsecţiuni şi doar una "atinge" Bihorul

CNAIR se laudă că „încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”. De fapt, sunt subsecţiuni şi doar una 'atinge' Bihorul foto: Monitorul de Cluj
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Printr-un comunicat intitulat victorios „Încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, vineri, că a retransmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, spre validare, documentațiile de atribuire aferente mai multor proceduri de achiziție publică privind lucrări de proiectare şi execuţie.

Toate cele trei documentaţii au în vedere, însă, trei subsecţiuni ale viitoarei Autostrăzi. Conform CNAIR, o primă documentaţie este aferenţă „subsecţiunii 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti” (pe teritoriul judeţului Cluj), în lungime de 16,80 kilometri, precum şi subsecţiunii 2B1 (pe teritoriul judeţelor Cluj şi Sălaj), în lungime de 13,26 kilometri. Pentru ambele subsecţiuni durata contractului ar urma să fie de 96 luni, din care 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuţie şi 60 luni (5 ani) perioada de garanţie a lucrărilor.

O a doua documentaţie despre care CNAIR spune că a trimis-o ANAP în vederea validării se referă la proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3B2, între Zimbor şi Poarta Sălajului (pe teritoriul judeţului Sălaj), în lungime de 12,24 km. Şi în acest caz, durata contractului ar urma să fie tot de 96 luni, din care 12 pentru proiectare, 24 pentru execuţie şi 60 pentru garanţie.

A treia documentaţie vizează o subsecţiunea 3B5, între Nuşfalău (judeţul Sălaj) şi Suplacu de Barcău (judeţul Bihor), în lungime de 13,554 km, parte a secţiunii 3B Mihăeşti – Suplacu de Barcău. Traseul acestei subsecțiuni începe la km 66+500.

La km 67+740, aceasta va intersecta şoseaua naţională DN1H (Aleșd – Nușfalău - Șimleul Silvaniei – Jibou - Rastoci) deviat, fiind prevăzut nodul rutier Nușfalău. Începând cu km 70+000 și până la sfârșitul secțiunii 3B (km 80+054), traseul autostrăzii se va desfășura într-o zonă plată, paralel cu calea ferata 413 (Șimleul Silvaniei - Săcuieni Bihor) și cu DN 19B (Săcuieni - Marghita - Nușfalău), până la intersecția cu drumul comuncal DC 93 (Marca - Port).

În ce priveşte această subsecţiune, durata contractului prevăzută de CNAIR este de 84 luni, din care 6 pentru proiectare, 18 pentru execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Dupa reverificarea și aprobarea acestora de către ANAP, CNAIR va publica anunțurile de participare în cadrul platformei SICAP (Sistemul Informatic Centralizat pentru Achiziţii Publice).

În ce priveşte partea bihoreană a Autostrăzii Transilvania, în luna decembrie a anului 2018 şeful CNAIR, Narcis Neaga, a semnat la Oradea contractul pentru proiectare şi execuţie a unui lot de numai 5,35 km, între Borş şi Biharia, cu asocierea dintre firma orădeană Trameco (parte a grupului Selina) şi firma slovacă Vahostav.

Deşi această asociere a câştigat şi lotul 3C2, în lungime de 28,55 km, între Biharia şi Chiribiş, în prezent ofertele sunt reanalizate ca urmare a unei contestaţii depuse de concurenţii de la Strabag-Straco.

Pentru cel mai mare lot de pe teritoriul judeţului, între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, în lungime de 26,35 km, CNAIR nu a încheiat nici în prezent analizarea ofertelor în urma licitaţiilor organizate în urmă cu un an.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
dezastru
Inca un comunicat despre "performantele" dezastruoase ale CNAIR! Cat ii mai suportam pe cei din conducere?
Postat 15 Februarie 2019, 10:30 de Olti
Ăștia de la CNAIR sunt mici copii față de minciunile orădene ...
... unde edilii se băteau cu pumnii-n piept la începutul lui 2018 că au pornit și se lucrează foarte tare, la proiecte în valoare de aproape 250 milioane Euro care vor fi gata după 11 luni, iar la început de 2019 se "lăudau" cu un raport de lucrări finalizate de nici 65 milioane Euro !?! Așa că, la 25% rată de reușită ar fi multă hârtie de consumat prin mass-media locală ... dar nimic nu se aude, că 75% dintre promisiuni sunt "on air" !?!
Postat 08 Februarie 2019, 19:33 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2755 RON
  • 1 EUR = 4.7601 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON