URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 26 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Zilele trecute, Oradea a intrat în colimatorul primarilor celor mai importante orașe din țară, Bucureștiul și Clujul. Și, ca de fiecare dată, fără ca noi să avem vreo vină. Asta nu înseamnă că nu suntem măguliți că ditamai primarii de capitale, de provincie și de țară nu mai pot dormi de grija noastră!
Zic şi eu
Adrian Cris
Partid-balama, care s-a obişnuit să-şi ofere „serviciile” când PNŢCD şi PNL, când PD-PDL, când PSD, UDMR nu trăieşte decât din parazitarea partidelor întemeiate sau măcar justificate ideologic, oferindu-le în Parlament, în Consiliile Judeţene şi în Consiliile Locale voturile pentru încropirea unor majorităţi, în schimbul atât al discriminărilor pozitive oferite minorităţii, cât mai ales al privilegiilor pentru liderii acesteia.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă nu mă înşel, era perioada în care preşedintele Iohannis se contra cu PSD pe marginea numirii unui premier, când Moise Guran a făcut o ediţie a emisiunii "România în direct" pornind de la întrebarea "Care ar fi cea mai potrivită persoană pentru a fi desemnată premier?". Ascultătorii au pomenit multe nume, inclusiv din zona non-politică, printre care, deloc surprinzător, şi al lui... Moise Guran. Ca de obicei, în situaţii critice, oamenii au nevoie de un om, un singur om, care să îi salveze. E posibil ca atunci să-i fi apărut jurnalistului gândul de mărire.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Guta cuprinde o serie de boli care apar singure sau în combinaţie şi includ hiperuricemia, atacurile de artrite inflamatorii (la o singură articulaţie), depozitele de cristale de uraţi la nivelul articulaţiilor şi la nivelul rinichilor, precum şi litiaza renală cu săruri de uraţi. Hiperuricemia (creşterea acidului uric plasmatic la valori de peste 7 mg%) este cea care determină apariţia gutei. Acidul uric, alături de creatinină, uree şi pigmenţii biliari, este un produs final al metabolismului proteic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
27 Mai 2014, 18:45

CNADNR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii între Borş şi Suplac

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a lansat, marţi, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrării de construcţie a secţiunii 3C Borş-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania.

Conform caietului de sarcini, suma totală a investiţiei este de 1.184.519.000 lei plus TVA (echivalentul a 266 milioane euro), având ca dată de licitaţie 9 iulie 2014. Termenul de execuţie al al secţiunii 3 C Borş-Suplacu de Barcău este de 24 de luni de la data încheierii contractului de proiectare şi execuţie cu ofertantul câştigător.

Lucrările la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania au fost suspendate în guvernarea Boc, iar actualul ministru al Transporturilor, Dan Şova, a negociat rezilierea contractului încheiat cu compania Bechtel în 2004, când Guvernul era condus de Adrian Năstase.

De-a lungul timpului, acest lucru a stârnit nemulţumirea mai multor politicieni din Bihor, primul fiind preşedintele PNL Bihor, Cornel Popa. La începutul acestui an, acesta a mobilizat, de altfel, toţi preşedinţii de consilii judeţene din Regiunea Nord-Vest, care i-au trimis premierului Victor Ponta o scrisoare deschisă în care cereau finalizarea lucrărilor. Cel mai recent, o intensă activitate de lobby pentru reluarea lucrului a fost prestată de către deputatul UDMR Bihor Cseke Attila.

Anul acesta, Guvernul a prevăzut în bugetul de stat o finanţare de 256 milioane lei (echivalentul a doar 56 milioane euro) pentru reluarea lucrărilor la cei 60 de kilometri ai tronsonului, aflate într-un stadiu de execuţie de circa 50,2%.

"Una dintre condiţiile intrării UDMR la guvernare a fost continuarea lucrărilor Autostrăzii Transilvania şi finalizarea secţiunii Borş-Suplacu de Barcău. Continuarea lucrărilor pe secţiunea Borş-Suplacu de Barcău are o însemnătate extraordinară pentru România şi pentru regiunea Transilvaniei şi în mod particular va produce beneficii Bihorului, deoarece deschide perspective de dezvoltare şi de angajare de resurse umane, iar finalizarea acestuia va oferi o şansă Bihorului în crearea unei legături directe, la nivel de autostradă, cu Europa", a declarat deputatul Cseke.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Borş - Suplacul de Barcău e tronsonul cel mai important !?!
O să plecăm de nicăieri către niciunde, apoi retur ca să ne săturăm de atâtea "benzi reproiectate" la fiecare patru ani !?! Până şi mersul pe jos e mai economic !?!
Postat 28 Mai 2014, 22:06 de Carp III
Autostrada
Care proiectare cand autostrada este executata 50,2%. 333 milioane euro: 60 km = 5,5 milioane euro/km. Dat fiind ca este executata cam peste 50% pretul ar fi astazi de peste 11 milioane euro/km., din care 4 milioane/km comisionul (de partid), 4 milioane/km profitul firmei executante si putin peste 3 milioane euro/km costul lucrarii. Intrebare: nu ar putea fi micsorat (putin negociat) pretul de executie, macar cu 100 euro/km, ca celelalte doua sunt sigur ca nu pot intra in discutie. Si uite asa se mai fac niste bani la partide. La fel cum a facut si Nastase si Boc.
Postat 27 Mai 2014, 21:11 de petru
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3101 RON
  • 1 EUR = 4.779 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON