URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 17 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Mai 2014, 18:45

CNADNR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii între Borş şi Suplac

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a lansat, marţi, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrării de construcţie a secţiunii 3C Borş-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania.

Conform caietului de sarcini, suma totală a investiţiei este de 1.184.519.000 lei plus TVA (echivalentul a 266 milioane euro), având ca dată de licitaţie 9 iulie 2014. Termenul de execuţie al al secţiunii 3 C Borş-Suplacu de Barcău este de 24 de luni de la data încheierii contractului de proiectare şi execuţie cu ofertantul câştigător.

Lucrările la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania au fost suspendate în guvernarea Boc, iar actualul ministru al Transporturilor, Dan Şova, a negociat rezilierea contractului încheiat cu compania Bechtel în 2004, când Guvernul era condus de Adrian Năstase.

De-a lungul timpului, acest lucru a stârnit nemulţumirea mai multor politicieni din Bihor, primul fiind preşedintele PNL Bihor, Cornel Popa. La începutul acestui an, acesta a mobilizat, de altfel, toţi preşedinţii de consilii judeţene din Regiunea Nord-Vest, care i-au trimis premierului Victor Ponta o scrisoare deschisă în care cereau finalizarea lucrărilor. Cel mai recent, o intensă activitate de lobby pentru reluarea lucrului a fost prestată de către deputatul UDMR Bihor Cseke Attila.

Anul acesta, Guvernul a prevăzut în bugetul de stat o finanţare de 256 milioane lei (echivalentul a doar 56 milioane euro) pentru reluarea lucrărilor la cei 60 de kilometri ai tronsonului, aflate într-un stadiu de execuţie de circa 50,2%.

"Una dintre condiţiile intrării UDMR la guvernare a fost continuarea lucrărilor Autostrăzii Transilvania şi finalizarea secţiunii Borş-Suplacu de Barcău. Continuarea lucrărilor pe secţiunea Borş-Suplacu de Barcău are o însemnătate extraordinară pentru România şi pentru regiunea Transilvaniei şi în mod particular va produce beneficii Bihorului, deoarece deschide perspective de dezvoltare şi de angajare de resurse umane, iar finalizarea acestuia va oferi o şansă Bihorului în crearea unei legături directe, la nivel de autostradă, cu Europa", a declarat deputatul Cseke.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Borş - Suplacul de Barcău e tronsonul cel mai important !?!
O să plecăm de nicăieri către niciunde, apoi retur ca să ne săturăm de atâtea "benzi reproiectate" la fiecare patru ani !?! Până şi mersul pe jos e mai economic !?!
Postat 28 Mai 2014, 22:06 de Carp III
Autostrada
Care proiectare cand autostrada este executata 50,2%. 333 milioane euro: 60 km = 5,5 milioane euro/km. Dat fiind ca este executata cam peste 50% pretul ar fi astazi de peste 11 milioane euro/km., din care 4 milioane/km comisionul (de partid), 4 milioane/km profitul firmei executante si putin peste 3 milioane euro/km costul lucrarii. Intrebare: nu ar putea fi micsorat (putin negociat) pretul de executie, macar cu 100 euro/km, ca celelalte doua sunt sigur ca nu pot intra in discutie. Si uite asa se mai fac niste bani la partide. La fel cum a facut si Nastase si Boc.
Postat 27 Mai 2014, 21:11 de petru
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6818 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON