URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Iunie 2010, 13:59

Capătul Căii Clujului este asfaltat pentru prima dată

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Calea Clujului va deveni practicabilă până la intersecţia cu linia ferată. Firma Selina a demarat la începutul acestei săptămâni lucrările de modernizare a străzii pe porţiunea delimitată de intersecţia cu strada Seleuşului şi linia ferată, tronson care este asfaltat pentru prima dată.

Conform unui comunicat al Primăriei, investiţia se ridică la circa 845.000 lei cu TVA inclus, iar lucrările vor trebui finalizate înainte de sfârşitul lunii iulie.

Pe porţiunea afectată de lucrări angajaţii firmei Selina vor asfalta drumul, vor amenaja trotuare, rigole şi zone verzi. Pe ambele părţi ale şoselei vor fi amenajate în total peste 70 de locuri de parcare pentru locuitorii zonei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Pavaj
Pasajul peste calea ferata era pavat iar soseaua era asfaltata .... cand se lasa bariera se facea coada ca lumea .... lucram la CFR si atunci cand era bariera lasata admiram masinile straine ... pe atunci veneau mai multi straini in concediu in Romania ....
Postat 21 Iunie 2010, 10:31 de Miki
pavaj
dar era pavat parca, nu asfaltat
Postat 20 Iunie 2010, 22:33 de xyz
Corectie
In comentariul anterior am gresit anul .... lucrarea cu podul CFR s-a facut in vara anului 1972 ....
Postat 20 Iunie 2010, 06:42 de Sandu
E15
Titlul este fals ...pana in 1971 pe aici era soseaua E15 ( actuala E60) si se traversa calea ferata pe la bariera iar drumul era asfaltat .... In 1971 s-a lungit podul CFR si s-a construit un al doilea pod CFR care permiteau subtraversarea de catre sosea si s-a renuntat la bariera pe Clujului , E15 continuind pe Dragos Voda ...
Postat 19 Iunie 2010, 19:00 de Sandu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON