URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 Mai 2010, 16:17

Boc zice că din banii strânşi prin austeritate va finaliza centura Oradiei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Premierul Emil Boc a explicat, duminică seară, după ce în şedinţa de Guvern au fost aprobate proiectele de lege ce conţin măsurile de austeritate, care va fi traseul investiţiilor publice din acest an: proiectele cu finanţare europeană, sprijinirea IMM-urilor şi, nu în ultimul rând, drumurile.

Principiul este unul simplu, cel puţin în materie de infrastructură: cu puţinii bani pe care Executivul îi are în 2010 se vor continua lucrările, dar în jurul sumei de 1,5 miliarde de euro.

"În materie de infrastructură rutieră finalizăm în 2010, cu banii pe care îi avem, Centura Ocolitoare a Municipiului Sibiu, Centura Ocolitoare a Municipiului Oradea, Centura Ocolitoare a Bucureştiului Nord Chitila-Voluntari- 20 km, Centura Ocolitoare a Municipiului Cluj-Napoca (25 de km), Centura Ocolitoare a Municipiului Lugoj (9,6 km), 10,3 km din Centura Ocolitoare a Municipiului Iaşi - diferenţa urmând să o terminăm în 2011", a înşirat Boc lista priorităţilor rutiere din anul în curs.

Mai mult, premierul şi-a propus ca "investiţie majoră" şi reabilitarea a 477 de kilometri de drumuri naţionale.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
parole, parole
bufon mincinos! o sa-ti creasca nasul cit turnurile gemene pe care le-a luat naiba!
Postat 31 Mai 2010, 21:17 de cappo
vidi
nu cred pana nu vad
Postat 31 Mai 2010, 17:22 de kbm
nasol
este necesar si sa spus asta ani de zile ca,pt. a atrage investitori si a creea locuri de munca ai nevoie de investiti pt. a usura intrarea investiorilor pe piata,statul e un manager de cea mai proasta calitate sunt si uni buni dar foarte rari,in general unde e statul actionar sunt atarnate zeci de firme capuse care sug din bugetul companiei respective chiar daca e pe plus la venituri se stie de ce,asa ca mai bine mediul privat,pana la urma orice investitie adusa in romania aduce venituri la buget din care se acopera "gauriile negre" ne productive pt. care statul e neveoit sa se imprumute,putina cercetare in economie nu strica nimanui si nu individual si la nivel national,sa gandeasca fiecare ca un motiv pro sau contra e ca un domino,loveste pe rand cate o piesa.
Postat 31 Mai 2010, 16:41 de eu cu mine
nasol
bine ca vor contribui si bugetari cu ceva la stat pt. domeniul privat,investiti in infrastructura este un beneficiul pt. mediul privat,miscarea mai rapida si sigura pt. transportul de marfuri si marirea rulajului acestora,productia creste odata cu marirea traficului in mediul transporturi,un lucru gandit de orice economist si chiar de orice partid politic,bugetari ies in strada pt. ca nu mai pot trai asa bine fara nemunca si profesionalism,ei bugetari nu ar fi acceptati cu stilul lot de munca in mediul privat numai daca ar demonstra cateva luni ca sunt pe deplin capabili sa lucreze 8 ore si eventual suplimentare,dar de unde,obisnuinta e greu de combatut,uite ca o criza le mai taie din elanul lenei,dar de iesit in strada tot vor iesi..
Postat 31 Mai 2010, 16:33 de eu cu mine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON