URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Iunie 2017, 15:05

Blejan contra Bolojan: Un lider ALDE Bihor critică „salata urbană” a Primăriei, care „lipeşte” forţat proiecte gândite disparat

Într-o scrisoare trimisă BIHOREANULUI, intitulată „Cum se maschează rezultate întârziate prin promisiunea unirii lor într-un spaţiu comun”, copreşedintele ALDE Bihor Ciprian Blejan acuză administraţia Bolojan că a gândit separat proiectele din zona centrală a oraşului pentru ca în prezent să forţeze „compatibilizarea” lor.

Pornind de la declaraţia primarului Ilie Bolojan privind oprirea traficului rutier în week-end-uri în Piaţa Unirii ca o măsură de trecere graduală spre o restricţionare totală a circulaţiei în această zonă, Blejan afirmă că „prezentarea planului se construiește pe ideea de unitate a centrului istoric și de creare a unui spațiu pietonal de relaxare pentru comunitatea orădeană”, însă “ambele puncte apar șubrede dacă le supunem unei analize în contextul real al orașului”.

Fără legătură

Potrivit lui Ciprian Blejan, “există o dorință a Primăriei de a uni proiecte fără legătură, în lipsa unui plan urbanistic concret, sub pretextul de aspect unitar. Pustiul alb al Pieței Unirii a fost gândit și proiectat independent de aspectul Pasajului Vulturul Negru, iar traficul a fost reorganizat fără un studiu de impact”.

Copreşedintele ALDE continuă afirmând: “Mandatele consecutive ale unui primar Bolojan, susținut de gașca sa de așa-ziși experți în tot și de un Arhitect Șef insipid ca Piața Unirii și a unor responsabili de proiect fără experiență, ar fi oferit destul timp de concretizare a unui proiect congruent, gândit la scară largă și nu a unor petice aruncate pe pânza de altfel promițătoare a orașului art nouveau Oradea”.

Blejan susţine că investițiile în zona centrală sunt “repetate și neconcludente”. “Viziunea unui oraș mai puțin poluat și a unui spațiu de relaxare în centru poate părea atractivă, însă investițiile în această zonă ar fi trebuit planificate cu scopul zonei pietonale extinse în minte. Dacă oricum va fi modificată în zonă pietonală și pistă de bicicliști, de ce Strada Libertății a fost modernizată acum pentru trafic auto, la fel ca și Podul Ladislau, de puțin timp inaugurat?”, spune liderul ALDE Bihor.

“Eşecuri sub preş”

Blejan consideră că “Un oraș modern nu se clădește prin împreunări de proiecte pe jumătate greșite și nu trebuie lăsat la latitudinea unei ședințe ad-hoc a reprezentanților administrației. Nu se aruncă ingredientele „salatei urbane” într-un bol și vedem ce-o ieși. Mărturie stau un întreg deal Ciuperca surpat (nu credeam că o să ajung vreodată să vorbesc de un deal surpat din cauza lipsei crase de profesionalism a Primăriei!) și un Pasaj Vulturul Negru ce pare că nu se va finaliza niciodată și care de ani de zile se află la mila unor echipe de proiect ce nu își pot îndeplini sarcinile contractuale și totuși beneficiază de protecția administrației Bolojan. Unde sunt despăgubirile? Unde sunt plângerile legale în baza contractelor de construcție? Eșecurile proiectelor reprezentative ale orașului s-au măturat ani de zile sub preș, dar e greu ca cetățenii să nu le vadă ca ceea ce sunt: niște monștri ai construcțiilor eronate, acoperite de praful șantierelor din jur și plătite din banii lor”.

În concluzie, copreşedintele ALDE Bihor spune că „acest heirup urbanistic își va arăta efectele în timp”. “O analiză în prealabil pentru ca asemenea proiecte să aibă logică și să fie în folosul cetățenilor, nu în detrimentul lor, este absolut necesară. Momentan, din păcate, suntem în faza în care se construiește pentru a remedia probleme, nu în mod creativ și bazat pe un plan menit cu adevărat să îmbunătățească viața orașului. Restricția auto graduală nu este decât o încercare a administrației Bolojan de a ne îmbăta cu apă rece”, acuză Ciprian Blejan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Punctul pe I
Blejan pune punctul pe I. Un om de caracter.
Postat 16 Iunie 2017, 08:55 de Iosca
!!!
Hahahah..Blejan lider???!!! nu-mi place bolovanu,,,,dar nici asta lider nu e....
Postat 14 Iunie 2017, 15:29 de Tinas
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON