URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Iunie 2017, 15:05

Blejan contra Bolojan: Un lider ALDE Bihor critică „salata urbană” a Primăriei, care „lipeşte” forţat proiecte gândite disparat

Într-o scrisoare trimisă BIHOREANULUI, intitulată „Cum se maschează rezultate întârziate prin promisiunea unirii lor într-un spaţiu comun”, copreşedintele ALDE Bihor Ciprian Blejan acuză administraţia Bolojan că a gândit separat proiectele din zona centrală a oraşului pentru ca în prezent să forţeze „compatibilizarea” lor.

Pornind de la declaraţia primarului Ilie Bolojan privind oprirea traficului rutier în week-end-uri în Piaţa Unirii ca o măsură de trecere graduală spre o restricţionare totală a circulaţiei în această zonă, Blejan afirmă că „prezentarea planului se construiește pe ideea de unitate a centrului istoric și de creare a unui spațiu pietonal de relaxare pentru comunitatea orădeană”, însă “ambele puncte apar șubrede dacă le supunem unei analize în contextul real al orașului”.

Fără legătură

Potrivit lui Ciprian Blejan, “există o dorință a Primăriei de a uni proiecte fără legătură, în lipsa unui plan urbanistic concret, sub pretextul de aspect unitar. Pustiul alb al Pieței Unirii a fost gândit și proiectat independent de aspectul Pasajului Vulturul Negru, iar traficul a fost reorganizat fără un studiu de impact”.

Copreşedintele ALDE continuă afirmând: “Mandatele consecutive ale unui primar Bolojan, susținut de gașca sa de așa-ziși experți în tot și de un Arhitect Șef insipid ca Piața Unirii și a unor responsabili de proiect fără experiență, ar fi oferit destul timp de concretizare a unui proiect congruent, gândit la scară largă și nu a unor petice aruncate pe pânza de altfel promițătoare a orașului art nouveau Oradea”.

Blejan susţine că investițiile în zona centrală sunt “repetate și neconcludente”. “Viziunea unui oraș mai puțin poluat și a unui spațiu de relaxare în centru poate părea atractivă, însă investițiile în această zonă ar fi trebuit planificate cu scopul zonei pietonale extinse în minte. Dacă oricum va fi modificată în zonă pietonală și pistă de bicicliști, de ce Strada Libertății a fost modernizată acum pentru trafic auto, la fel ca și Podul Ladislau, de puțin timp inaugurat?”, spune liderul ALDE Bihor.

“Eşecuri sub preş”

Blejan consideră că “Un oraș modern nu se clădește prin împreunări de proiecte pe jumătate greșite și nu trebuie lăsat la latitudinea unei ședințe ad-hoc a reprezentanților administrației. Nu se aruncă ingredientele „salatei urbane” într-un bol și vedem ce-o ieși. Mărturie stau un întreg deal Ciuperca surpat (nu credeam că o să ajung vreodată să vorbesc de un deal surpat din cauza lipsei crase de profesionalism a Primăriei!) și un Pasaj Vulturul Negru ce pare că nu se va finaliza niciodată și care de ani de zile se află la mila unor echipe de proiect ce nu își pot îndeplini sarcinile contractuale și totuși beneficiază de protecția administrației Bolojan. Unde sunt despăgubirile? Unde sunt plângerile legale în baza contractelor de construcție? Eșecurile proiectelor reprezentative ale orașului s-au măturat ani de zile sub preș, dar e greu ca cetățenii să nu le vadă ca ceea ce sunt: niște monștri ai construcțiilor eronate, acoperite de praful șantierelor din jur și plătite din banii lor”.

În concluzie, copreşedintele ALDE Bihor spune că „acest heirup urbanistic își va arăta efectele în timp”. “O analiză în prealabil pentru ca asemenea proiecte să aibă logică și să fie în folosul cetățenilor, nu în detrimentul lor, este absolut necesară. Momentan, din păcate, suntem în faza în care se construiește pentru a remedia probleme, nu în mod creativ și bazat pe un plan menit cu adevărat să îmbunătățească viața orașului. Restricția auto graduală nu este decât o încercare a administrației Bolojan de a ne îmbăta cu apă rece”, acuză Ciprian Blejan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Punctul pe I
Blejan pune punctul pe I. Un om de caracter.
Postat 16 Iunie 2017, 08:55 de Iosca
!!!
Hahahah..Blejan lider???!!! nu-mi place bolovanu,,,,dar nici asta lider nu e....
Postat 14 Iunie 2017, 15:29 de Tinas
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON