URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cred că primarul Ilie Bolojan se ghidează în viaţă după principiul "repetiţia este mama învăţăturii". Altfel nu se explică de ce, după episodul dureros cu Gavril Grebenişan la cârma Spitalului Judeţean, a recidivat cu Dacian Foncea ca manager la Municipal.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Klaus Iohannis știe că nu e un tip șarmant cu electoratul. I-ar plăcea la maxim dacă n-ar trebui să interacționeze cu nicio ființă umană, să nu fie nevoit să zâmbească fals în fața camerelor, să nu dea mâna cu nimeni niciodată. Trecerea de la dezinvoltura balcanică a lui Băsescu la seriozitatea atât de neromânească a lui Iohannis a fost prea brutală pentru publicul larg, în ochii căruia președintele ar trebui să fie un tip de viață, chefliu, cu vicii, slobod la gură, cu râs zgomotos și cu inima bătând în ritm de manea...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diagnosticul de infarct miocardic acut (IMA) se bazează pe durerea toracică severă şi celelalte simptome (nelinişte, anxietate, paloare, transpiraţii), fiind completat de datele de laborator, electrocardiogramă şi tehnicile imagistice. Bolnavul cu IMA prezintă unele modificări sanguine nespecifice (creşterea numărului de leucocite şi a VSH) şi unele modificări specifice (creşterea cantităţii de enzime specifice muşchiului miocardic ca urmare a necrozei).
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Iunie 2017, 14:21

Banii înapoi! Statul şi-a recuperat avansul plătit constructorului care a abandonat Autostrada din Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să recupereze avansul plătit spaniolilor de la Corsan pentru realizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş al autostrăzii Transilvania.

Potrivit economica.net, este vorba de 60,64 de milioane de lei, despre care CNAIR a confirmat că au fost recuperaţi încă din luna ianuarie, după ce constructorii au abandonat lucrările din Bihor.

Pe 17 noiembrie anul trecut, Compania Națională a Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat rezilierea contractului încheiat cu un consorțiu condus de firma spaniolă Corsan pentru realizarea porțiunii Suplacu de Barcău- Borș a Autostrăzii Transilvania.

Reprezentanţii companiei au precizat atunci că decizia a fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuție, datorate problemelor financiare ale constructorului, şi i-au cerut antreprenorului să părăsească șantierul.

Suplacu de Barcău-Borş este cel mai vestic segment al vechii autostrăzi Transilvania, care trebuia construită de compania americană Bechtel. La data încetării contractului cu Bechtel, tronsonul de 60 de kilometri era construit în proporţie de 52%.

Prin contractul semnat în 2015, spaniolii de la Corsan-Corviam se angajau ca, în schimbul a 701 milioane de lei, să termine cei 60 de kilometri din Bihor ai autostrăzii, până la jumătatea lui 2017.

Cu câteva săptămâni înainte de rezilierea constractului, și contructorii au notificat CNAIR că vor să pună capăt înțelegerii, începând cu 18 noiembrie.

După cum se ştie, lucrările la autostrada Transilvania au început în 2004, însă contractul cu americanii de la Bechtel a fost reziliat în 2013. Obiectivul a rămas, în continuare, nerealizat decât pe tronsoane mici.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cum se poate?
Paagubele datorate abandonarii lucrarilor sunt partial incomensurabile, partial nerecuperabile. Dar garantiile de buna executei? Cum se face ca aceasta comapnie de stat iese vesnic in paguba cu lucrarile pe care le gestioneaza? Cum se face ca desi li s-au asigurat salarii immense nu sunt capabili de nimic? Cine sunt cei ce coordoneaza aceasta companie( ma refer la cei pe care nu'i vedem)? Cum reusesc astiua de 27 de ani sa nu faca nimic trainic, nimic bun, nimic suficient,.... nimic si sa ramana cu totii in aceasta mafie nationala????? Sunt de neclintit in hotia lor, in nesimtirea lor! Si totusi noi, noi ce platim toata mizeria lor nu putem face nimic sa orim aceasta .... miselie nationala?
Postat 16 Iunie 2017, 14:54 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3159 RON
  • 1 EUR = 4.7729 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON