URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 19 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Toată lumea se distrează, numai Bolo defrişează. Ca să poată face pasajul de pe Magheru, 26 de arbori cad sub drujbele Edilului, stârnind o întreagă revoltă în rândul ecologiştilor amatori, amatori de PSD şi UDMR... Problema mare este că, la cum se relaxează Bolojan în concediu de 10 ani, vom serba vacanţa mare mereu prin muncă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Iunie 2017, 14:21

Banii înapoi! Statul şi-a recuperat avansul plătit constructorului care a abandonat Autostrada din Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să recupereze avansul plătit spaniolilor de la Corsan pentru realizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş al autostrăzii Transilvania.

Potrivit economica.net, este vorba de 60,64 de milioane de lei, despre care CNAIR a confirmat că au fost recuperaţi încă din luna ianuarie, după ce constructorii au abandonat lucrările din Bihor.

Pe 17 noiembrie anul trecut, Compania Națională a Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat rezilierea contractului încheiat cu un consorțiu condus de firma spaniolă Corsan pentru realizarea porțiunii Suplacu de Barcău- Borș a Autostrăzii Transilvania.

Reprezentanţii companiei au precizat atunci că decizia a fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuție, datorate problemelor financiare ale constructorului, şi i-au cerut antreprenorului să părăsească șantierul.

Suplacu de Barcău-Borş este cel mai vestic segment al vechii autostrăzi Transilvania, care trebuia construită de compania americană Bechtel. La data încetării contractului cu Bechtel, tronsonul de 60 de kilometri era construit în proporţie de 52%.

Prin contractul semnat în 2015, spaniolii de la Corsan-Corviam se angajau ca, în schimbul a 701 milioane de lei, să termine cei 60 de kilometri din Bihor ai autostrăzii, până la jumătatea lui 2017.

Cu câteva săptămâni înainte de rezilierea constractului, și contructorii au notificat CNAIR că vor să pună capăt înțelegerii, începând cu 18 noiembrie.

După cum se ştie, lucrările la autostrada Transilvania au început în 2004, însă contractul cu americanii de la Bechtel a fost reziliat în 2013. Obiectivul a rămas, în continuare, nerealizat decât pe tronsoane mici.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cum se poate?
Paagubele datorate abandonarii lucrarilor sunt partial incomensurabile, partial nerecuperabile. Dar garantiile de buna executei? Cum se face ca aceasta comapnie de stat iese vesnic in paguba cu lucrarile pe care le gestioneaza? Cum se face ca desi li s-au asigurat salarii immense nu sunt capabili de nimic? Cine sunt cei ce coordoneaza aceasta companie( ma refer la cei pe care nu'i vedem)? Cum reusesc astiua de 27 de ani sa nu faca nimic trainic, nimic bun, nimic suficient,.... nimic si sa ramana cu totii in aceasta mafie nationala????? Sunt de neclintit in hotia lor, in nesimtirea lor! Si totusi noi, noi ce platim toata mizeria lor nu putem face nimic sa orim aceasta .... miselie nationala?
Postat 16 Iunie 2017, 14:54 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2656 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON