URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Februarie 2013, 16:40

Autostrada Transilvania: PNL crede că renunţarea la Bechtel ar fi normală, UDMR că nu

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În aceeaşi zi, vineri, doi parlamentari bihoreni, unul reprezentând majoritatea, iar celălalt opoziţia, şi-au exprimat poziţia faţă de problema Autostrăzii Transilvania, obiectiv pentru care Guvernul a alocat în acest an doar 188 milioane lei (care ar ajunge doar pentru plata lucrărilor deja executate în anii trecuţi) faţă de peste 600 milioane lei (cât ar fi necesar pentru finalizarea tronsonului 3 C, Borş - Suplacu de Barcău).

Semnatar al unui amendament prin care solicita majorarea sumei până la necesar, senatorul Cristian Bodea a declarat în conferinţa de presă desfăşurată la sediul PNL că varianta rezilierii contractului cu Bechtel, propusă de ministrul Dan Şova (Ministerul pentru Proiecte de infrastructură de interes naţional) ar fi o variantă pentru finalizarea lucrării prin finanţarea celor rămase de executat fie cu fonduri europene, fie cu aport privat, în regim de concesiune. "Se caută soluţii şi e bine!", a spus Bodea, precizând că liberalii au votat, cu toate acestea, un amendament depus de UDMR Bihor pentru alocarea finanţării de la bugetul de stat pentru finalizarea lucrării.

Pe de altă parte, tot într-o conferinţă de presă, deputatul UDMR Szabo Odon s-a declarat sceptic cu privire la intenţia ministrului Şova de a rezilia contractul cu Bechtel, motivând că în prezent statul trebuie să plătească 46 milioane euro chiar şi în condiţiile în care constructorul nu lucrează nimic şi că, cel mai probabil, clauzele de reziliere implică alte cheltuieli din partea statului.

"Oare cât va trebui să plătim dacă reziliem contractul?", s-a întrebat retoric Szabo. În opinia deputatului UDMR, tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania (singurul pentru care încă mai există contract cu Bechtel, pentru celelalalte fiind reziliat de fostul ministru PDL al Transporturilor Anca Boagiu) ar putea fi terminat dacă Bechtel va construi pe propria cheltuială, iar statul se va achita de datorii permiţând companiei americane ca după darea în folosinţă să perceapă taxe de la şoferii ce vor utiliza acest drum.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Memento
N-ar strica o mica retrospectiva a acestei "afaceri".Incepand cu rapiditatea si larghetea-n executie dovedite de Bombonel si-al sau ministru Miron Mitrea (ala cu manivela!)..."Forma si continutul contractului nu au fost negociate,in adevaratul sens al cuvantului"-zice raportul Curtii de Conturi. Ceea ce miroase de la multe poste distanta a frauda multipla,in colaborare cu acea Bechtel care-i considerata membru cu drepturi depline pe lista "asasinilor economici". Vizavi de sume si implicatii, "azvarlitorii de pareri"-indiferent ca-s de la UDMR,PNL sau altii- sunt mici copilasi de mingi pierduti intr-o arena-n care se harjonesc niste hipopotami hraniti cu purgative.
Postat 09 Februarie 2013, 19:07 de gyorgy tozser
Părintele vitreg al autostrăzii
Să o facă mai departe Popa Prostu, dacă tot s-a lăudat în mod mincinos că e invenţia lui ...
Postat 08 Februarie 2013, 19:11 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON