URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 August 2019, 14:00

30.000 de camioane cu pietriş din România, inclusiv din Bihor, pentru autostrada M4 din Ungaria

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea a anunţat, joi, că a fost închis punctul temporar de trecere a frontierei, deschis în luna noiembrie a anului trecut la Santăul Mare pentru transportul de materiale de construcţii, mai precis pietriş, pentru şantierul autostrăzii M4 care va ajunge până la graniţă. 

"Începând de azi, 01.08.2019, autorităţile de frontieră maghiare ne-au informat că punctul temporar de trecere a frontierei de la semnul de frontieră G20, între localităţile Santăul Mare (România) şi Nagykereki (Ungaria), deschis în data de 06.11.2018 în scopul efectuării unor transporturi de materiale de construcţii  s-a închis, deoarece contractul de parteneriat s-a finalizat", a transmis, printr-un comunicat, comisarul şef Laura Bondar, purtătorul de cuvânt al ITPF Oradea. 

Concret, este vorba de contractul de parteneriat dintre firma care realizează autostrada şi cea care a furnizat pietrişul.

Potrivit informării, de la deschiderea punctului de trecere a frontierei, adică din luna noiembrie a anului trecut, acesta a fost tranzitat în total de 60.000 de camioane, în medie 400 de camioane pe ambele sensuri, de intrare, respectiv de ieşire din ţară. 

Datele arată, deci, că din România, inclusiv din Bihor, au fost duse circa 30.000 de camioane cu pietriş prin punctul de trecere de la Santăul Mare, camioane care s-au întors în ţară, goale, prin acelaşi punct de frontieră. 

Autostrada M4 din Ungaria ar urma să fie gata la începutul anului viitor. Ea va fi legată cu viitoarea Autostradă Transilvania, prin Borş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
@Adrian_Preda
Stii care este diferenta? La ei dupa ce s-a inaugurat cu greu prima autostrada Viena-Budapeste toata conducerea companiei de autostrazi de la acea vreme a fost parcata la bulau pentru hotie. asta prin anii '80. De atunci uite cat si cum s-a construit. La noi? La noi aceeasi oameni, talhari, hoti de 30 de ani si ............ MUYE PSD!
Postat 03 August 2019, 09:40 de scortosul
Si ieftin si bun...
Inclusiv punctul de trecere vamal si containerele au fost făcute de firme din Oradea , ce sa mai punem ca in Ungaria km de autostrada e 2,5milioane de euro cu materiale din România in mare parte si la noi km e dublu...oare de unde asemenea diferențe de preț?....mai avem de învățat la capitolul economie.
Postat 02 August 2019, 23:46 de Adrian_Preda
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON