URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Decembrie 2010, 17:47

Aeroportul Oradea merită 20 milioane de euro pentru modernizare

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şeful CJ Bihor, Radu Ţîrle, a anunţat într-o conferinţă de presă desfăşurată joi că, după doi ani de tergiversări, Comisia Europeană a aprobat Ghidul Solicitantului propus de Ministerul Transporturilor de la Bucureşti, în care sunt descrise condiţiile pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile destinate modernizării infrastructurilor aeroportuare.

"De la domnul preşedinte Băsescu în jos am discutat cu toţi cei care au un cuvânt de spus în acest domeniu şi cred acum, fără să exagerez importanţa Aeroportului din Oradea, că acesta ar putea primi cel puţin 20 de milioane de euro", a spus Radu Ţîrle.

El a argumentat că Aeroportul Oradea deserveşte obiective strategice, precum Centrul de Excelenţă NATO, că ar impulsiona dezvoltarea economică a zonei dacă aici ar putea ateriza avioane de pasageri şi de marfă mai mari, că are statut de aeroport de importanţă europeană şi că este cel mai bun din ţară din punct de vedere al condiţiilor de mediu, având cele mai puţine zile cu ceaţă în cursul unui an.

Aeroportul Oradea are de mai multă vreme un proiect prin care încearcă să obţină o parte din cele 150 milioane de euro pentru infrastructura aeroportuară din România, dar nu a putut să-l depună la autoritatea de management a proiectelor cu finanţare europeană din cadrul Ministerului Transporturilor tocmai din cauza lipsei Ghidului Solicitantului.

Proiectul întocmit de Aeroportul Oradea vizează prelungirea şi lărgirea pistei de decolare-aterizare, astfel încât aceasta să poată fi folosită de aparate de zbor de mare capacitate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Ce naivi sunteti
Voi chiar credeti aburelile astea ? Va pot spune ca tot ce scrie este fals. Nu s-a aprobat ghidul, nu se vor primi bani europeni pentru ca mai trebuie asigurate si costurile neeligibile de undeva, nu exista ordin de implementare a ajutorului de stat, pentru ca aeroportul Oradea poate beneficia numai de ajutor de stat. Mai intrebati la Consiliul Concurentei cei care va precipitati. Cica bani gratis. Haha
Postat 03 Decembrie 2010, 10:55 de Gozmin
AR mayday mayday
Aeroportul din Arad e in buda. Unu, de ce crezi ca Falca si ceilalti pedesecuristi din AR au incercat sa isi alipeasca aeroportul din TM? Citeste putin presa din Iulie August anul acesta sa vezi ce sfori trageau pe la Bucuresci loazele pedesecuriste....Din fericire nu le-a iesit. Aeroportul din Arad nu mai e rentabil....Cel din Oradea are o sansa, e la distanta buna si fata de CJ si fata de cel din TM(cel din TM e foarte bine pus la pus la punct e rentabil chiar daca are grave probleme de infrastructura, probleme ascunse bine de conducere. Vezi cazul wizzair :))
Postat 03 Decembrie 2010, 00:13 de enoiu bataie
nice
avem nevoie si de un terminal cargo, camera rece, camera frigo, depozit, renovarea si extinderea terminalului persoane actual, investitii in balizaj, in sistemele de securitate, de asistenta a pers cu dizabilitati, utilaje de mentenanta si incarcare-descarcare, platforma de imbarcare-debarcare cu parking pt aeronave, de publicitate si prezenta in mediul economic, un site si o firma de consultanta serioasa care sa negocieze cu companiile aeriene atragerea de curse. nu stiu de starea sitemului de Instrument Landing, cat e de actual. aeroportul arad e cu muuult inaintea noastra, la fel si cel din cluj, iar din punctul asta suntem cam incoltiti deja...
Postat 03 Decembrie 2010, 00:02 de unu
nice
asa e, statul si UE au bani rezervati pt asa ceva (UE mai mult) dar 20 mil.euro e chiar putin, ar fi nevoie de mai mult. anyway ma tem ca banii sunt accesibili doar in cazul in care investitia se deruleaza sub autoritatea CJ, fara ca aeroportul sa fie concesionat unui investitor. dar totusi sunt bani europeni, gratis! conditiile de mediu (nr de zile cu ceata) nu e cel mai important criteriu cum lasati sa para in articol (ex. aeroportul de la cj investeste in luminile de balizaj), si oricum nu se mai zboara doar dupa ochi, exista instrumente. iar proiectul sper sa nu il depuneti doar asa cum l`ati intocmit cu multa vreme in urma, daca singurul lucru vizat este "prelungirea şi lărgirea pistei de decolare-aterizare" pt aparate de zbor de mare capacitate.
Postat 02 Decembrie 2010, 23:59 de unu
avion cu motor 12 in stea
Si eu sper sa reuseasca Tarle. Ca pana acum, in afara de speculanti imobiliari gen KissSeremiFilip nu am tot vazut, cu rezultate de kkt. Un alt lucru pe care ar trebui sa il mai ia in considerare Tarle e si faptul ca aeroportul Arad e pe duca, cu tot spatele pedelist (inca o data daca era nevoie s-a dovedit ca politrucii nu pot face face fata inntr-o piata libera). Se vede de la 1 km ca Tarle e singurul care pune osu, ceilalti stau si se uita ca prostii, unii ca nu stiu decat sa stea cu deshtu-n cur iar altii ca nu cumva sa faca asta ceva, iesind astfel la iveala incompetenta lor.
Postat 02 Decembrie 2010, 22:02 de stukas
sa speram ca se face !!!
faceti ceva cat de repede !!!! avem nevoie de aeroport aici !!!!!!! m-am saturat sa merg la budapesta si sa dau bani firmelor de acolo si sa pierd 4-5 ore !!!
Postat 02 Decembrie 2010, 18:52 de corina
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON