URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 22 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Iulie 2011, 15:50

UE a aprobat: Între Oradea şi Berettyoujfalu se va putea merge în siguranţă pe două roţi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Viceprimarul Oradiei, Biro Rozalia, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă susţinută împreună cu mai mulţi primari din Ungaria, că proiectul transfrontalier pentru construcţia unei piste de biciclete între Oradea şi Berettyoujfalu a fost aprobat, astfel că primăriile pot demara procedura de achiziţii.

Proiectul a fost iniţiat în 2009, însă procedurile birocratice au făcut ca finanţarea, care se ridică la 6.248.000 de euro, să fie aprobată abia acum. "Cota proprie e diferită: pentru Ungaria e 5%, iar pentru România 2%", a precizat Biro. Astfel, Primăria Oradea va trebui să plătească circa 27.000 de euro din cheltuielile eligibile şi aproximativ 60.000 de euro din cele neeligibile, pentru cei 8,3 kilometri de pistă care vor străbate oraşul.

În Oradea, pista va porni de la Primărie, va merge pe malul Crişului Repede până pe strada Sovata, unde va continua pe Bulevardul Decebal, apoi pe Calea Borşului şi va ieşi din România pe la vama Borş. Astfel, pe teritoriul Bihorului, pista va trece şi prin comuna Borş. În Ungaria, pista va trece pe raza localităţilor Artand, Biharkeresztes, Mezopeterd şi se va termina în Berettyoujfalu.

Pista va avea o lăţime de 1,8 metri şi o lungime totală de 35 de kilometri, din care 13,8 vor fi pe teritoriul României. Paralelă cu şoseaua E60, pista va fi dotată cu balustrade, pentru siguranţa cicliştilor.

Întrucât primăria din Berettyoujfalu este lider de proiect, edilul de aici, Murakozi Istvan, trebuie să semneze contractul de finanţare. Potrivit consilierului local Iulius Delorean, prezent şi el în cadrul conferinţei de presă, cel mai probabil lucrările efective vor începe în luna octombrie, urmând ca primăriile să aibă la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea pistei. "Sigur nu va dura 18 luni", a precizat Delorean.

Primarii din localităţile prin care va trece pista, invitaţi şi ei la conferinţa de presă, au declarat că, după ce pista va fi finalizată, vor face ei înşişi traseul Oradea - Berettyoujfalu pe două roţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
zita zapacita
zita zapacita...
Postat 09 Iulie 2011, 00:52 de zita zapacita
Oare ...
As intelege daca am avea pe linia aia 4 benzi. Dar asa, fac ceva ce va fi gol, ca doar niste retaciti o vor folosi ca pi(s)zda, in loc sa largesc E60 cu inca cite o banda pe sens. Dar asa e cind te legi la cap cind nu te doare.
Postat 08 Iulie 2011, 19:57 de Book
Hai la Lido !
Sigur ca lucrarea va dura 24 de luni pe tronsonul romanesc (<14 km) si, probabil, 12 luni pe cel maghiar (21 km). In alta ordine de idei, nu stiam care imi era prioritatea. Am sa-mi cumpar bicicleta de 2.000 euro ca sa pot face fata traseului ori, la 1,8 m latime, pot merge cu masina me de 4.000 euro. .
Postat 08 Iulie 2011, 19:53 de Zita biciclista
Balustrade ?
http "://| www| .youtube. com/watch?v=RXznapqmulE Luati lectii.
Postat 08 Iulie 2011, 10:55 de eu
Balustrade ?
Eu sper ca totusi sa nu puna balustrade la pista, o sa fie ingramadit si foarte periculos. O spun din experienta de biciclat zilnic 5km prin oras pana la lucru. Presupun ca nu s-a discutat cu vre-un ciclist sau specialist in trasee de biciclete. ?v=RXznapqmulE Luati lectii.
Postat 08 Iulie 2011, 10:54 de eu
:)))
super beton!
Postat 07 Iulie 2011, 23:07 de daisycutter
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4307 RON
  • 1 EUR = 4.7834 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON