URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Iulie 2011, 15:50

UE a aprobat: Între Oradea şi Berettyoujfalu se va putea merge în siguranţă pe două roţi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Viceprimarul Oradiei, Biro Rozalia, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă susţinută împreună cu mai mulţi primari din Ungaria, că proiectul transfrontalier pentru construcţia unei piste de biciclete între Oradea şi Berettyoujfalu a fost aprobat, astfel că primăriile pot demara procedura de achiziţii.

Proiectul a fost iniţiat în 2009, însă procedurile birocratice au făcut ca finanţarea, care se ridică la 6.248.000 de euro, să fie aprobată abia acum. "Cota proprie e diferită: pentru Ungaria e 5%, iar pentru România 2%", a precizat Biro. Astfel, Primăria Oradea va trebui să plătească circa 27.000 de euro din cheltuielile eligibile şi aproximativ 60.000 de euro din cele neeligibile, pentru cei 8,3 kilometri de pistă care vor străbate oraşul.

În Oradea, pista va porni de la Primărie, va merge pe malul Crişului Repede până pe strada Sovata, unde va continua pe Bulevardul Decebal, apoi pe Calea Borşului şi va ieşi din România pe la vama Borş. Astfel, pe teritoriul Bihorului, pista va trece şi prin comuna Borş. În Ungaria, pista va trece pe raza localităţilor Artand, Biharkeresztes, Mezopeterd şi se va termina în Berettyoujfalu.

Pista va avea o lăţime de 1,8 metri şi o lungime totală de 35 de kilometri, din care 13,8 vor fi pe teritoriul României. Paralelă cu şoseaua E60, pista va fi dotată cu balustrade, pentru siguranţa cicliştilor.

Întrucât primăria din Berettyoujfalu este lider de proiect, edilul de aici, Murakozi Istvan, trebuie să semneze contractul de finanţare. Potrivit consilierului local Iulius Delorean, prezent şi el în cadrul conferinţei de presă, cel mai probabil lucrările efective vor începe în luna octombrie, urmând ca primăriile să aibă la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea pistei. "Sigur nu va dura 18 luni", a precizat Delorean.

Primarii din localităţile prin care va trece pista, invitaţi şi ei la conferinţa de presă, au declarat că, după ce pista va fi finalizată, vor face ei înşişi traseul Oradea - Berettyoujfalu pe două roţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
zita zapacita
zita zapacita...
Postat 09 Iulie 2011, 00:52 de zita zapacita
Oare ...
As intelege daca am avea pe linia aia 4 benzi. Dar asa, fac ceva ce va fi gol, ca doar niste retaciti o vor folosi ca pi(s)zda, in loc sa largesc E60 cu inca cite o banda pe sens. Dar asa e cind te legi la cap cind nu te doare.
Postat 08 Iulie 2011, 19:57 de Book
Hai la Lido !
Sigur ca lucrarea va dura 24 de luni pe tronsonul romanesc (<14 km) si, probabil, 12 luni pe cel maghiar (21 km). In alta ordine de idei, nu stiam care imi era prioritatea. Am sa-mi cumpar bicicleta de 2.000 euro ca sa pot face fata traseului ori, la 1,8 m latime, pot merge cu masina me de 4.000 euro. .
Postat 08 Iulie 2011, 19:53 de Zita biciclista
Balustrade ?
http "://| www| .youtube. com/watch?v=RXznapqmulE Luati lectii.
Postat 08 Iulie 2011, 10:55 de eu
Balustrade ?
Eu sper ca totusi sa nu puna balustrade la pista, o sa fie ingramadit si foarte periculos. O spun din experienta de biciclat zilnic 5km prin oras pana la lucru. Presupun ca nu s-a discutat cu vre-un ciclist sau specialist in trasee de biciclete. ?v=RXznapqmulE Luati lectii.
Postat 08 Iulie 2011, 10:54 de eu
:)))
super beton!
Postat 07 Iulie 2011, 23:07 de daisycutter
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON