URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Martie 2017, 15:10

Ok pentru tramvai: Universitatea îi dă Primăriei teren pentru construirea noii linii de tramvai de pe malul Peţei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Universitatea din Oradea şi-a dat acordul ca Primăria să ia aproape 2.000 de metri pătraţi din terenurile ei, pentru a putea construi noua linie de tramvai de pe malul Peţei, care va lega zona Calea Aradului de Cantemir.

"Senatul Universităţii a aprobat propunerea de a începe demersurile de transfer. Terenul nu este al Universităţii, ci doar administrat de Universitate", a declarat, marţi, preşedintele forului, Sorin Curilă, pentru BIHOREANUL.

Astfel, Universitatea şi-a dat acordul ca Primăria să ceară Guvernului să-i transfere, printr-o hotărâre, o suprafaţă de teren de 1.932 mp, de-a lungul străzii Făgăraşului, pe malul stâng al Peţei. Iniţial, Primăria cerea un teren de 3.542 mp, ceea ce ar fi însemnat şi dezafectarea unei parcări pe care Universitatea o are amenajată în zonă, dar între timp municipalitatea şi-a modificat proiectul, iar fâşia de teren cerută nu va micşora suprafaţa parcării cu pricina. Când va fi realizat, proiectul va modifica însă intrarea în parcare, care nu se va mai face din apropierea străzii Universităţii, cum este în prezent, ci din zona actualei pasarele pietonale peste Peţa, care va fi înlocuită cu un pod rutier.

În plus, Universitatea s-a înţeles cu Primăria să primească la schimb un teren de aceeaşi suprafaţă, în capătul străzii Făgăraşului, între căminul studenţesc şi actuala piaţă de vechituri.

Pe de altă parte, la începutul negocierilor între Primărie şi Universitate, reprezentanţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice s-au opus construirii noii linii de tramvai, pe motiv că va deranja cursurile ţinute în clădirea dinspre strada Făgăraşului. Reprezentanţii Primăriei i-au asigurat, însă, că noua linie de tramvai va fi şi înierbată, tocmai pentru atenuarea zgomotului.

Primăria şi OTL au împreună un proiect de extindere a liniei de tramvai în zona de sud a oraşului, din Calea Aradului până la depoul din str. Atelierelor, investiţie care se va ridica la 10 milioane euro. Noua linie de tramvai va porni din intersecţia străzilor Aviatorilor cu Calea Aradului spre ieşirea din oraş peste Peţa, urcând pe malul stâng al pârâului prin spatele hipermarketurilor Jumbo şi Auchan, continuând apoi pe lângă viitoarea Sală Polivalentă, actuala piaţă de vechituri. Linia va merge mai departe pe strada Făgăraşului, care se va lărgi, apoi pe lângă Universitate, va traversa strada Armatei Române şi va continua pe malul stâng al Peţei până la blocurile de pe Grigore Ureche, unde va urca spre Podul Reagan spre strada Atelierelor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
investitii cu cap..speram..
dupa fiasco-ul investiilor "cu cap" de la Ciuperca, sper ca se vor lua in considerare toate planurile de impact ale acestui nou traseu inainte de implementare.. nu stiu daca e adevarat, dar am auzit cum ca pe malul stang al Petei trece si conducta principala de gaze...asa sa fie?
Postat 28 Martie 2017, 16:16 de 1dintretoti
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON