URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 26 SEPTEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cel mai tânăr cartier mamut al orașului este Nufărul. În perioada în care țăranii veneau la fabricile din Oradea să se odihnească, astfel că la coasă ajungeau gata osteniți, partidul comunist a decis să-i stabilizeze, și uite așa s-a născut cartierul Nufărul.
Zic şi eu
Adrian Cris
Condiţia minimă a comunicării este să existe un mesaj (un conţinut), un emiţător (care îl transmite) şi un receptor (care îl primeşte). Partidul care pune mai presus de orice "comunicarea" (cuvânt prin care, de fapt, înţelege propagandă şi atât) ignoră însă tocmai condiţia ei elementară: receptarea şi procesarea mesajului.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
După ce, zeci de ani, românii au plătit taxa de drum în prețul combustibilului, rovignete pentru drumuri și taxe de trecere pentru poduri, după ce au trecut ani mulți de la semnarea celui mai păgubos contract din istorie pentru România (contractul cu Bechtel, mulțumim Adrian Năstase!) fără ca cineva să facă pușcărie, după ce s-a furat din banii de drumuri ca-n filme, ei bine, după toate acestea, românilor li se cer din nou bani pentru a nu fi tratați drept animale și pentru a avea dreptul de a circula pe o șosea cu pretenții de autostradă. O adevărată taxă pe prostie!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre felul în care gestionează autorităţile combaterea pestei porcine africane?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 203/2018 privind măsurile de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, lege care a intrat în vigoare pe 24 august 2018, prevede că în materia contravenţiilor rutiere se va aplica, de la 1 ianuarie 2019, o nouă metodă referitoare la achitarea acestora.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Muşcătura multor specii de păianjeni produc iritaţie locală, iar unele specii pot produce intoxicaţii mortale. În SUA există 2 specii de păianjeni importante din punct de vedere medical: văduva neagră şi păianjenul singuratic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Se pare că minciuna îl poate face pe un politician să pară mai... autentic. Oamenii tind să vadă minciunile emise de un lider politic drept o tentativă a acestuia de a se lupta cu mâinile murdare împotriva unui sistem corupt; asta în pofida faptului că minciunile sunt sfruntate şi demistificate ulterior.
24 Februarie 2011, 16:30

Concluzie-ghilotină: Aeroportul Oradea nu are viitor decât gestionat de o firmă privată

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vara trecută, când mai multe companii aeriene erau interesate de administrarea Aeroportului Oradea în sistem de concesiune, asumându-şi disponibilitatea de a face pe cheltuiala lor investiţiile necesare pentru modernizare şi de a plăti redevenţe Consiliului Judeţean, propunerea preşedintelui CJ Radu Ţîrle de a pregăti darea în concesiune a Aeroportului a fost refuzată de majoritatea consilierilor. Motivul inocat de aceştia? Nu exista niciun studiu care să demonstreze dacă obiectivul putea fi gestionat de companii private mai bine decât o face regia judeţeană Aeroportul Oradea RA, aflată în subordinea CJ.

Ca urmare, în august, s-a decis ca răspunsul să fie dat în baza unui studiu de oportunitate, încredinţat apoi prin licitaţie companiei americane Deloitte, în asociere cu societatea Boştină şi Asociaţii şi a institutului de proiectare Iptana Bucureşti.

Concluziile studiului au fost anunţate joi, la cea de-a doua reuniune din acest an a consilierilor judeţeni, însă aleşii bihorenilor nu s-au arătat interesaţi de cele aflate, mulţumindu-se să asculte cu apatie prezentarea făcută de şeful Biroului Investiţii al Aeroportului, Viorel Băican (comandantul Gheorghe Pasc absentând de la şedinţa CJ din cauza unui deces în familie).

Conform documentului, pus la dispoziţia BIHOREANULUI de Băican, analiza efectuată de cele trei companii a avut în vedere "toate modalităţile de dezvoltare şi modernizare din punct de vedere financiar şi din punct de vedere juridic".

Din perspectivă financiară, studiul de oportunitate a analizat trei modalităţi de finanţare pentru modernizarea Aeroportului, şi anume finanţarea proprie, cea din fonduri europene (cu o cotă de contribuţie din partea CJ), şi finanţarea privată, iar din perspectivă juridică au fost luate în considerare variantele de achiziţie de lucrări publice, concesionarea de lucrări publice, parteneriatul public-privat şi asocierea în participaţiune.

"Concluzia rezultată în urma analizei, respectiv varianta studiului de oportunitate recomandată de societatea de consultanţă, este că la ora actuală soluţia optimă a dezvoltării şi modernizării Aeroportului este cea de concesiune a lucrărilor publice", se arată în document, care se încheie cu fraza: "Pentru aspectele prezentate mai sus, rugăm membrii Consiliului Judeţean să-şi exprime punctul de vedere în legătură cu concluzia studiului".

În ciuda acestei "rugăminţi", însă, pe marginea informării prezentate de conducerea Aeroportului nu a fost purtată nicio discuţie, subiectul fiind reprogramat de preşedintele CJ, Radu Ţîrle, pentru următoarea reuniune a deliberativului judeţean.

În prezent, pentru modernizarea aerogării se desfăşoară lucrări de modernizare astfel încât aceasta să corespundă normelor Schengen (ce impun separarea fluxurilor de pasageri din statele UE de cele din statele nemembre), însă pentru reabilitarea pistei de aterizare-decolare şi extinderea ei în lungime şi lăţime sunt necesare sume de ordinul a peste 10 milioane de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
pt pilot
Pai, bine, mai, chilotule, daca stia toata lumea, de unde stia, ca studiul a aparut abia azi. Sau lucrezi la servicii? Ce tare esti, mai tare ca Soiuzu\'
Postat 24 Februarie 2011, 20:10 de chilot
Obicei bihorenesc
Din nou se da in stamba CRIS ABRUDAN ADRIAN, care nu intelege de ce nu se discuta ceva ce stia deja - de mult - toata lumea.
Postat 24 Februarie 2011, 19:25 de Pilot
frustrat
Pt D zeu ,hotariti va odata ca avem nevoie si de asa ceva,nu doar noi cetatenii de rind ci si muuuulti altii
Postat 24 Februarie 2011, 18:15 de cetatean
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Nuntă cu motoarele turate la Sântandrei (FOTO / VIDEO)
  • Adio, Champions League! Baschetbaliștii de la CSM CSU Oradea au pierdut și meciul de acasă cu campioana Finlandei (FOTO)
  • Ziua internaţională a surzilor, sărbătorită printr-un marş cu mănuşi albe prin centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Sărbătoarea Recoltei: Ce bunătăţi sunt în Cetatea Oradea şi de ce a plecat un floricultor bihorean supărat acasă (FOTO)
  • Victorie la debut de nou sezon pentru echipa de handbal a CSM Oradea: 33-32 cu HC Szejke Odorhei (FOTO)
  • 'Puncte de vedere': În Cetatea Oradea a fost vernisată o expoziţie de imagini 3D din timpul Primului Război Mondial (FOTO)
  • 'Portretele Unirii' își așteaptă vizitatorii în Piaţa Unirii din Oradea (FOTO)
  • Deţinuţii din mai multe judeţe s-au întrecut la fotbal: Orădenii, pe locul II (FOTO / VIDEO)
  • Se toarnă fundaţia! Au început construcţia podului din strada Universităţii (FOTO)
  • Lucrările s-au terminat, ambuteiajele continuă! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost modernizată degeaba (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON