URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Octombrie 2017, 15:50

Doar 10 din 100: O mână de PPMT-işti şi oameni de afaceri au pedalat pe lângă ruinele Autostrăzii Transilvania din Bihor (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Zece bihoreni, toţi reprezentanţi ai Partidului Popular Maghiar din Transilvania şi ai Federaţiei Patronilor Bihor, au pedalat, sâmbătă, pe un traseu lung de 28 de kilometri în jurul comunelor Paleu, Cetariu şi Şişterea, pe unde ar trebui să treacă Autostrada Transilvania.

În loc de biciclete, autobuz!

Deşi marşul a fost anunţat cu mai bine de o săptămână înainte, bihorenii n-au reacţionat la acest apel. Probabil şi pentru că, în iulie, PPMT-iştii bihoreni au anunţat că vor organiza marşul pe data de 9 septembrie de-a lungul drumului Oradea-Marghita, iar apoi l-au mutat pe un drum judeţean şi la final de octombrie. Această schimbare, spun ei, a fost cauzată de CNAIR, care nu a avizat manifestaţia în timp util şi au condiţionat-o de o taxă de drum naţional.

Cele două organizaţii care au plănuit marşul şi care, în urmă cu o săptămână, se lăudau că vor aduna circa 100 de biciclişti, n-au reuşit însă să-şi mobilizeze nici măcar efectivele proprii! Aşa că sâmbătă dimineaţă, în faţa Prefecturii Bihor, locul de start al marşului, pe biciclete s-au urcat doar 10 persoane, toate din rândul organizatorilor.

Ca ridicolul să fie complet, aceştia nici măcar n-au terminat marşul aşa cum şi-au propus. Surprinşi de dificultatea traseului, care i-a dus exclusiv prin zone deluroase, aproape toţi bicicliştii au capitulat şi au parcurs ultimii kilometri cu un autobuz închiriat, în care au urcat cu biciclete cu tot. "A fost prea greu", a explicat Zatykó Gyula, preşedintele PPMT Bihor, pentru BIHOREANUL.

Fapte, nu vorbe!

Chiar dacă marşul n-a avut amploarea pe care şi-au imaginat-o, bicicliştii au spus că motivaţia lor a rămas la fel de serioasă: cer autorităţilor să reia lucrările la Autostrada Transilvania cât mai curând.

"Nu am organizat acest eveniment pentru că nu avem răbdare. Iertată să ne fie lipsa de încredere generată de anterioarele promisiuni care nu s-au onorat. Declarăm deschis că dorim să susţinem demararea lucrărilor la Autostrada Transilvania, o investiţie de care avem nevoie cu toţii", a declarat Vasile Fonoage, prim-vicepreşedinte al Federaţiei Patronilor Bihor, unul dintre participanţi la marş, într-o conferinţă de presă susţinută la finalul evenimentului.

Pentru că mediul de afaceri este cel mai văduvit de lipsa autostrăzii, transportul mărfurilor realizându-se tot mai scump şi tot mai greoi, Fonoage a anunţat că Uniunea Naţională a Patronatului Român, care a susţinut şi marşul bihorean, îi va transmite în scris noului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, că mediul de afaceri român este dispus să susţină concret şi benevol reluarea lucrărilor, prin asigurarea consultanţei necesare ori întocmirea studiilor şi documentelor.

Mai urmează

La rândul său, preşedintele PPMT Oradea, Csomortany Istvan, a declarat că proiectul Autostrăzii Transilvania "nu are nicio legătură cu etnia şi apartenenţa politică" şi că va fi "o ruşine a ţării" dacă vom ajunge în 2018 ca autostrada dinspre ţările occidentale să se termine în Borş. "Dacă nu se vor lua măsuri, avem datoria să continuăm cu alte tipuri de evenimente, alte marşuri", a spus Csomortany.

Fonoage i-a susţinut declaraţia, anunţând un ultimatum pentru autorităţi: dacă până în primăvară lucrările pe tronsonul din Bihor al autostrăzii nu se vor relua, oamenii de afaceri din judeţ vor bloca drumul Oradea-Marghita cu autocamioane.

Organizatorii marşului au mai spus că de vină pentru lipsa autostrăzii este şi faptul că, în ultimul deceniu, România a avut 17 miniştri ai Transporturilor, care au creat o instabilitate în acest sector. Totodată, Zatykó Gyula a subliniat costurile uriaşe ale lucrările deja făcute. "S-au cheltuit 1,2 miliarde de euro pentru 52 de kilometri. Nu cred că există vreo autostradă în Europa care să coste la fel de mult", a spus liderul PPMT Bihor, arătând şi că multe din lucrările făcute, precum piloni ori pasaje, vor trebui refăcute, deoarece sunt mâncate de rugină.

De altfel, lângă un astfel de pasaj neterminat, dar ruinat, între Şişterea şi Sălard, unii biciclişti s-au şi oprit şi s-au pozat.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
partnerii lui Bolojan trebuiau sa tzinteasca maximum dealul Csuperka
de cand au devenit consilierii lui bolojan, radicalii lui tokes au schimbat macazul, in loc de tablite bilingve care sa-l supere pe negru-imparat, isi incearca incearca norocul cu bitza pi dealuri :))) Dar, totusi, nici macar un amarat de aviz pentru nu reusiti?! si ei vor sa arata cat de usor este cu constructia autostrazii ? puiu lucian e cireasa de pe tortul ecuatiei :) Sa se duca la Buse, mare amic a lui ilie imparat! Data viitoare, liberalii si popularii maghiari sa isi propuna sa innoate balatonul, iar la sfarsit se vor poza ca alearga jur imprejurul bazinului de pensionari din stradul iosia
Postat 29 Octombrie 2017, 07:44 de Cristian_Pricop
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON