URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 23 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 August 2010, 13:31

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO)

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începute pe 1 decembrie 2009, lucrările de prelungire a pasajului subteran dinspre Piaţa Bucureşti până la strada Ecaterina Teodoroiu, executate de societatea Abed Nego Com, au fost finalizate cu o întârziere de numai trei zile, astfel încât pasajul a fost redat în folosinţă miercuri.

Tunelul pietonal a fost prelungit cu aproape 30 de metri, având acum ieşire spre strada Ecaterina Teodoroiu, astfel încât orădenii care vor să treacă dinspre Piaţa Bucureşti spre Dealul Viilor vor putea traversa în siguranţă şi, totodată, fără a fi expuşi caniculei, ploilor sau ninsorilor.

Lucrările au costat 4,03 milioane lei (cu TVA inclus), presupunând dezafectarea temporară a unor linii feroviare, consolidarea terenului, realizarea unui drum de acces, construirea unei fundaţii, drenarea terenului, refacerea liniilor, efectuarea unor construcţii de structură, forarea unor piloţi, refacerea de şanţuri şi a peronului de la linia 5 a Gării.

Pasajul subteran are o estetică plăcută, iar între tronsonul vechi, care lega Piaţa Bucureşti strict de gară, şi cel nou, ce duce până la strada Ecaterina Teodoroiu, nu se observă diferenţe de aspect.

Tunelul are sistem de scurgere a apelor pluviale şi rampă pentru transportarea bagajelor de tip-troller. Amenajarea de rampe pentru persoane cu handicap a fost, însă, imposibilă. "Pentru aşa ceva trebuia realizată o scară cu un unghi mult mai mare, ceea ce ar fi sporit foarte mult costurile, iar investiţia nu s-ar fi justificat", a spus viceprimarul Gheorghe Carp, care susţine că inclusiv în oraşe mari din ţări dezvoltate nu există asemenea facilităţi în majoritatea gărilor.

Atraşi de prezenţa edilului şi a jurnaliştilor în zonă, locatarii din strada Ecaterina Teodoroiu au apreciat că prelungirea pasajului subteran le este utilă. "Trebuia făcută mai de mult", a spus o femeie, în timp ce un pensionar a dat o sugestie demnă de luat în seamă: "Ar trebui prelungită copertina de la ieşirea din pasaj în aşa fel încât la iarnă zăpada să nu fie viscolită spre scările pasajului".

Riveranii au profitat de eveniment şi pentru a cere viceprimarului să intervină la conducerea CFR ca să monteze în zonă panouri fonoizolante. "Cei care locuim la case suntem deranjaţi de zgomotul trenurilor şi degeaba ne-am pus termopane, că nu ajută la mare lucru. Ar trebui ca Primăria şi CFR-ul să monteze panouri care să reducă nivelul zgomotului", a cerut o locatară.

În ce priveşte vechea pasarelă aeriană, Marius Ionaşcu, şef secţie CFR, a declarat că aceasta va fi dezafectată şi, cel mai probabil, mutată. "Pasarela aeriană, cunoscută multora din filmul Pistruiatul, era veche de 100 de ani, şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Ne gândim să o reabilităm şi să o relocăm pe şoseaua de centură, pe strada Ovid Densuşianu, în dreptul Gării Ioşia", a spus Ionaşcu, adăugând că acest lucru se va întâmpla, însă, după ce solicitarea va fi aprobată de conducerea centrală a CFR.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lasati si pasarela!
Domnilor edili, va rog sa lasati si pasarela aeriana! Argumente: 1. Un punct de trecere peste calea ferata in plus nu strica niciodata; 2. Sunt persoane care prefera sa treaca peste o pasarela aeriana decat sa coboare in pasaj, din diferite motive (mai ales iarna, cand se face polei pe trepte, iar cel putin mie mi se pare mai periculoasa si mai posibila o cadere in pasaj decat pe pasarela; de oameni accidentati pe pasarela nu am auzit, insa de oameni dusi la spital din pasaj am auzit chiar in iarna trecuta). 3. Pasarela aceea exista dinaintea noastra si multi oradeni au amintiri frumoase legate de ea... 4. Daca tot s-au filmat scene din "Pistruiatul" pe ea, ar putea constitui si o mica atractie turistica pentru calatorii care sunt in tranzit in gara. Sper ca veti lua in considerare aceste argumente. La urma urmei, nu cred ca intretinerea ei costa chiar atat de mult.
Postat 19 August 2010, 06:57 de Alex
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6712 RON
  • 1 EUR = 4.9758 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON