URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Octombrie 2017, 19:05

Negocierile au eşuat! Conducerea OTL va cere Tribunalului să declare protestul ilegal (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădeni, obişnuiţi-vă cu mersul pe jos! Greva spontană declanşată marţi dimineaţă la OTL continuă. Negocierile dintre reprezentanţii conducerii societăţii şi cei ai salariaţilor au eşuat.

"Administraţia a oferit o majorare cu 250 lei a salariului brut de 2.019 lei şi o majorare a valorii tichetelor de la 12 la 15 lei începând din ianuarie 2018. Este vorba de o creştere a bugetului de salarii cu 2,2 milioane lei pe an, care va trebui să se reflecte în preţurile biletelor. Reprezentanţii salariaţilor au respins cererea şi au cerut un salariu brut de 3.000 lei, după care, când am coborât în stradă, am auzit voci care cereau 3.500 lei", a declarat directorul Viorel Mircea Pop.

Şeful OTL a explicat că prin majorarea cu 250 lei a salariului de bază la 2.269 lei, plus sporul de lucru în weekend şi cel de vechime, începând din 1 ianuarie 2018 şoferii şi vatmanii OTL ar putea câştiga chiar mai bine decât colegii lor din ţară. "În Cluj salariul unui şofer este de 2.200 lei plus sporul de sâmbătă şi duminică, cel de vechime şi cel de aglomeraţie, în condiţiile în care traficul din Cluj este mult mai dificil", a spus Pop.

Cu protestul la judecată

Directorul OTL a precizat că, în condiţiile în care salariaţii vor continua protestul, va fi nevoit să se adreseze instanţei. "Dacă nu găsim punţi de comunicare, miercuri vom cere Tribunalului Bihor să constate ilegalitatea protestului şi să dispună reluarea activităţii în paralel cu reluarea negocierilor", a spus el.

Pop susţine că prelungirea grevei spontane este inclusiv în detrimentul protestarilor. "Oamenii nu realizează, dar municipalitatea poate lua oricând hotărârea externalizării serviciului de transport în comun, aşa cum s-a întâmplat la Alba Iulia, Bistriţa sau Bacău. Nu cred că la patron vor mai face grevă şi vor cere majorări salariale cu atâta uşurinţă", a declarat directorul.

"Să ne accepte cererile!"

De cealaltă parte, angajaţii adunaţi în faţa societăţii spun că aşteaptă în continuare ca reprezentanţii lor să fie invitaţi la negocieri şi neagă că şi-ar fi ridicat pretenţiile. "Noi cerem majorarea salariului brut la 3.000 lei, dacă a cerut cineva mai mult a fost o ironie", a spus un salariat.

Protestatarii zic că refuză să reia munca de teamă că administraţia le va ignora revendicările. "Oamenii nu mai au încredere pentru că în ultimii trei ani au tot fost minţiţi. Administraţia i-a păcălit pe muncitori să renunţe la procesele prin care revendicau drepturile salariale spunând că vor fi despăgubiţi, lucru care nu s-a întâmplat", a explicat un protestatar.

Marţi la prânz, protestatarii din primul schimb au fost înlocuiţi de colegii lor din schimbul doi. În jurul orei 17, în faţa sediului pichetau circa o sută de salariaţi. "Destul ne-am tot ploconit. Noi am spus ce vrem, n-au decât să ne accepte cererile", a spus un bărbat.

Pagube de 210.000 lei pe zi

Având în vedere acutizarea conflictului, este de aşteptat ca transportul în comun să rămână paralizat şi în cursul zilei de miercuri. "Ne cerem scuze pentru situaţia creată. La încheierea protestului vom face o analiză şi vom lua în calcul prelungirea valabilităţii abonamentelor cu perioada în care orădenii nu s-au putut folosi de ele", a declarat Mircea Viorel Pop.

Directorul a estimat pagubele provocate societăţii de prima zi de protest la 210.000 lei. "Suma totală va fi cunoscută abia la reluarea activităţii. Tot atunci vom vedea ce măsuri vom lua pentru recuperarea prejudiciului de la cei care se fac vinovaţi pentru crearea lui", a spus Pop.

În cursul zilei de marţi pe poarta societăţii au ieşit pe traseu doar 7 autobuze, cursele stabilite prin contractele încheiate de OTL cu diferiţi agenţi economici pentru transportarea angajaţilor la muncă şi acasă.

Şoferii au acceptat efectuarea acestor curse doar pentru că în cazul neonorării lor riscau să le plătească clienţilor penalităţi usturătoare în solidar cu OTL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Monopol OTL via PMO
Stati ca asta nu-i nimic: sa nu uitam ca si transportul spre localitatile din jurul orasului a fost acaparat de OTL, locatlitati deservite cu succes si in conditii decente de privati, ani de zile. Au mai vrut sa acapareze si transportul spre parcul industrial, transport suportat de angajatori si asigurat de firme private. Ei bine dragi oradeni: asta inseamna monopolul PMO. Daca nu v-ati lecuit cu CET-ul, sper sa va lecuiti acum cu OTL-ul si sa intelegeti cat de "competenta" este "eficienta" conducere a orasului.
Postat 17 Octombrie 2017, 23:40 de User anonimizat
avem o noua secta in oras: OTL
In afara faptului ca astia comit o ilegalitate, azi orasul a fost foarte liber si fluent. Cred ca se impune ca toti cei care au organizat si participat la BOICOT sa fie dati afara si sa li se impute toate pierderile, altfel vom avea din nou un exemplu de stat bananier de care isi bat p..a de data asta niste tractoristi. Cred ca ar fi muuuult mai eficient ca adunatura de incompetenti, nesimtiti si tractoristi coborati de pe combina sa dispara, iar transportul public sa fie asigurat de catre particulari, cu autobuzele si personalul propriu. Astfel de faze in care intr-un oras cu 200 000 de locuitori, in plin an scolar, sa nu circule nici un mijloc de transport, mai vezi poate prin Africa sau in orientul mijlociu. Incepe sa PUTA coruptia in cest 'oras'. S-au gandit intelijentii care au facut rahatul asta ca sunt copii care merg pe jos din velenta pana in iosia, la scoala? AFARA CU TOTI!!! iar OTL-ul... RAUSSSS!!!!!
Postat 17 Octombrie 2017, 21:48 de User anonimizat
raspunsul este NU!
poooooftiimmmm?!?!?! maririle de salarii se vor reflecta in cresterea pretului la bilete si abonamente??? pai deja avem cel mai scump transport in comun din tara! ia sa faceti un sondaj pe 10 mii calatori sa vedeti ce procent este multumit de conditiile de calatorie vara/iarna/zi obisnuita dar mai ales de COMPORTAMENTUL VATMANILOR / SOFERILOR DE autobuz si cati ar fi acord cu o crestere a salariului lor! Raspunsul este NU! Nu suntem de acord cu scumpirea abonamentelor si a biletelor.....bine zicea cineva mai devreme....ar trebui boicotati si ei si nimeni sa nu mai cumpere nici un bilet intr-o luna!
Postat 17 Octombrie 2017, 20:49 de roger
Pagube de 210.000 lei pe zi
Asta e profitul zilnic? Sau doar incasariile din bilete?Daca autobuzele si tramvaiele au stat,consum zero, grevistii evident nu iau salar azi,rezulta ca imensa paguba o produc cei din conducere...probabil au salariile prea mari.
Postat 17 Octombrie 2017, 20:23 de excalibur
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON