URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 August 2011, 19:03

D&C Oradea prezintă Noul Amarok (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Odată cu noul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, pe piaţa europeană, cel mai avansat pickup produs în serie la nivel mondial.

Motoarele TDI de ultimă generaţie, toate având injecţie directă şi supraalimentare, impun noi standarde în materie de economie de carburant şi emisii, iar sistemele de siguranţă, precum şi dotările pentru confort, sunt la nivelul maşinilor pentru pasageri. Cu toate acestea, Amarok este şi extrem de rezistent.

Confortabil şi rezistent

Multe dintre tehnologiile oferite pentru Amarok sunt utilizate pentru prima dată în segmentul pickup-urilor medii. Printre acestea se numără supraalimentarea Bi-turbo pentru motorul vârf de gamă şi sistemul opţional de tracţiune integrală, permanentă, 4Motion, cu diferenţial Torsen - una dintre cele trei opţiuni pentru tracţiune.

Pickup-ul de la Volkswagen îşi începe cariera internaţională cu o cabină dublă şi o caroserie cu patru portiere, ce oferă un nivel impresionant de spaţiu, pentru cinci adulţi. Versiunea cu cabină simplă, cu două portiere, care dispune de o suprafaţă de încărcare mai lungă, va fi disponibilă şi ea la livrare, în a doua jumătate a anului. În ceea ce priveşte spaţiul, lăţimea şi înălţimea suprafeţei de încărcare, abilităţile de manipulare a încărcăturii şi capacitatea de încărcare, Amarok este, pur şi simplu, "Cel mai bun din clasa sa".

Amarok denotă influenţa evidentă a noului stil de design Volkswagen. Iar acest lucru se reflectă în accentuarea tipică a liniilor orizontale şi în interacţiunea bine definită dintre suprafeţele caroseriei şi precizia construcţiei. Una dintre cele mai edificatoare caracteristici este unitatea vizuală formată de farurile orizontale şi grila radiatorului, cu fantele sale şi elementele decorative de care dispune.

Motoare puternice, rafinate şi eficiente

În privinţa propulsiei, lansarea pe piaţă a modelului Amarok vine cu o realizare tehnologică sclipitoare: cu 120 kW/163 CP şi o cilindree de 2 litri, motorul TDI dispune de injecţie directă Common Rail, cu supraalimentare bi-turbo cu două trepte de control şi generează un cuplu maxim de 400 Nm la numai 1.500 rpm! Aceste performanţe superioare contrastează cu un consum mediu foarte scăzut, de numai 7,6 litri de motorină pentru 100 de km (Amarok 4×2).

Cea de-a doua variantă este un alt motor TDI cu patru cilindri, 90 kW/122 CP. Tehnologic, acesta include o turbină cu geometrie variabilă. "Micul" TDI dezvoltă un cuplu impresionant de 340 Nm, încă de la 1.750 rpm, şi consumă doar 7,5 l/100 km. Ambele TDI-uri sunt Euro 5 şi se poziţionează sub pragul de 200 g CO2 pe km, o limită considerată a fi o barieră în această clasă. Alimentarea cu combustibil devine astfel o problemă mai puţin importantă la Amarok, care dispune de autonomii de peste 1.000 de kilometri.

Mai multe detalii pot fi obţinute la D&C Oradea, tel: 0259-478.847, sau pe www.dc-oradea.ro.

ADVERTORIAL

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON