URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 18 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Toată lumea se distrează, numai Bolo defrişează. Ca să poată face pasajul de pe Magheru, 26 de arbori cad sub drujbele Edilului, stârnind o întreagă revoltă în rândul ecologiştilor amatori, amatori de PSD şi UDMR... Problema mare este că, la cum se relaxează Bolojan în concediu de 10 ani, vom serba vacanţa mare mereu prin muncă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
30 Iulie 2014, 16:54

Conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru construcţia noii piste (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul orădean va avea pistă nouă. Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului Oradea, a semnat miercuri cu reprezentanţii asocierii de firme reprezentate de austriecii de la Porr Construct contractul de lucrări privind construcţia noii piste extinse la 2,1 kilometri.

Asocierea formată din subsidiarele româneşti ale firmelor Porr Construct - Teerag - Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a câştigat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de pe locul trei, ofertând un preţ de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată.

"Din aceşti bani nu doar că se va prelungi pista, dar se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent", a declarat Pasc.

De asemenea, vor mai construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Constructorii şi-au asumat lucrări cu aeroportul sub trafic, acesta urmând să fie închis doar 59 de zile în primăvara anului viitor. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrărilor este 31 octombrie 2015, după care executantul va suporta penalităţi de întârziere de 50.000 euro pe zi.

În ciuda penalităţilor usturătoare, reprezentanţii asocierii câştigătoare sunt convinşi că vor termina lucrarea fără probleme. "Mulţumim conducerii aeroportului pentru procedura legală şi transparentă prin care a atribuit această lucrare. Vă asigurăm că va fi o lucrare foarte bună, care va fi făcută repede", a declarat administratorul Porr Construct, Klaus Bleckenwegner.

Odată semnat contractul, reprezentanţii asocierii câştigătoare vor face demersuri pentru obţinerea tututor avizelor necesare deschiderii şantierului în condiţii de siguranţă, săpăturile efective urmând să înceapă după ce beneficiarul va da ordinul de începere a lucrărilor.

Pentru că asocierile formate din firmele Max Boegl - Astaldi - UTI Grup şi Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia au contestat la CNSC rezultatul licitaţiei, după care au atacat în instanţă deciziile consiliului, ordinul de începere a lucrărilor se va da doar după ce Curtea de Apel Oradea se va pronunţa printr-o sentinţă.

"Curtea de Apel a stabilit data procesului pentru 22 octombrie 2014. Am solicitat instanţei să stabilească un termen de judecată mai scurt şi să judece în regim de urgenţă, indiferent ce va hotărî, ca să nu pierdem banii europeni", a spus directorul Pasc.

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 de ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina Consiliului Judeţean şi a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
fapte nu laude !!!!!!!
sunt in totalitate de acord cu bla bla..... vrem fapte ,suntem satui de povestile pe care le auzim de ani de zile.
Postat 31 Iulie 2014, 16:14 de oana
oioi
sa vedem pista odata....tot vorbim si promitem....nu va iesi nimic
Postat 31 Iulie 2014, 13:17 de bla bla
E MERITUL LUI TIRLE
Cu ce sa se laude? TIrle a salvat aeroportul si a facut proiectul, nu Cornel Popa.
Postat 31 Iulie 2014, 09:49 de EU
.
sa fie intr-un ceas bun
Postat 30 Iulie 2014, 23:48 de David
poza
Unde-i marele laudaros de la CJ cu realizarile personale ? Poate la vreo 'cruce' prin judet !(A se citi BEIUS, DOMOCOS!)
Postat 30 Iulie 2014, 20:18 de cetatean
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2238 RON
  • 1 EUR = 4.7216 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON