URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Februarie 2013, 12:52

Centura sub asediu: Sute de maşini blocate în trafic de un protest al locuitorilor din zona Coriolan Hora (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproximativ 200 de locuitori din zona străzilor Coriolan Hora şi Henrik Ibsen au blocat sâmbătă, minute în şir şi în mod repetat, şoseaua de centură, pe strada Ovidiu Densuşianu, în semn de protest faţă de montarea zidului de beton care desparte sensurile de mers, cerând amenajarea unei căi de acces.

În jurul orei 10.20 coloanele de maşini blocate la intersecţia străzii Henrik Ibsen cu şoseaua de centură se întindeau spre Ioşia până în sensul giratoriu de la Alexandru Cazaban, iar spre Calea Aradului până dincolo de giraţia de la drumul de Sântandrei.

Sute de şoferi blocaţi în trafic între parapeţii de beton care despart sensurile de mers şi marginea drumului, deci fără posibilitatea de a întoarce, claxonau nervoşi. "Avem cea mai impotentă poliţie din lume! Stau şi se uită la ei! În Germania i-ar fi măturat de pe stradă în cinci minute!", a strigat revoltat unul dintre ei. Culmea ironiei, şi un echipaj de poliţie s-a numărat printre primele maşini prinse în trafic.

Parapeţi cu bucluc

Protestul a început în jurul orei 10.10, când orădenii adunaţi lângă trecerea de nivel cu calea ferată de la intersecţia străzilor Ibsen şi Hora, au început să traverseze, bătrâneşte, prin loc marcat. În câteva secunde circulaţia a "îngheţat" pe toată centura. Coloana de maşini creştea cu fiecare minut, iar şoferii claxonau furioşi. 

Protestatarii au fost locuitori din zona străzilor Coriolan Hora revoltaţi de faptul că, după montarea zidului de beton din mijlocul şoselei, sunt nevoiţi să ocolească 2,5 kilometri pentru a ajunge acasă sau la staţia de tramvai din Ioşia. "Imaginaţi-vă că la 7.30, când vine trenul, navetiştii care coboară în gara Ioşia ar trebui să o ia pe jos un kilometru şi ceva până la zebra de la intersecţia cu strada Henrik Ibsen şi să meargă înapoi, cam tot atâta până la staţia de tramvai de pe cealaltă parte a drumului. Ca să nu întârzie la lucru îşi riscă viaţa printre maşini sărind peste parapeţi", a reclamat un orădean.

În aceeaşi situaţie sunt circa 200 de familii din zona străzii Coriolan Hora, care odată ridicat zidul de beton s-au trezit izolate de oraş. "Dacă ia foc ceva la noi pe stradă ardem ca "poţocii". Dacă vine dinspre Henrik Ibsen, maşina de pompieri trebuie să ocolească până în Cazaban pentru că nu se mai poate traversa intersecţia direct", s-a plâns o femeie.

Echipajele de poliţie rutieră şi poliţie locală venite de pe străzile adiacente sau chiar pe contrasens, în trombă, cu avariile pornite, au încercat minute în şir să deblocheze circulaţia. "Traversez! Aşa umblu eu mai încet! Ce-o să-mi facă?!", a spus un tânăr. În apărarea lui a sărit o băbuţă: "Să vină ziua când ies copiii de la şcoală să dea amenzi, nu acuma! Trec şoferii ca nebunii cu 80 şi 100 de kilometri la oră, de nu te încumeţi să traversezi. Vă daţi seama ce e în sufletul unei mame care ştie că trebuie să îi vină copilul de la şcoală şi trebuie să treacă pe aici!".

Lista revendicărilor

Locuitorii din zona Coriolan Hora cer Primăriei şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) amenajarea unei treceri de pietoni cu semafor la buton lângă trecerea de nivel cu calea ferată sau a unui sens giratoriu pentru ca pietonii să poată traversa în siguranţă, precum şi înfiinţarea unei alte treceri în dreptul gării Ioşia, tot cu semafor la buton, pentru ca navetişii şi locuitorii din zonă să poată traversa drumul spre staţia de tramvai.

Între altele, protestatarii au cerut, pe lângă amenajarea de căi de acces care să îi lege de oraş, şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă din zonă. "Ne-au trecut amu-s 20 de ani de la Sântandrei la Oradea numai ca să ne poată beli de bani. Plătim impozite de zonă C ca şi cei de pe Ovidiu Densuşianu, care umblă numai pe asfalt şi au apă, canalizare şi tot, iar noi trăim ca la ţară, cu drumuri desfundate şi conducte de apă şi canalizare băgate pe banii noştri sau făcute vai şi amar", a reclamat un bărbat.

Oamenii spun că gropile din drum au fost acoperite cu pietriş pentru prima dată abia săptămâna trecută după ce un protest similar l-a determinat pe viceprimarul Mircea Mălan să iasă la faţa locului, dar şi faptul că reţele de apă pluvială au fost introduse pe doar jumătate din stradă, iar şi acolo deasupra nivelului caselor. "Au făcut reţeaua în drum, cu jumătate de metru mai sus de trotuar. De câte ori plouă mă trezesc cu curtea inundată. Apa nu ştie să curgă în sus!", a reclamat o bătrână.

Vom reveni

Circulaţia a fost reluată parţial în jurul orei 10.30, când agenţii chemaţi în ajutor au dat întâietate, alternativ, maşinilor şi trecătorilor care traversau în grupuri mari, de pe o parte pe cealaltă a drumului. Traficul a fost deblocat integral abia în jurul orei 12, când grupuri de protestatari flancau încă marginea drumului, dar traversau mai rar. Orădenii sunt hotărâţi să reia protestul sâmbăta viitoare, de la aceeaşi oră, în cazul în care solicitările lor nu vor fi rezolvate.

Un protest similar a avut loc miercuri, când la faţa locului a ieşit, pentru a detensiona situaţia, viceprimarul Mircea Mălan. Edilul le-a promis atunci orădenilor că municipalitatea va face demersuri pe lângă CNADNR pentru îndeplinirea revendicărilor ridicate de protestatari.

Reprezentanţii municipalităţii orădene au dat asigurări săptămâna aceasta că reţelele de apă şi canalizare din strada Coriolan Hora vor fi reabilitate în cadrul proiectului Apargio, cel mai probabil în cursul anului viitor. Strada va fi asfaltată abia după extinderea infrastructurii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
26 Comentarii
@eu
Drumul spre Nojorid se face in primavara asta.A mai aparut un aricol pe tema asta.Esti ramas in urma cu stirile.Si oricum nu tine de municipalitate, dar se face pt ca este degradat.
Postat 20 Februarie 2013, 10:51 de Boom
ba faceti ma drumuri nu borduri ma
Nu va bateti joc de noi numai cheltuiti banii de la buget pe mizeriiile voastre dar faceti un drum ceva ca si asa iii plina oradea de gropi in plus drumu spre nojorid nici nu mai intra in discutie cum arata!!!!!!!! fa comparatie cu brasovu ca si drumuri si aspect a unui oras viiitor centru de regiune si apoi cereti voi ca mizeria din oradea sa fie centru de regiune. rusineee
Postat 12 Februarie 2013, 13:21 de eu
multumim usl
Felicitari tovarase Popa si.... zicala,, nu faceti ce face popa ci ce zice popa" numai ca nici fapta ....iar de vorbe ......ne-ma facut deja obezi.....sict
Postat 12 Februarie 2013, 12:18 de ardeleanu ???
Izolati si impozitati
Dupa protest se constata ca centura trece prin oras si nu ocoleste orasul. Atunci de ce limita de viteza nu este 50 km/h ? iar daca cei care locuiesc pe Coriolan Hora sunt izolati si abandonati, treceti-i inapoi la Primaria Santandrei si nu intr-o zona de fiscalitate mai mare...d-le Bolo.
Postat 12 Februarie 2013, 10:43 de Ionel
popa ciordel, zis tromf
Asta care e sef la judet se batea cu caramida-n piept ca face si drege, ca el a adus autostrada in Bihor, ca... Ce mai, mintea de si el credea ! Era pe vremea celeilalte guvernari penale, a lui tariceanu. Ciordelu era vice la senat. Acum e prim secretar la judet si fene transformator, alt penal, e sef la transporturi, dar drumurile din Bihor sunt full de gropi si asa vor ramane ! Ce au de zis idiotii care au votat adunatura asta de penali, securisti, turnatori, etc, numita usl ?
Postat 12 Februarie 2013, 07:18 de @eu
gunoaie
SAU DRUMUL DELA ORADEA BEIUS CA II O RUSINE A BIHORULUI SA AI UN DRUM EUROPEAN PE CARE UN NEAMT NU L-AR STRABATE NICI CU O CARUTA !!!!!! GUNOAIELOR
Postat 11 Februarie 2013, 22:29 de eu
gunoaie
Mai bine ati face drumul ORADEA - NOJORID SI AEROPORTUL DRACULUI SA VA IA DE CRETINI DECAT SA PUNETI BORDURI AR FI MULT MAI NECESAR DRUMUL PANA LA NOJORID CARE E PLIN DE GROPI. CA SI LA NOI LA NIMENI AI DRUM DE TARA INTRE UN MUNICIPIU MARE SI DUPA NOJORID DRUMUL BUN CA DOAR DE MUNICIPALITATE APARTINE DRUMU!!!!!!!!! IDIOTILOR NU VA PASA DE ROMANI NUMAI D BANII VOSTRI PROPRII SI PERSONALI
Postat 11 Februarie 2013, 22:22 de eu
Ocolitoare sau nu?
Ce ar fi daca centura ocolitoare ar si ocoli orasul, cum ii spune numele, si nu l-ar traversa? Am scapa si de traficul infernal. Probabil suntem singurul oras din Europa a carui centura ocolitoare NU ocoleste orasul.
Postat 11 Februarie 2013, 11:18 de AB
Pasarele sau pasaje
Categoric sunt necesare niste pasaje sau pasarele pentru pietoni unde e cazul , daca se doreste o adevarata soseaua de centura . Trebuie corelata problema cu ceea a preconizatelor pasaje pentru masini.
Postat 10 Februarie 2013, 20:06 de Oradean
anticomunistul
cati cunoscuti ai in acea zona? s-au inchis chiar toate etnobotanicele in oradea? ca anticomunistul e in sindrom de abstinenta.
Postat 10 Februarie 2013, 15:16 de drf
pentru lichele
Injurati, injurati, ca oricum de altceva nu sunteti buni! Daca nu sunt parapeti urlati ca dementii \"de ce nu sunt parapetii?!\" daca sunt \"de ce sunt?!\", daca centura are 10 sensuri giratorii \"de ce atatea sensuri giratorii?!\", daca le desfiinteaza \"de ce desfiintati sensurile?!\". Orice e un bun motiv sa va manifestati josnicia si sa-l injurati pe primar. Sunt direct afectat de incapatanarea lui, locuind intr-o zona cu un drum de pamant care acum aduce mai mult a transeu, insa pot sa-i inteleg si sa-i accept principiul de a incerca sa asfalteze cu prioritate strazi mai vechi. Inteleg ca nu se pot face toate peste noapte doar batand din gura sau din palem. Ori, pentru ca astazi un om aflat in fruntea primariei are principii, logica, determinare si bun simt, ar trebui sa ne consideram norocosi si multumiti, nicidecum sa-l injuram. Dar tiganizarea tarii asteia si implicit a orasului devine to mai evidenta pe zi ce trece. Deci stimati \"concitadini\", manifestati-va ca atare: injurati, ridicati-va poalele-n cap, scuipati, vedeti-va doar meschinul si limitatul vostru interes. La ce ne trebuie noua bun simt si civilizatie??!
Postat 10 Februarie 2013, 12:34 de Oradean
don primar nu va lasati !
Don primar, ardeti pe toti rupeti amenzi si din bani astia dati subventi la saraci. Suntem sapte si stam la bloc si nu am primit faina si ulei si nu primesc bani de insotitor si uni au mi de metri in oras si sa plateasca. Astia suge de la popor luati bani de la ei si dati la cei saraci noi nu gasim locuri de munca. Cine are loc de munca sa ajute si pe cine nu are. Ei au loc de munca dar sta si face scandal pe sosea si dati amenzi mari sa uite de miting anti primar.
Postat 10 Februarie 2013, 09:38 de anticomunistul
mr
amenintarile scrasnite printre dinti nu duc la nimic bun. tentativa de a trimite la colt un caine furios se lasa cu muscaturi serioase. chiar daca apoi vorba devine mieroasa iar mana al carei picior a lovit vrea sa mangaie. nici cainii nu iarta o asemenea incalificabila lipsa de caracter.
Postat 10 Februarie 2013, 00:34 de drf
pasaj
De ce nu s-au prevazut pasaje (pentru pietoni sau auto) cand s-a facut centura??
Postat 09 Februarie 2013, 22:42 de 0m
strada ciheiului
LA NOI SE COSTRUIESTE...DUPA ACEA GANDIM..DACA E BINE.. DACA NU...MAI MODIFICAM...DIN MERS
Postat 09 Februarie 2013, 21:00 de ciheiu
strada ciheiului
cand am spus ca dinspre str ciheiului ,din cihei nu poti intra in strada ciheiului spre mc donalds...sau spre cartierul nufarul...m-ati facut taran de cihei...chiar daca eu lucrez in cihei si stau in oradea...ca trebuie sa ocolesc pana in capat la selgros ca sa vin pe styr ciheiului...4 km...acum pt astia ca fac 2 km in plus nu e bine?...tara frumoasa..pacat ca e locuita...
Postat 09 Februarie 2013, 20:58 de ciheiu
v-ati ars cu boul de primar
l-ati votat ca prostii pe Balbajan, acum suferiti ca tampitii ca va pune biruri mari, ca va pune betoane pe centura, ca il doare in qur de voi !
Postat 09 Februarie 2013, 20:36 de care(u)full
events
Pai cel alintat BOU in Primarie, confunda sistematic Oradea cu Alesdul../...Apropo ...felicitari, umbla vorba-n targ ca te faci oradean dupa divort primare....si asa crezi tu ca vei deveni orasan.....
Postat 09 Februarie 2013, 18:39 de alesdan
Roxana a crescut tot acolo
Oamenii au dreptate, dar stiti care e ironia? S-a demarat treaba cu parapetii, dupa accidentul Roxanei. Ironia e ca Roxana a copilarit chiar pe Coriolan Hora. acolo sta familia ei.
Postat 09 Februarie 2013, 17:43 de ADELINA
SOLUTIA BOLO
Avand in vedere sarcasmul d-lui Primar Bolojan pe saptamana urmatoare situatia se va rezolva: "Stimati oradeni o solutie pentru deblocarea traficului (auto - ma refer) va fi DESFIINTAREA TRECERII DE PIETONI DIN DREPTUL STRAZII HENRIK IBSEN! Astfel pietonii din Dosu Garii care vor dori sa vina in oras vor circula precum autoturismele -vor traversa pe la sensul giratoriu cu Santandreiul sau cel din Iosia Nord! Daca sau desfiintat giratorii de ce nu si o amarata de trecere de pietoni ! Si sa NU IL ENERVATI PE DL. PRIMAR (si asa e suparat din cauza penalizarilor in anumite proiecte europene gandite proFUND!) ca daca veti bloca si giratoriul din Santandrei cu traversari la pas VA DESFIINTA SI SENSUL DE ACOLO si daca trebuie si pe cel din IOSIA NORD sa va invatati "TARANI" DE ORADEA sa nu mai locuiti in zone cu potential construibil! ... extrase din tratatele de management studiate ...privind administratia publica guvernata fara guvernanti!
Postat 09 Februarie 2013, 17:00 de Adi Oradeanul
Pasarela
O pasarela trebuie facuta acolo.O trecere de pietoni este inoportuna deoarece incetineste traficul care este si asa foarte aglomerat.Intre Cazaban si giratia Santandrei trebuiesc cel putin 2 pasarele sau trecere pe sub sosea.Cam astea ar fi solutiile in sec. 21
Postat 09 Februarie 2013, 15:44 de puiu
Borduri f.f. scumpe
Intrebare adresata organelor de control : Cat costa bordurile din beton + montajul ??? si cat ar costa un sens giratoriu sau o trcere de pietoni in dreptul garii ??? Si o intrebare adresata celor din PNL : ce face-ti cu banii nostrii ??? ne blocati (risipindu-i pe borduri) sau ne deblocati dand curs solicitarilor noastre ???
Postat 09 Februarie 2013, 14:58 de Coriolan Hora
Deblocare
Daca nu se vrea giratoriu la bariera CFR-H.Ibsen si trecere pietoni vizavi de gara cu acces la tramvaiul 2, atunci cu o trecere subterana se rezolva accesul cu orasul.
Postat 09 Februarie 2013, 14:42 de popescu
care e nenorocitul care ne baricadeaza ?
cine a avut ideea asta trasnita si ce MITA s a dat cu acesta LUCRARE +trafic de influenta ?Cine a facut lucrare, DNA pe pozitie cu FINANTELE , probe de delapidare !!!!
Postat 09 Februarie 2013, 14:12 de mitttttttaaaaa
EXACT
Exact, traversari peste. Nu poti pune treceri pentru pietoni tocmai pe centura din 2 in 2 km, dar niste traversari metalice deasupra ar fi mult mai practice si i-ar impaca pe toti
Postat 09 Februarie 2013, 13:35 de Oradean
a
cel mai simplu ar fi daca s-ar instala 3 traversari pt pietoni peste centura
Postat 09 Februarie 2013, 13:01 de a
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON