URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
05 Decembrie 2012, 16:27

Calea de acces din incinta fostelor unităţi militare de pe malul Peţei a fost transformată în drum cu două benzi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a dat marţi în folosinţă noul drum care leagă de-a lungul Peţei străzile Traian Blajovici şi Armatei Române. Noua cale de acces, transformată în şosea cu două benzi, va asigura legătura mult mai rapidă între zona Pieţei Obor şi a hypermarket-ului Real de centrul oraşului, respectiv cartierul Nufărul.

"Anul viitor vom construi o stradă nouă, care va porni din acest drum şi va da în strada Matei Barasab pentru a oferi o cale de legătură suplimentară. Totodată, vom amenaja o pistă de biciclete pe malul Peţei, iar la mijlocul distanţei dintre străzile Armatei Române şi Traian Blajovici vom construi o pasarelă care va lega cele două maluri", a spus viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, în vecinătatea viitorului drum spre strada Matei Basarab, municipalitatea vrea să amenajeze, în jurul unui pâlc compact de copaci care au supravieţuit demolării unităţilor militare, un parc pentru copiii din zonă şi elevii Colegiului Economic "Partenie Cosma". Amplasamentul va face obiectul unui schimb de terenuri între municipalitate şi Consiliul Judeţean care a pus terenul la dispoziţia firmei Selina pentru construcţia de locuinţe.

Noul drum de pe malul Peţei a fost construit în două luni de firma Selina. Investiţia s-a ridicat la 1,2 milioane lei cu TVA inclus şi a cuprins calea de acces lungă de 740 metri, construită pe două două benzi, cu trotuarele aferente şi 111 locuri de parcare.

Un drum modern pentru zona industrială

O altă cale de acces avută în vedere de municipalitate o constituie şoseaua lungă de 3,5 kilometri pe care Selina o construieşte la comanda municipalităţii în zona industrială. Drumul Uzinal II asigură legătura între zonele UAMT şi SIMCOR, ocolind zona industrială şi legându-se de Drumul Uzinal I în sensul giratoriu din Şoseaua Borşului.

"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare, ci să vireze la dreapta, intrând pe acest drum pentru a se lega în şoseaua de centură în sensul giratoriu din strada Podului", a spus viceprimarul Mălan.

Lucrările de modernizare executate de firma Selina la Drumul Uzinal II au demarat pe 30 august, vor dura şase luni şi vor costa 4,4 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Felicitari
Felicitari pentru toate aceste realizari. Dar un asfalt si un mijloc de transport in comun in Cartierul Grigorescu pe cand? N-ar fi nevoie de asfaltat decat strada Nojoridului si o strada care face legatura cu Apateului.
Postat 06 Decembrie 2012, 17:58 de Oradean
Daca exista vointa se poate si in Romania
Bravo Bolo,fara discutii interminabile si tiganie oamenii vor vota intodeauna oamenii faptelor nu cei ce doar se pling ca nu se poate deoarece nu este una sau alta. Ce as dori este sa nu se uite ca cresterea rapida a suprafetelor asfaltate si betonate trebuie compensata de mai multi copaci care sa absoarba caldura solara care altfel se acumuleaza in masa de beton si creste temperatura ambianta ducind la scaderea pronuntata a confortului in sezonul cald si aparitia ucigatorului smog. Daca ar fi mai multi politicieni ca Bolo am reusi sa absorbim zecile de miliarde date moca de UE. Pacat ca cei mai multi vor doar sa fure iar de la UE este mult ,mult mai riscant ca din bugetul amarat al tarii.
Postat 06 Decembrie 2012, 15:03 de Rezonabilul
PROIECTE AIURITOARE!
Aiuritoare calcule ...\\"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare...\\" Strada Crangului este o straduta ingusta printr-o zona de case si mai trebuie subtraversata calea ferata in zona industriala (largit pasajul etc)... Ce se vor bucura locuitorii zonei.... Dar sa luam partea buna a lucrurilor ... ne ramane centura din Rogerius pana la Cris libera pentru masini mici si doar masinile mari ce merg spre Arad si Cluj... De ce nu se poate gandi realizarea unei centuri pe langa Santau direct in Borsului? DE AIA!
Postat 05 Decembrie 2012, 19:42 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON