URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Decembrie 2012, 16:27

Calea de acces din incinta fostelor unităţi militare de pe malul Peţei a fost transformată în drum cu două benzi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a dat marţi în folosinţă noul drum care leagă de-a lungul Peţei străzile Traian Blajovici şi Armatei Române. Noua cale de acces, transformată în şosea cu două benzi, va asigura legătura mult mai rapidă între zona Pieţei Obor şi a hypermarket-ului Real de centrul oraşului, respectiv cartierul Nufărul.

"Anul viitor vom construi o stradă nouă, care va porni din acest drum şi va da în strada Matei Barasab pentru a oferi o cale de legătură suplimentară. Totodată, vom amenaja o pistă de biciclete pe malul Peţei, iar la mijlocul distanţei dintre străzile Armatei Române şi Traian Blajovici vom construi o pasarelă care va lega cele două maluri", a spus viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, în vecinătatea viitorului drum spre strada Matei Basarab, municipalitatea vrea să amenajeze, în jurul unui pâlc compact de copaci care au supravieţuit demolării unităţilor militare, un parc pentru copiii din zonă şi elevii Colegiului Economic "Partenie Cosma". Amplasamentul va face obiectul unui schimb de terenuri între municipalitate şi Consiliul Judeţean care a pus terenul la dispoziţia firmei Selina pentru construcţia de locuinţe.

Noul drum de pe malul Peţei a fost construit în două luni de firma Selina. Investiţia s-a ridicat la 1,2 milioane lei cu TVA inclus şi a cuprins calea de acces lungă de 740 metri, construită pe două două benzi, cu trotuarele aferente şi 111 locuri de parcare.

Un drum modern pentru zona industrială

O altă cale de acces avută în vedere de municipalitate o constituie şoseaua lungă de 3,5 kilometri pe care Selina o construieşte la comanda municipalităţii în zona industrială. Drumul Uzinal II asigură legătura între zonele UAMT şi SIMCOR, ocolind zona industrială şi legându-se de Drumul Uzinal I în sensul giratoriu din Şoseaua Borşului.

"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare, ci să vireze la dreapta, intrând pe acest drum pentru a se lega în şoseaua de centură în sensul giratoriu din strada Podului", a spus viceprimarul Mălan.

Lucrările de modernizare executate de firma Selina la Drumul Uzinal II au demarat pe 30 august, vor dura şase luni şi vor costa 4,4 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Felicitari
Felicitari pentru toate aceste realizari. Dar un asfalt si un mijloc de transport in comun in Cartierul Grigorescu pe cand? N-ar fi nevoie de asfaltat decat strada Nojoridului si o strada care face legatura cu Apateului.
Postat 06 Decembrie 2012, 17:58 de Oradean
Daca exista vointa se poate si in Romania
Bravo Bolo,fara discutii interminabile si tiganie oamenii vor vota intodeauna oamenii faptelor nu cei ce doar se pling ca nu se poate deoarece nu este una sau alta. Ce as dori este sa nu se uite ca cresterea rapida a suprafetelor asfaltate si betonate trebuie compensata de mai multi copaci care sa absoarba caldura solara care altfel se acumuleaza in masa de beton si creste temperatura ambianta ducind la scaderea pronuntata a confortului in sezonul cald si aparitia ucigatorului smog. Daca ar fi mai multi politicieni ca Bolo am reusi sa absorbim zecile de miliarde date moca de UE. Pacat ca cei mai multi vor doar sa fure iar de la UE este mult ,mult mai riscant ca din bugetul amarat al tarii.
Postat 06 Decembrie 2012, 15:03 de Rezonabilul
PROIECTE AIURITOARE!
Aiuritoare calcule ...\\"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare...\\" Strada Crangului este o straduta ingusta printr-o zona de case si mai trebuie subtraversata calea ferata in zona industriala (largit pasajul etc)... Ce se vor bucura locuitorii zonei.... Dar sa luam partea buna a lucrurilor ... ne ramane centura din Rogerius pana la Cris libera pentru masini mici si doar masinile mari ce merg spre Arad si Cluj... De ce nu se poate gandi realizarea unei centuri pe langa Santau direct in Borsului? DE AIA!
Postat 05 Decembrie 2012, 19:42 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON