URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Octombrie 2019, 12:25

Atenţie, şoferi, trafic restricţionat în zona Aeroportului Oradea! Se toarnă, pe loc, parapeţi despărţitori de sens pe axul şoselei (FOTO/VIDEO)

Pe DN79 Oradea-Arad, pe tronsonul dintre Aeroport şi giraţia din dreptul complexului comercial ERA Park, se aplică, în premieră locală, o tehnologie nouă: fabricarea şi montarea de parapeţi despărţitori de sens in situ, adică la faţa locului.

La o săptămână după ce muncitorii Secţiei Judeţene Bihor de Drumuri Naţionale au amplasat pe acest tronson balize reflectorizante provizorii, în vederea montării parapeţilor, pe „şantier” a apărut marţi dimineaţă un utilaj al firmei PORR Construcţii, angajată de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, care execută turnarea parapeţilor direct pe axul şoselei.

„Folosirea acestei tehnologii este făcută pentru prima oară pe raza DRDP Cluj. Ea permite turnarea la faţa locului a parapeţilor despărţitori de sens într-un ritm accelerat, de la 200 până la 450 metri liniari pe zi”, a explicat pentru BIHOREANUL un reprezentant al firmei executante.

Practic, pe şantier ajung betoniere care toarnă conţinutul în interiorul unui „tren” pe şenile, în „burta” căruia betonul ia forma parapeţilor, întinşi direct pe asfalt, muncitorii nefăcând altceva decât să supravegheze operaţiunea şi să finiseze cu mistria partea superioară a parapeţilor, îndepărtând surplusul de beton.

Conform reprezentantului PORR, turnarea de parapeţi in situ va avea loc pe o distanţă de 1.700 metri liniari, iar termenul de execuţie este până în data de 15 noiembrie. „Evident, însă, vom termina în două-trei zile dacă vremea permite şi nu sunt sincope în aprovizionarea cu beton”, a mai spus inginerul.

Pe durata executării lucrărilor, pe o porţiune variabilă de câteva zeci de metri, traficul dinspre Nojorid spre Oradea este restricţionat, desfăşurându-se pe o singură bandă, cea din dreapta, pentru ca pe cealaltă să se poată lucra în condiţii de siguranţă.

Secţia de Drumuri Naţionale Bihor a anunţat că în curând va începe amplasarea de parapeţi din beton şi pe Şoseaua Borşului, scopul fiind acelaşi: reducerea riscului de accidente rutiere cauzate de pătrunderea pe contrasens prin împiedicarea virajelor la stânga.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON