URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IANUARIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cum arată bugetul Oradiei, e clar că cele peste o sută de investiţii se vor întinde pe mai mulţi ani. Asta pentru că în România este imposibil să-ţi planifici ceva şi să iasă la timp. Cauzele sunt multiple, de la suprasolicitarea personalului, la greşeli elementare, la lipsa proiectanţilor şi a constructorilor, toate pe fondul unei birocraţii ucigătoare, bine întreţinute de funcţionarii puşi politic în posturi. Totuşi, Primăria are două restanţe pe care nu mai are voie să le rostogolească pe anii viitori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă în traistă. Nici peisajele, nici simpla existenţă a pârtiei nu asigură, de la sine, dezvoltarea aşezării. A dovedit-o episodul de la finele anului trecut, întins pe încă două săptămâni anul acesta, când autorităţile locale s-au dovedit incapabile să menţină în funcţiune telescaunul. Ratând vârful sezonului de schi, oraşul a pierdut încasări serioase
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Prea multă lume nu a auzit de Adrian Berinde! Nici nu prea avea cum, din moment ce singurul post de radio care îi mai scapă câte o melodie în eter este România Cultural. În Oradea, Radio Transilvania, ce îl mai difuza sporadic, și-a banalizat grila de programe la fel ca restul radiourilor comerciale, iar singurul post românesc ce difuzează exclusiv muzică românească, Național FM, pornit tot din Oradea, nu are și nu a avut niciodată o melodie de Adrian Berinde în playlist.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, legislaţia României permite oricărui cetăţean să aibă acces la informaţiile de interes public, arătând expres ce categorii de informaţii nu sunt considerate de interes public. În ceea ce priveşte procedura prin care cetăţeanul poate avea acces la informaţiile de interes public, Legea nr. 544/2001 prevede că autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Trichineloza este o boală parazitară acută produsă de Trichinella spiralis (un vierme cilindric lung de 1-4 mm şi cu diametrul de 0,04 mm), care parazitează animalele carnivore, porci mistreţi, urşi, vulpi, câini, pisici, şobolani etc. Sursa de infecţie pentru om este carnea infestată şi insuficient preparată termic...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Inteligenţa este râvnită în ziua de azi ca un atribut fără de care persoana nu se poate descurca eficient în viaţă. Adevărul este însă că inteligenţa corelează extrem de bine cu probleme de ordin mental, afectiv şi social. Oamenii cu IQ ridicat întâmpină mai multe dificultăţi în a se integra în societate, mulţi suferă de depresie, anxietate sau alte tulburări, iar o mică parte au chiar şi boli mintale.
21 Februarie 2018, 15:48

Informaţi şi premiaţi: Întreprinzătorii bihoreni au aflat "de la sursă" cum trebuie să se doteze cu noile case de marcat (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Peste 150 de reprezentanţi ai unor agenţi economici şi întreprinzători individuali au participat, miercuri, la seminarul intitulat "Impactul noilor case de marcat asupra societăţilor comerciale", organizat de Asociaţia Firmelor Bihorene, în parteneriat cu Sintezis Birotica, principalul importator şi distribuitor de case de marcat fiscale din Bihor. Cine a mers la Trade Center a fost un om câştigat. Participanţii au beneficiat de 3 ore de "consultanţă gratuită" pe tema schimbării caselor de marcat, dar au beneficiat şi de premii-surpriză de 1.000 de euro.

Temă deosebit de actuală, înlocuirea actualelor case de marcat fiscale cu echipamente inteligente de generaţie nouă, care vor putea asigura comunicarea online cu serverele ANAF, a beneficiat de explicaţii venite din surse autorizate - reprezentanţi ai ANAF, ai patronatului şi ai specialiştilor din domeniu - şi a suscitat interesul comercianţilor orădeni, care au pus întrebări şi au primit răspunsuri legate de funcţionarea în "noul sistem".

Cel care i-a întâmpinat şi le-a mulţumit pentru prezenţă a fost Dan Octavian, preşedintele AFB, care, subliniind faptul că evazioniştii sunt factori perturbanţi care alterează concurenţa loială şi mediul de afaceri, a spus "vă mulţumim că aţi ales să respectaţi legea".

Toată lumea la vedere

Magdalena Berce, şefa Biroului Asistenţă Contribuabili din cadrul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Bihor, a prezentat modificările legislative privind introducerea noilor case de marcat fiscale cu jurnal electronic, dar şi prevederi generale legate de obligaţiile agenţilor economici şi sancţiunile în materie.

De exemplu, este bine de ştiut că sfera celor obligaţi să utilizeze case de marcat şi să emită bon fiscal s-a extins mult, legea vorbind, din noiembrie 2017, nu de agenţi economici, ci de operatori economici, între care sunt cuprinse nu doar societăţile comercialeori PFA-urile, ci inclusiv simplii cetăţeni care, de pildă, închiriază bunuri imobile sau camere ale propriilor locuinţe în scop turistic.

Rămân, desigur, în continuare exceptate diverse categorii, cum ar fi comerţul ocazional de produse agricole, transportul în comun în interiorul localităţilor, asigurările, bonurile cu valoare fixă de tipul biletelor la spectacole, comerţul prin comis voiajori şi prin corespondenţă şi altele asemenea.

În ce priveşte casele de marcat noi, cu jurnal electronic, Magdalena Berce a arătat că obligaţia utilizării acestora intră în vigoare de la 1 iunie 2018 (pentru operatorii economici mari şi mijlocii), respectiv 1 august 2018 (pentru contribuabilii mici).

O altă informaţie utilă furnizată de reprezentanta ANAF a fost cea legată de intrarea în vigoare, de luna trecută, a Legii prevenţiei, care, în materia caselor de marcat, oferă posibilitatea aplicării de avertismente cu plan de măsuri numai pentru câteva contravenţii, şi anume: emiterea bonului fiscal cu date nereale (nu şi cele legate de preţurile produselor), neînmânarea bonului fiscal clientului şi obligaţia de afişare a anunţului de atenţionare. Altfel spus, agenţii economici vor trebui să fie atenţi la dotarea cu case de marcat şi utilizarea corectă a acestora, fiindcă riscă amenzi serioase.

"Aveţi grijă ce casă de marcat vă luaţi"

Cristian Căprioară, reprezentant al Asociaţiei Distribuitorilor de Aparate de Marcat Electronice Fiscale din România (ADAMEF), a făcut o prezentare mai tehnică a noilor case de marcat, subliniind faptul că procesul de implementare a acestora are două faze, din care se consumă în prezent doar prima, cea de "preoperaţionalizare".

În acest moment, se derulează procesul de omologare a tipurilor de case ce vor putea fi folosite după ce vor fi avizate tehnic. Detaliul este important, deoarece, după cum a avertizat reprezentantul ADAMEF, "comercianţii apăruţi ca ciupercile după ploaie, care vă caută acum şi vă propun diverse modele de case de marcat, vă mint, fiindcă modele nu sunt încă avizate tehnic; iar dacă vă mint acum, vă vor minţi şi în timpul derulării contractului", când rolul celui care asigură service-ul este deosebit de important.

Noile case de marcat aduc cu sine mult bine, simplificând munca agentului economic, scăpându-l de consumul de hârtie şi de conservarea rudimentară a datelor, ajutându-l să poată urmări şi gestiona mult mai bine informaţiile legate de vânzări, prin aplicaţii electronice. "Nu vă gândiţi că vi se schimbă viaţa radical şi că, odată legaţi de serverul ANAF, veţi fi luaţi în vizor. Există anumite grupe de risc care vor fi urmărite. În schimb, vă va fi mai uşor, veţi controla mai bine business-ul, iar interacţiunea cu autorităţile va scădea", a spus vorbitorul.

Pe de altă parte, însă, antrenează şi o responsabilitate pe măsură. Chiar dacă va mai dura câţiva ani până când serverele ANAF vor fi operaţionale, astfel încât Fiscul să aibă "live" posibilitatea vizualizării tuturor tranzacţiilor, posesorii de case de marcat vor avea în continuare obligaţii stricte legate de arhivarea şi raportarea înregistrărilor, în format electronic, nemaivorbind de obligaţia raportării de îndată a incidentelor legate de casele de marcat. "Responsabilitatea se împarte între utilizator şi unitatea de service acreditată. De aceea trebuie să aveţi grijă ce casă de marcat vă luaţi şi de la cine", a subliniat Căprioară.

De toate pentru toţi

Levente Levai, directorul comercial al firmei Sintezis Birotica, gazdă a evenimentului, a făcut o scurtă prezentare a liderului local de piaţă, care a împlinit 25 de ani de existenţă, şi a produselor comercializate de acesta, cu precizarea că "încă nu există preţuri" pentru noile case de marcat, căci nu se cunosc încă modelele ce vor fi omologate. "Vă asigur însă că preţurile vor fi competitive, nu veţi găsi altundeva în Bihor preţuri mai bune pentru modele similare", a spus Levai.

Gama de produse comercializate de Sintezis este foarte vastă, pornind de la case de marcat şi POS-uri, imprimante fiscale şi cititoare de coduri de bare, până la cântare, maşini de numărat bani, echipamente IT, dar şi soluţii inteligente de management a afacerilor, de tip modular, care acoperă o gamă completă de activităţi, cum ar fi Nexus ERP sau Micro ERP, cel din urmă destinat clienţilor mici şi mijlocii.

"Business-ul dvs. este miza"

Finalul a aparţinut acţionarului majoritar al firmei Sintezis, Andrei Bondor, prezentat drept "manager în retragere", care a făcut o diagnoză tăioasă, poate uşor cinică, a fenomenului aflat în discuţie. Bondor a spus, de la început, că introducerea noilor case de marcat fiscale nu ar fi trebuit făcută încă, fiindcă "mai putea aştepta" raportat la situaţia actuală a României. Iar pe de altă parte a repetat vechea sa observaţie, cum că evaziunea fiscală se face pe vapor sau TIR, o tranzacţie bătută în casa de marcat fiind, deja, o operaţiune fiscalizată.

Patronul Sintezis a prezentat situaţia pieţei locale a distribuitorilor de case de marcat, dominată net de firma sa, cu 25 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de 1 milion de euro, trăgând câteva semnale de alarmă cu privire la alegerile pe care întreprinzătorii sunt chemaţi să le facă în viitorul apropiat. "Dacă o să contractaţi firme cu 0 - 1 - 2 angajaţi, cu sediul într-un apartament dintr-un bloc tip PB, o faceţi pe riscul dvs.", a spus Bondor, avertizând că vor apărea probleme mari în piaţă, generate de timpul scurt de implementare a noului sistem, de lipsa de tehnicieni care să facă instalarea şi fiscalizarea noilor case de marcat, de incapacitatea financiară a micilor firme de a crea stocuri de echipamente şi de a asigura un service competent şi permanent, 7-24, aşa cum face Sintezis.

Andrei Bondor le-a prezentat întreprinzătorilor prezenţi o serie de întrebări utile pe care ar trebui să şi le pună atunci când vor alege furnizorul noii soluţii tehnice: câţi angajaţi are firma? ce sediu are? ce istoric? ce timp de reacţie şi program de lucru? dacă are personal propriu pentru software sau e o activitate externalizată? "Eu nu v-am zis să veniţi la Sintezis. V-am prezentat care sunt actorii locali, iar dvs. decideţi. Dar decideţi în cunoştinţă de cauză, căci business-ul dvs. este miza", a spus Bondor.

Pentru ca lucrurile să nu se încheie atât de grav, patronul Sintezis le-a amintit participanţilor că "înreprinzătorii stau pe un munte de bani, chiar dar nu toţi realizează asta", şi le-a şi dovedit-o pe loc. Cei prezenţi la seminar au fost invitaţi să caute fiecare sub propriul scaun, iar cinci dintre ei au avut plăcuta surpriză de a descoperi câte un plic conţinând un voucher valoric de 200 euro, pe care îl vor putea folosi la achiziţia oricărui echipament cumpărat de la Sintezis, până la sfârşitul anului. Iată, deci, măcar cinci case de marcat garantat ieftine!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Tipic Romanesc. Nu vom evolua niciodata.
Numai "patronul" roman poate lipsi de la firma ore intregi ziua in amiaza mare sa "partikipe" la un eveniment cu bautura si mancare gratis. Si vazand pozele din articol ma inspaimanta efectiv gandul ce se va alege de societatea de afaceri din Romania! Am ramas la mentalitatea Bisnitarilor de anii '90... O meritam pe Viorica Prim Ministru... Oare nu vom educa niciodata antreprenorul roman?
Postat 21 Februarie 2018, 16:27 de BlackDot
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Poliţia Bihor în 2018: Au fost identificaţi toţi autorii infracţiunilor de mare violenţă şi toţi şoferii care au părăsit locul faptei (FOTO)
  • 'Infractor chestor şi infractor avocat': Afişe cu avocatul Răzvan Doseanu şi fostul şef al Poliţiei, Liviu Popa, lipite pe instituţii din Oradea (FOTO / VIDEO)
  • Accident în Ungaria: Cinci români au fost răniţi în apropiere de Borş, după ce maşina lor a fost lovită de TIR şi aruncată-n şanţ (FOTO)
  • 'Sunt sechestrată!' O tânără a ameninţat că se aruncă de la etajul trei al unui bloc din Oradea (FOTO / VIDEO)
  • 'Cum să vinzi o pereche de bocanci în toiul verii'. O tânără orădeancă a lansat o carte cu ponturi de vânzări (FOTO)
  • Vernisajul fotojurnaliştilor: Fotograful BIHOREANULUI, Szilágyi Loránd, a primit Cupa Fotoreporterilor Bihoreni (FOTO)
  • Incendiu de proporții la Centrul de plasament pentru copii cu dizabilități din Oradea (FOTO/VIDEO)
  • La polul frigului: În debutul geros al anului, BIHOREANUL a făcut o incursiune în cea mai rece așezare locuită din județ (FOTO / VIDEO)
  • An nou, aceleaşi bătălii... PNL-iştii au boicotat prima şedinţă din 2019 a Consiliului Judeţean, iar un proiect de 7 milioane euro a fost din nou amânat! (FOTO/VIDEO)
  • Un bebeluş de 7 luni, bolnav de rujeolă, este în stare gravă la Spitalul Municipal din Oradea. Părinţii acuză doctorii că ar fi ascuns riscul de îmbolnăvire (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON