URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 19 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
15 Aprilie 2019, 18:50

Un tramvai Siemens a deraiat în Oradea, în cartierul Cantemir. Circulaţia este blocată! (FOTO / VIDEO)

Un tramvai Siemens a deraiat, luni seară, în Oradea, în cartierul Cantemir, în zona Poştei. Circulaţia tramvaielor este blocată pe toată ruta Parcul 1 Decembrie - Nufărul şi retur.

Tramvaiul a deraiat la câteva minute după ora 18, a confirmat BIHOREANULUI dispecera societăţii de transport OTL.

A luat-o spre depou

Este vorba despre o garnitură Siemens care ducea călători pe linia 2 dinspre Ioşia spre Nufărul. După ce tramvaiul a trecut de statuia lui Dimitrie Cantemir, trei dintre cele patru osii s-au încadrat bine pe şina spre Nufărul, în schimb roţile celei de-a patra au luat-o la dreapta, ca şi cum tramvaiul s-ar fi hotărât brusc să o cotească spre depoul OTL.

Este posibil ca sursa incidentului să fie macazul aflat în vecinătatea podului de peste Peţa, care dă cele două sensuri de deplasare.

Foşti angajaţi ai OTL, care asistă la încercările de repunere a tramvaiului pe şine, spun că acestea sunt îngreunate de faptul că, spre deosebire de garniturile vechi, la tramvaiele Siemens roţile se mişcă independent una de cealaltă.

Dacă o garnitură veche ar fi fost pusă cu uşurinţă cu ajutorul unei macarale pe şine, în cazul tramvaielor noi se folosesc nişte echipamente denumite vinciuri, care sunt introduse sub tramvai şi ajută, cu ajutorul unor cricuri, la ridicarea garniturii.

Până la ora transmiterii acestei ştiri, echipa de depanatori a OTL, formată din circa 20 de persoane, nu a reuşit să "tragă" garnitura pe linie.

Călători loviţi

În urma deraierii, câţiva pasageri au fost răniţi uşor, unii căzând pe jos şi alţii lovindu-se de scaune sau de pereţii garniturii. Unul dintre geamurile vagonului a fost spart de un astfel de impact, produs de o adolescentă. "M-am lovit la cap, de scaunul din faţă. Geamul s-a spart şi sticla a căzut pe mine. Am căzut pe jos. M-am panicat. Toţi au fugit afară. Eu am rămas ultima în tramvai", a relatat tânăra, care avea mâna pusă în ghips, dar de la un eveniment anterior.

Totuşi, nu au existat persoane rănite grav. "Nu sunt victime, nu este nevoie de intervenţia pompierilor. Incidentul nici măcar nu a fost sesizat prin 112", a declarat BIHOREANULUI locotenent-colonel Ciprian Tămaş, reprezentant al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Crişana.

Merită precizat că, după ora 18, ora la care tramvaiul a deraiat, celealte tramvaie care urmau să ajungă în Nufărul au fost deviate de la Parcul 1 Decembrie spre Ioşia şi spre Rogerius, astfel încât să nu rămână blocate pe şine.

UPDATE ora 19.40: Câte-un pic, pic, pic...

Procesul de repunere a garniturii pe linie este extrem de anevoios şi de durată, echipele de intervenţie reuşind să deplaseze garnitura doar câţiva centimetri în jumătate de oră.

În vreme ce o parte a echipei încearcă să pună garnitura pe linie, o alta a desfăcut macazul după care a deraiat tramvaiul, pentru a-l repara.

Este de aşteptat, deci, ca circulaţia tramvaielor să fie în continuare blocată încă cel puţin două ore.

UPDATE ora 20.15: Problemă cu macazul

Echipajele lucrează încă la punerea pe şine a tramvaiului Siemens. Directorul OTL, Viorel Pop, a confirmat la solicitarea BIHOREANULUI că a fost vorba de o problemă cu macazul din acel loc. 

"S-a rupt un arc de la un macaz şi o roată a fost dusă în direcţia greşită", a spus Viorel Pop, precizând că OTL va schimba macazurile din acea intersecţie anul acesta, modernizarea fiind cuprinsă în proiectul european care prevede amenajarea unei linii noi de tramvai în Oradea.

Macazurile din zona Cantemir sunt vechi de 30 de ani. 

Managerul OTL a confirmat că intervenţia durează mai mult întrucât tramvaiele Siemens nu pot fi ridicate direct cu o macara, cum s-ar fi făcut cu un tramvai vechi. Aşadar, garnitura deraiată este mutată puţin câte puţin, tot câte 5 centimetri, spre şină, cu ajutorul unor cricuri speciale, manuale, respectiv hidraulice.

Pop a mai precizat că pe relaţia Nufărul - Parcul 1 Decembrie au fost introduse două autobuze pentru a înlocui tramvaiele blocate.

UPDATE ora 21:

La ora 21, vagonul a fost adus în lungul şinei, dar stă suspendat şi n-a fost pus încă pe şine. Tehnicienii verifică dacă garnitura n-a fost afectată în partea inferioară. Între timp, la faţa locului a ajuns şi directorul OTL, Viorel Pop. 

UPDATE ora 22: Tramvaiul a fost mutat, circulaţia a fost reluată

Citeşte detalii aici: Tramvaiul Siemens a fost mutat cu greu spre depou. Circulaţia tramvaielor a fost reluată în Nufărul (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2241 RON
  • 1 EUR = 4.7249 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON