URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
29 Iunie 2022, 15:46

Trei asocieri de firme concurează pentru construirea pasajului peste Calea Borșului, care va duce la viitorul terminal intermodal (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei asocieri de firme concurează la licitația organizată de municipalitatea orădeană pentru atribuirea lucrărilor de construire a viitorului pasaj peste Calea Borșului și a drumurilor colectoare care vor duce la viitorul terminal intermodal din Episcopia Bihor.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, până la termenul limită din 28 iulie și-au depus ofertele: Porr Construct (ofertant unic având ca subcontractanți pe Ritmoteh și Energotransconsult), asocierea condusă de Procons Group din care mai fac parte Freyrom și Construcții Erbașu (cu subcontractanți PE LEKO Construct, Ritmoteh și Drumuri Orășenești) și asocierea reprezentată de SSAB-AG din care face parte și Hydrostroy (cu subcontractanți Electroaxa, Gazinstal Energy ACA Zoork Project).

Lucrările au fost scoase la licitație pentru suma de 49,9 milioane lei, plus TVA, bani pe care municipalitatea vrea să îi acopere dintr-un împrumut BEI de 40,4 milioane euro.

Investiția vizează construirea unui pasaj cu patru benzi peste sensul giratoriu de pe DN1 de lângă parcul industrial cu o lungime de 1.043 metri, a drumului colector lung de 2.220 metri care va intersecta viitoarea șoseaua de legătură dintre centura Oradea și autostrada A3 Biharia – Borș și a drumului de acces lung de 665 metri care va face legătura între drumul colector și viitorul acces la terminalul intermodal.

Termenul de execuție a lucrărilor va fi de 16 luni.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@cititor
de-acord, si la Calea Aradului sau blvd Nufarului cu Centura: s-a pastrat initial loc pentru pasaj trifoi si cu benzi de viraj dreapta ocolind pasajul. Dar s-a facut un pasaj mai simplist si un parc de pump track, sau alte constructii..
Postat 01 Iulie 2022, 03:44 de unu
O soluție inedită?
Intersecțiile nu sunt gândite să fie înțelese din prima. A trebuit să fac variante să îmi dau seama ce rol are sensul giratoriu de sub pasaj, dar tot nu îi văd utilitatea. Seamănă cu conceptul de la Centura Satu Mare, dar acolo bretelele intră direct în sens. Linia continuă nu este suficientă, acolo ar trebui un scuar mai lat, pentru că mulți care vor greși ieșirea de pe drumul expres vor vira la stânga peste acea linie continuă, vor fi accidente mereu până se va rezolva cu niște parapeți din beton care vor strica întreg peisajul.
Postat 30 Iunie 2022, 23:59 de zsizsi
Bineinteles, cu benzi de urcare/coborare ar fi mai ok
Toate pasajele care au facut in intersectii intre drumuri aglomerate, gen iesire catre Salonta via Calea Aradului sau catre Felix via strada Nufarului ar fi trebuit sa fie un pasaj cum se fac la drumuri express/autostrada, fara sens giratoriu si cu benzi de urcare/coborare in pasaj si adio aglomeratie in sens giratoriu... Si in timpul lui Ceasca au facut pasaj cu benzi de urcare/coborare in Rogerius langa podul CFR unde intoarce tramvaiele, numai Bolojan gandeste si in 2022 sa faca pasaj pe hartie ieftina, iar dupa aceea lasa toata lumea sa faca orice langa intersectie sa nici nu mai ai loc in viitor sa corectez pasajul, gen blocurile ANL, drumuri de intrare la Hornbach, benzinarii, spalatorie, etc... da, au facut drumuri de virare la dreapta, dar fiecare incepe numai la 25m de intersectie cu sensul giratoriu si sunt inguste, deci tot astepti in coada si aproape nu foloseste nimeni... Iar noua moda e sa fie totul si ingust sa costa si mai putin, vezi noua pasaj langa cimitir, TIR-urile care merg la EBP2 chinuie acolo ca nu incape...
Postat 30 Iunie 2022, 07:48 de cititor_
nu-s inginer proiectant de drumuri
dar ma intreb, poate ma lumineaza si pe mine cineva, la 3 intersectii, 4 drumuri colectoare (cate 2 pe fiecare parte, unu langa pasaj si unu la 20m de pasaj) si pasaj... practic ai 3 intersectii in 100m si un giratoriu.. nu imi pare cea mai fluenta rezolvare a traficului, ci chiar destul de complicata/incurcata. Iti vine sa zici ca si o intersectie trifoi era la acelasi pret, sau doar cu putin mai scump, indeajuns de putin ca sa se merite... cu pasaj (chiar si pasajul mai lat 6 benzi date fiind intersectarile), cu 4 benzi de urcare/coborare si 4 benzi de viraj dreapta.
Postat 30 Iunie 2022, 00:58 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON