URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Iunie 2022, 15:46

Trei asocieri de firme concurează pentru construirea pasajului peste Calea Borșului, care va duce la viitorul terminal intermodal (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei asocieri de firme concurează la licitația organizată de municipalitatea orădeană pentru atribuirea lucrărilor de construire a viitorului pasaj peste Calea Borșului și a drumurilor colectoare care vor duce la viitorul terminal intermodal din Episcopia Bihor.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, până la termenul limită din 28 iulie și-au depus ofertele: Porr Construct (ofertant unic având ca subcontractanți pe Ritmoteh și Energotransconsult), asocierea condusă de Procons Group din care mai fac parte Freyrom și Construcții Erbașu (cu subcontractanți PE LEKO Construct, Ritmoteh și Drumuri Orășenești) și asocierea reprezentată de SSAB-AG din care face parte și Hydrostroy (cu subcontractanți Electroaxa, Gazinstal Energy ACA Zoork Project).

Lucrările au fost scoase la licitație pentru suma de 49,9 milioane lei, plus TVA, bani pe care municipalitatea vrea să îi acopere dintr-un împrumut BEI de 40,4 milioane euro.

Investiția vizează construirea unui pasaj cu patru benzi peste sensul giratoriu de pe DN1 de lângă parcul industrial cu o lungime de 1.043 metri, a drumului colector lung de 2.220 metri care va intersecta viitoarea șoseaua de legătură dintre centura Oradea și autostrada A3 Biharia – Borș și a drumului de acces lung de 665 metri care va face legătura între drumul colector și viitorul acces la terminalul intermodal.

Termenul de execuție a lucrărilor va fi de 16 luni.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@cititor
de-acord, si la Calea Aradului sau blvd Nufarului cu Centura: s-a pastrat initial loc pentru pasaj trifoi si cu benzi de viraj dreapta ocolind pasajul. Dar s-a facut un pasaj mai simplist si un parc de pump track, sau alte constructii..
Postat 01 Iulie 2022, 03:44 de unu
O soluție inedită?
Intersecțiile nu sunt gândite să fie înțelese din prima. A trebuit să fac variante să îmi dau seama ce rol are sensul giratoriu de sub pasaj, dar tot nu îi văd utilitatea. Seamănă cu conceptul de la Centura Satu Mare, dar acolo bretelele intră direct în sens. Linia continuă nu este suficientă, acolo ar trebui un scuar mai lat, pentru că mulți care vor greși ieșirea de pe drumul expres vor vira la stânga peste acea linie continuă, vor fi accidente mereu până se va rezolva cu niște parapeți din beton care vor strica întreg peisajul.
Postat 30 Iunie 2022, 23:59 de zsizsi
Bineinteles, cu benzi de urcare/coborare ar fi mai ok
Toate pasajele care au facut in intersectii intre drumuri aglomerate, gen iesire catre Salonta via Calea Aradului sau catre Felix via strada Nufarului ar fi trebuit sa fie un pasaj cum se fac la drumuri express/autostrada, fara sens giratoriu si cu benzi de urcare/coborare in pasaj si adio aglomeratie in sens giratoriu... Si in timpul lui Ceasca au facut pasaj cu benzi de urcare/coborare in Rogerius langa podul CFR unde intoarce tramvaiele, numai Bolojan gandeste si in 2022 sa faca pasaj pe hartie ieftina, iar dupa aceea lasa toata lumea sa faca orice langa intersectie sa nici nu mai ai loc in viitor sa corectez pasajul, gen blocurile ANL, drumuri de intrare la Hornbach, benzinarii, spalatorie, etc... da, au facut drumuri de virare la dreapta, dar fiecare incepe numai la 25m de intersectie cu sensul giratoriu si sunt inguste, deci tot astepti in coada si aproape nu foloseste nimeni... Iar noua moda e sa fie totul si ingust sa costa si mai putin, vezi noua pasaj langa cimitir, TIR-urile care merg la EBP2 chinuie acolo ca nu incape...
Postat 30 Iunie 2022, 07:48 de cititor_
nu-s inginer proiectant de drumuri
dar ma intreb, poate ma lumineaza si pe mine cineva, la 3 intersectii, 4 drumuri colectoare (cate 2 pe fiecare parte, unu langa pasaj si unu la 20m de pasaj) si pasaj... practic ai 3 intersectii in 100m si un giratoriu.. nu imi pare cea mai fluenta rezolvare a traficului, ci chiar destul de complicata/incurcata. Iti vine sa zici ca si o intersectie trifoi era la acelasi pret, sau doar cu putin mai scump, indeajuns de putin ca sa se merite... cu pasaj (chiar si pasajul mai lat 6 benzi date fiind intersectarile), cu 4 benzi de urcare/coborare si 4 benzi de viraj dreapta.
Postat 30 Iunie 2022, 00:58 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON