URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Noiembrie 2019, 18:45

Transformarea străzii Libertăţii din Oradea în arteră pietonală ar putea începe de anul acesta. Cum va arăta zona (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Transformarea străzii Libertăţii în arteră pietonală ar putea începe de anul acesta. Acelaşi proiect cuprinde şi reamenajarea străzilor Iosif Vulcan şi Grigorescu din vecinătate. 

"Ordinul a fost emis"

Potrivit unui comunicat al Primăriei, contractul pentru proiectarea şi execuţia proiectului "Pietonalizare zona Libertăţii din Municipiul Oradea" a fost semnat pe 22 octombrie, iar constructorii se pregătesc deja să înceapă lucrul.

"Ordinul de începere a lucrărilor a fost deja emis. Urmează să se finalizeze şi să se depună spre verificare Proiectul Tehnic şi sperăm ca lucrările să înceapă încă de anul aceasta", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Flodor Transcom, firma consilierului judeţean Dumitru Neag, membru PNL, a câştigat licitaţia participând de una singură în condiţiile în care constructorul Gavella, care şi-a făcut deja mâna cu mai multe lucrări de pietonalizare în Oradea, nu s-a înscris în cursa pentru această lucrare. 

Constructorul Flodor Transcom şi-a luat ca partener firma Porfido ed Arte Consortio Stabile din Trento, care a furnizat material pentru pietruirea mai multor artere orădene începând cu Piaţa Unirii.

Proiectul prevede desfiinţarea tuturor parcărilor de pe strada Libertăţii şi transformarea ei în arteră pietonală prin placarea cu porfir.

"Vor fi păstraţi copacii existenţi şi vor fi integraţi în zona pietonală, iar pe partea dreaptă, în zona taluzului spre albia Crişului Repede, se va amenaja un zid de sprijin în vederea stabilizării acestuia, unde se va realiza şi o zonă pe care pietonii să se poată aşeza", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Se va pava cu porfir

În ceea ce priveşte strada Iosif Vulcan aici vor fi desfiinţate toate parcările, se va amenaja intrarea la viitoarea parcare supraterană din strada Iosif Vulcan 12, se va amenaja un sens giratoriu la intersecţia străzii Libertăţii şi se vor pava trotuarele cu porfir.

Tot cu porfir va fi pavată şi strada Grigorescu din imediata vecinătate care va deveni pietonală pe porţiunea dintre străzile Libertăţii şi Piaţa Ferdinand.

Întreaga zonă va fi luminată pe timp de noapte cu becuri de tip LED iar mobilierul urban va fi realizat după modelul celui folosit în zona centrală a oraşului.

Investiţia se ridică la 9,4 milioane de lei, plus TVA. Proiectarea va trebui finalizată în 45 de zile, iar execuţia în 12 luni. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Nu e inteligenta in Primarie
Daca gandeau putin cei din Primarie puteau pune de un pod pentru masini, paralel cu cel pietonal (al intelectualilor), a.i. se facea legatura mai usor intre maluri si nu era nevoie sa ajungi la Podul Dacia CA sa treci dintr-o parte in alta a malului. Astfel se descongestiona traficul de pe podul Dacia, si era util mai ales ca acum e cam inghesuiala pe podul Dacia.
Postat 08 Noiembrie 2019, 09:14 de mateiluc
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON