URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 08 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când suntem stațiune turistică, edilii fac tot posibilul ca să ne simțim veșnic în vacanță. Avem dealuri de vizitat în împrejurimi, iar dacă nu mergem noi la ele, vin ele la noi. Apă termală este din belșug și ne-ar mai lipsi doar o deltă pentru ca peisajul să fie complet. Și atunci ce și-au zis slujbașii din Primărie? Dacă Peța și Crișul nu pot forma o deltă, măcar să avem țânțarii aferenți!
Zic şi eu
Adrian Cris
Dar nu despre candidaţi aş vorbi acum, că pentru asta va fi timp destul, ci vreau să acord o „bulină roşie” UDMR Bihor pentru meritul de a-l fi retras pe actualul preşedinte al CJ, Pásztor Sándor, din cursa pentru un nou mandat. Sigur, i s-a dat şansa să anunţe că el nu şi-l mai doreşte, la fel ca în urmă cu 4 ani, când şi Alexandru Kiss a fost lăsat să declame acelaşi text. Dar numai cine l-a crezut atunci pe Kiss îi dă crezare acum lui Pásztor!
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Mi-au plăcut mereu restaurantele mici, de tip italian sau franţuzesc, cu măsuţe micuţe, majoritatea de două persoane, decorate minimalist, apropiate una de alta, aproape înghesuite. Contrastează puternic cu ditamai mesele de ping-pong din restaurantele româneşti pe care ai loc să-ţi pui 7 feluri de mâncare simultan şi mai poţi sta şi confortabil cu coatele lăbărţate. Ne place să avem spaţiu mult pentru noi înşine fiindcă, atunci când suntem la masă, ne simţim regi şi trebuie să ne comportăm în consecinţă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ reglementează atribuțiile prim-ministrului României în calitatea sa de conducător al Guvernului. Astfel, conform articolului 28 din cod, prim-ministrul conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuţiilor pe care aceştia le exercită.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
14 Februarie 2020, 13:46

Suzuki își extinde gama de modele hibrid si devine primul producator care comercializeaza doar modele hibrid 12V si 48V. Time to Hybrid!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În conformitate cu planurile de a reduce și mai mult emisiile de CO2 și de a îmbunătăți consumul de combustibil în gama sa, Suzuki Romania anunță introducerea, începând cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48 V Self-Charging, care vor include și unitatea pe benzină K14D Boosterjet.

Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross și Swift Sport, și promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor și un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor înlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuală.

Cu principii de funcționare similare cu sistemul de 12 V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) – cu care Suzuki a deschis calea hibridizării în 2016 și care s-a regăsit pe modelele Ignis și Swift cu transmisie manuală – noul ansamblu propulsor hibrid de 48 V își păstrează calitatea de a fi ușor, toate componentelor sale cântărind mai puțin de 15 kilograme.

Noul – și mai puternicul – sistem hibrid Suzuki SHVS este alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un demaror-generator integrat (cunoscut ca ISG) și un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcționează atât ca generator cât și ca demaror, este conectat la motor printr-o curea și asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min.

Bateria Li-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din față, pentru o mai bună distribuție a maselor pe punți.

Un alt beneficiu al noului sistem hibrid de 48 V este introducerea unui relanti asistat electric atunci când ambreiajul nu este apăsat, iar turația motorului este de circa 1.000 rot/min. Această funcție înlocuiește, practic, injecția de combustibil cu puterea electrică în vederea susținerii relantiului motorului atunci când automobilul staționează, sau până la viteze de 16 km/h.

Mai multe detalii, dar și o listă completă de specificații privind noile modele hibrid vor fi anunțate la inceputul lunii martie 2020.

Noua gamă de modele Suzuki hibrid beneficiează de garanţia extinsă Suzuki 3+7* ani / 200.000 km (*pentru motor, transmisie, turbo și sistem hibrid).

Astfel, producatorul nipon este primul brand auto care incepand cu martie 2020, comercializeaza doar modele hibrid 12V si 48V.

Suzuki in Romania

În 2019 s-au înmatriculat cu 25% mai multe modele din gama producatorului nipon, Suzuki atingand o cota de 3.1%

Conform datelor DRPCIV anul trecut, numărul total de vehicule Suzuki înmatriculate în România a fost de 4.960 unităţi, ceea ce înseamnă o creștere de 25% comparativ cu 2018, an în care au fost înmatriculate 3.984 de modele Suzuki.

Suzuki Vitara este modelul cu cea mai mare pondere în cifra totală de înmatriculări cu un total de 2.686 unități comercializate pe parcursul întregului an. În topul vânzărilor se află şi modelele S-Cross cu un total de1.293 unități comercializate şi Ignis cu un total de 458 de unități vândute.

Suzuki România comercializează o gamă extinsă de autoturisme și motociclete. Dealerii autorizați Suzuki oferă servicii Sales, Service & Spare Parts în toate cele 30 de locații din țară.

(Advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2964 RON
  • 1 EUR = 4.8397 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON