URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
14 Februarie 2020, 13:46

Suzuki își extinde gama de modele hibrid si devine primul producator care comercializeaza doar modele hibrid 12V si 48V. Time to Hybrid!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În conformitate cu planurile de a reduce și mai mult emisiile de CO2 și de a îmbunătăți consumul de combustibil în gama sa, Suzuki Romania anunță introducerea, începând cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48 V Self-Charging, care vor include și unitatea pe benzină K14D Boosterjet.

Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross și Swift Sport, și promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor și un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor înlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuală.

Cu principii de funcționare similare cu sistemul de 12 V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) – cu care Suzuki a deschis calea hibridizării în 2016 și care s-a regăsit pe modelele Ignis și Swift cu transmisie manuală – noul ansamblu propulsor hibrid de 48 V își păstrează calitatea de a fi ușor, toate componentelor sale cântărind mai puțin de 15 kilograme.

Noul – și mai puternicul – sistem hibrid Suzuki SHVS este alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un demaror-generator integrat (cunoscut ca ISG) și un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcționează atât ca generator cât și ca demaror, este conectat la motor printr-o curea și asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min.

Bateria Li-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din față, pentru o mai bună distribuție a maselor pe punți.

Un alt beneficiu al noului sistem hibrid de 48 V este introducerea unui relanti asistat electric atunci când ambreiajul nu este apăsat, iar turația motorului este de circa 1.000 rot/min. Această funcție înlocuiește, practic, injecția de combustibil cu puterea electrică în vederea susținerii relantiului motorului atunci când automobilul staționează, sau până la viteze de 16 km/h.

Mai multe detalii, dar și o listă completă de specificații privind noile modele hibrid vor fi anunțate la inceputul lunii martie 2020.

Noua gamă de modele Suzuki hibrid beneficiează de garanţia extinsă Suzuki 3+7* ani / 200.000 km (*pentru motor, transmisie, turbo și sistem hibrid).

Astfel, producatorul nipon este primul brand auto care incepand cu martie 2020, comercializeaza doar modele hibrid 12V si 48V.

Suzuki in Romania

În 2019 s-au înmatriculat cu 25% mai multe modele din gama producatorului nipon, Suzuki atingand o cota de 3.1%

Conform datelor DRPCIV anul trecut, numărul total de vehicule Suzuki înmatriculate în România a fost de 4.960 unităţi, ceea ce înseamnă o creștere de 25% comparativ cu 2018, an în care au fost înmatriculate 3.984 de modele Suzuki.

Suzuki Vitara este modelul cu cea mai mare pondere în cifra totală de înmatriculări cu un total de 2.686 unități comercializate pe parcursul întregului an. În topul vânzărilor se află şi modelele S-Cross cu un total de1.293 unități comercializate şi Ignis cu un total de 458 de unități vândute.

Suzuki România comercializează o gamă extinsă de autoturisme și motociclete. Dealerii autorizați Suzuki oferă servicii Sales, Service & Spare Parts în toate cele 30 de locații din țară.

(Advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON