Primăria vrea să înlocuiască actualul sistem al parcărilor de domiciliu, imperfect, cu unul catastrofal, care va crea în mod cert haos. Adică să nu mai aibă fiecare orădean locul lui, ci să existe un abonament în baza căruia omul să vâneze locurile rămase libere când vine de la serviciu.
Se speră că astfel nu vor mai rămâne locuri goale blocate, dar nimeni nu va mai reclama că i s-a ocupat locul, ceea ce va permite și celor fără abonament să parcheze.
Probleme cu parcările există peste tot în lume. În Hong Kong, de exemplu, nu poți cumpăra o mașină dacă nu demonstrezi că deții un loc de parcare. Noi nu avem criza de spațiu din Asia, așa că putem rezolva problema, dar numai în timp, cum am făcut și cu termoficarea.
Degeaba ne sfătuiesc ecologiștii să mergem cu bicicletele și cu mijloacele de transport în comun. Piste ioc, linii de transport în comun puține, iar noi trebuie să ajungem cumva la locurile de muncă și la școli. Sigur că ei au tot timpul „soluții” pe tapet. Dacă tot vor să ucidă vitele pentru că bietele rumegătoare produc gaze, mă aștept ca nu peste mult timp să ceară aplicarea aceluiași tratament și la oameni, căci și ei poluează.
Un prim pas ar fi ca Primăria să impună noilor imobile care se construiesc nu unul, ci două locuri de parcare pe familie. Valabil și pentru cei de la blocuri, și pentru cei de la case, care s-au obișnuit să parcheze, din lene, pe carosabil. Apoi, să facă, în sfârșit, parcările de cartier.
Probabil că nu primarul Florin Birta va fi cel care va rezolva acest aspect spinos, ci următoarea generație de edili, însă bazele rezolvării problemei pot fi de pe acum puse.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.