URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 24 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mi-ar fi plăcut să asist la o dezbatere publică a candidaţilor la Primăria Oradea. Dacă mulţi ar fi fost curioşi să vadă cum îl încolţesc chalengerii pe favoritul Florin Birta, eu aş fi vrut să aflu şi alte lucruri care pot determina viitorul urbei. Am constatat, din programele prezentate, că niciun candidat n-a spus clar ce va face cu proiectele în derulare, cu cele ce urmează să înceapă şi cu cele aflate doar în faza de început. Să fie acesta un semn că distinşii contracandidaţi ai liberalilor nici nu-şi imaginează să ajungă la butoanele Primăriei?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu cred că există zi în care diverşi politicieni şi colegi de-ai lor din administraţie să nu cadă acest examen. Iar liberalii - zic de ei fiindcă ei sunt acum la butoane - nu fac, din păcate, excepţie. Prima zi a anului şcolar a fost cea în care şi-a luat un 4 chiar şeful Inspectoratului Şcolar Bihor, Virgil Blage, prin interdicţia stupidă de a permite accesul jurnaliştilor în unităţile de învăţământ...
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât de greu ar pica unora, pronostichez că în bătălia pentru Primăria Oradea şi pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor zarurile au fost aruncate. Cred, deci, cu variate argumente - politice, administrative, psiho-sociale, electorale - că viitorul primar se numeşte Florin Birta, iar viitorul preşedinte de judeţ Ilie Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veţi vota în funcţia de primar al Oradiei pentru mandatul 2020-2024?










De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Leptospiroza este una dintre cele mai răspândite zoonoze (boli infecţioase ale animalelor care se pot transmite la om), existând cazuri în toate continentele, dar mai ales la tropice. Există cazuri de boală şi la noi. Boala este produsă de leptospire, care aparţin grupului de spirochete (bacterii spiralate), responsabile şi de alte boli, cum ar fi sifilisul, febra recurentă şi altele.
16 Iulie 2011, 12:40

Siemens face la Arad tramvaiul "Imperio", cu doar 1,7 milioane de euro garnitura

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Astra Vagoane Călători din Arad au prezentat primul tramvai românesc produs în parteneriat cu firma nemţească Siemens. Preţul unei garnituri este de doar 1,7 milioane de euro, aproximativ cu 30% mai ieftin decât tramvaiele fabricate pe piaţa mondială.

Tramvaiul "Imperio" este, potrivit Astra Vagoane Călători, cel mai economic tramvai din lume, în privinţa raportului între tariful la energie consumată, numărul de călători şi kilometri parcurşi.

"Începând de astăzi, România apare pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Cu sprijinul Siemens, am reuşit să scoatem un tramvai modern, de top, ale cărui performanţe sunt la cel mai înalt nivel. Drumul nu a fost foarte lung. dar a fost greu. Prezentăm un prototip de tramvai pe care o să-l vedeţi atât în ţară, cât şi în străinătate", a declarat Valer Blidar, preşedintele SC Astra Vagoane Călători SA.

În funcţie de solicitări, Imperio poate fi echipat cu trei sau patru module, iar, pentru a creşte confortul călătorilor, 30 la sută din lungimea acestuia poate fi echipată cu uşi. Noul model de tramvai are 168 sau 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este format.

Reprezentanţii Siemens au spus, totodată, că modelul produs la Arad concurează uşor cu orice alt model produs în lume, mai cu seamă că este mai ieftin. De pildă, tramvaiele Siemens ULF achiziţionate de Primăria Oradea au costat 2,7 milioane de euro garnitura.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1529 RON
  • 1 EUR = 4.8641 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON