URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 17 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
O nouă competiție europeană fără România (campionatul european, în cazul de față) nu ne mai supără așa cum ne-ar fi supărat în anii 90, semn că ne-am obișnuit deja. De fapt, ce zic eu că ne-ar fi supărat? Pe vremea aceea ni s-ar fi părut de-a dreptul imposibil! Dar construcțiile trainice și strategiile pe termen lung nu se mai practică în sportul românesc decât sporadic, organizațiile și finanțatorii nu mai au răbdare, își doresc rezultate imediate. În cele mai multe cazuri se practică un soi de agricultură sportivă debilă - se plantează azi și se culege mâine.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 mai 2021 a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cunoscută popular ca "legea brăţărilor electronice". Prin această lege se stabilesc condiţiile în care persoanele arestate la domiciliu sau aflate sub control judiciar, precum şi cele împotriva cărora s-a emis un ordin de protecţie, sunt obligate să poarte un dispozitiv electronic ce permite localizarea lor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
09 Noiembrie 2009, 11:52

Secrete pentru un şofat economic

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
In primul rand, trebuie avut grija la pierderile de putere, ceea ce inseamna utilizarea cat mai putin posibil a aerului conditionat. Functionarea condensatorului acestuia inseamna un plus de aproape jumatate de litru consumat la suta de kilometri.

Orice turbulentă aerodinamică suplimentara are efecte asupra consumului, deci este bine sa tinem geamurile inchise (exagerand, ar trebui chiar sa pliem oglinzile laterale, al caror aport la pierderile aerodinamice este semnificativ peste 50-60 km/h).

Accelerarile si decelerarile trebuie facute gradual, foarte incet, motivul fiind simplu: cu cat pedala de acceleratie este apasata mai lent, cu atat procesul injectiei amestecului de carburant se realizeaza gradual, fara un consum inutil, cum se intampla la acceleratiile in forta.

Pentru un optim al caracteristicilor de consum si performanta, mai este necesar ca schimbarea treptelor de viteza sa se realizeze in zona turatiei de cuplu maxim, care, fata de motorizarile pe benzina, la motoarele diesel este, in general, in jurul valorii de 2.000 rpm.

Masa cat mai redusa a masinii contribuie, de asemenea, la realizarea unui consum mai mic. Deci este de preferat sa nu carati tot timpul cu masina lucruri care nu va sunt necesare - roata de rezerva poate fi inlocuita cu un kit specific, scaunul de copil poate fi utilizat atunci cand transportati copilul, iar portbagajul suplimentar este bine sa fie folosit doar la escapadele in care este nevoie de spatiu suplimentar pentru bagaje.

Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp conteaza, deoarece o aderenta optima inseamna un consum mai redus. Spre exemplu, daca se merge cu anvelope de iarna vara, consumul va creste, concomitent cu uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru conditii de temperaturi joase.

Tipul combustibilului influenteaza si el, intr-o masura importanta, caracteristicile de consum. Motorina cea mai ieftina are si un continut ridicat de apa si impuritati, asa incat procesul de ardere este incomplet, ceea ce inseamna un consum mai mare de motorina si emisii mai mari de CO2. O motorina mai buna calitativ, chiar daca e mai scumpa, inseamna un consum mai redus si o poluare mai mica, dar si o menajare a motorului. Prin urmare, pe termen lung se obtine chiar o mica economie in buzunar, in timp ce proprietarul poate fi cu constiinta impacata ca a consumat cat mai putin.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.062 RON
  • 1 EUR = 4.9241 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON