URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 09 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). Î
09 Noiembrie 2009, 11:52

Secrete pentru un şofat economic

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
In primul rand, trebuie avut grija la pierderile de putere, ceea ce inseamna utilizarea cat mai putin posibil a aerului conditionat. Functionarea condensatorului acestuia inseamna un plus de aproape jumatate de litru consumat la suta de kilometri.

Orice turbulentă aerodinamică suplimentara are efecte asupra consumului, deci este bine sa tinem geamurile inchise (exagerand, ar trebui chiar sa pliem oglinzile laterale, al caror aport la pierderile aerodinamice este semnificativ peste 50-60 km/h).

Accelerarile si decelerarile trebuie facute gradual, foarte incet, motivul fiind simplu: cu cat pedala de acceleratie este apasata mai lent, cu atat procesul injectiei amestecului de carburant se realizeaza gradual, fara un consum inutil, cum se intampla la acceleratiile in forta.

Pentru un optim al caracteristicilor de consum si performanta, mai este necesar ca schimbarea treptelor de viteza sa se realizeze in zona turatiei de cuplu maxim, care, fata de motorizarile pe benzina, la motoarele diesel este, in general, in jurul valorii de 2.000 rpm.

Masa cat mai redusa a masinii contribuie, de asemenea, la realizarea unui consum mai mic. Deci este de preferat sa nu carati tot timpul cu masina lucruri care nu va sunt necesare - roata de rezerva poate fi inlocuita cu un kit specific, scaunul de copil poate fi utilizat atunci cand transportati copilul, iar portbagajul suplimentar este bine sa fie folosit doar la escapadele in care este nevoie de spatiu suplimentar pentru bagaje.

Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp conteaza, deoarece o aderenta optima inseamna un consum mai redus. Spre exemplu, daca se merge cu anvelope de iarna vara, consumul va creste, concomitent cu uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru conditii de temperaturi joase.

Tipul combustibilului influenteaza si el, intr-o masura importanta, caracteristicile de consum. Motorina cea mai ieftina are si un continut ridicat de apa si impuritati, asa incat procesul de ardere este incomplet, ceea ce inseamna un consum mai mare de motorina si emisii mai mari de CO2. O motorina mai buna calitativ, chiar daca e mai scumpa, inseamna un consum mai redus si o poluare mai mica, dar si o menajare a motorului. Prin urmare, pe termen lung se obtine chiar o mica economie in buzunar, in timp ce proprietarul poate fi cu constiinta impacata ca a consumat cat mai putin.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON