URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
22 Ianuarie 2022, 14:39

România, principala țintă a investițiilor făcute de companii din Ungaria finanțate de guvernul de la Budapesta

România, principala țintă a investițiilor făcute de companii din Ungaria finanțate de guvernul de la Budapesta sursa foto: szekesfehervar.hu
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ungaria a sprijinit 50 de companii în vederea realizării unor proiecte de investiţii în afara ţării, din care cele mai multe au fost anunţate în România. Autoritățile de la Budapesta încurajează expansiunea companiilor ungare în afara țării, motiv pentru care le acordă sprijin financiar.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Externe din Ungaria, citat de agenția de presă MTI, ministrul Péter Szijjártó a anunțat investițiile private din afara Ungariei cu prilejul înmânării unei diplome firmei Videoton Holding SA, care își dezvoltă o uzină în Bulgaria, cu 1,2 milioane de euro primiți de la Guvernul din Budapesta.

Szijjártó a subliniat că expansiunea internaţională a companiilor ungare este un proces lung, dar că schimbarea dimensiunii economiei a început deja, tot mai mulţi jucători ai economiei ungare realizând investiţii semnificative în străinătate. Ministrul a subliniat că guvernul are ca obiectiv sprijinirea acestor companii.

Potrivit informaţiilor prezentate, statul ungar a sprijinit în cadrul unei scheme de finanțare 50 de companii, cu o valoare totală de 70 de miliarde de forinţi (196 milioane de euro), în timp ce companiile vor efectua, bazându-se pe acest sprijin, dezvoltări la amplasamentele lor în străinătate în valoare de 140 de miliarde de forinţi (392 milioane de euro). Lista investiţiilor este condusă de România, unde au fost anunţate 15 investiţii, urmată de Serbia cu 10 proiecte de investiţii.

Printre marile companii maghiare cu afaceri în România se numără banca OTP și lanțul de benzinării MOL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
În maxim 10 ani, Ungaria va deveni cel mai mare "hub" feroviar logistic din Europa Centrală și de Est.
Politicile economice și de relații, cu Rusia și mai nou cu China, va transforma Ungaria în cel mai reprezentativ nod de transport feroviar și distribuție de pe continentul european.
Postat 24 Ianuarie 2022, 11:09 de KP
Investesc, si?!
In locul ungurilor mi-as face griji! Vin haiducii lui simion la guvernare si le nationalizeaza ,,investitiile", ce vor face ungurii?! Se vor adresa CJUE/CEDO, si?! Ai nostri vor para cum face orban, un referendum pe tema nationalizarii. Rezultatul e lesne de anticipat.
Postat 23 Ianuarie 2022, 12:15 de pinonel
bravo lor
si-au reformat si adaptat bine economia post comunista la modernitatea secolului 21. Dupa ce au atras investitii in industria auto, famaceutica, in industrii cu valoare adaugata mare, know-how pentru oferi locuri de munca (au devenit chiar cel mai mare producator de baterii pentru masini electrice din toata Europa!), acum isi promoveaza companiile locale, nationale sa devina actori importanti regionali si continentali, extinsi si in afara tarii, dar cu interes, capital si proprietari maghiari. Guvernul Romaniei ar trebui sa ia aminte si sa ii urmeze in cele bune.
Postat 22 Ianuarie 2022, 15:12 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON