URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Noiembrie 2021, 18:17

Renault şi TheArsenale dezvoltă AIR4: acolo unde mergem nu avem nevoie de drumuri (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

AIR4, un showcar zburător, inspirat de modelul emblematic Renault 4 pentru cea de-a 60-a sa aniversare.

Pentru a încheia cu stil sărbătorirea celor 60 de ani de 4L, producătorul auto a făcut echipă cu hub-ul de design TheArsenale pentru a crea un showcar futurist, o reinterpretare a acestui model emblematic.

Anul 2021 marchează cea de-a 60-a aniversare a Renault 4L, un model care a vândut peste 8 milioane de unităţi în peste 100 de ţări în cei 30 de ani de viaţă. Mult mai mult decât o maşină, 4L este un adevărat simbol.

Pentru a sărbători cea de-a 60-a aniversare, Renault a organizat diverse acţiuni de-a lungul anului. Pentru a încheia cu stil, marca a decis să se asocieze cu centrul de design TheArsenale şi a creat un showcar, o reinterpretare futuristă şi inedită a modelului 4L.

Originalul Renault 4 a fost o maşină simplă, eficientă şi versatilă, construită între 1961 şi 1992. O maşină "blue jeans", aşa cum a descris-o fostul manager al Grupului Renault, Pierre Dreyfus. Un adevărat simbol în slujba familiilor, profesioniştilor, dar şi a jandarmeriei şi Poştei, precum şi primul însoţitor al câtorva generaţii de tineri şoferi dornici să iasă pe şosele. Valorile şi calităţile sale au convins TheArsenale să colaboreze cu Renault pentru a reinventa 4L şi a-l face să survoleze autostrăzile invizibile de deasupra capetelor noastre.

AIR4, THE RENAULT 4 "ZBURĂTOR"

Renault a colaborat cu TheArsenale pentru acest proiect cu adevărat unic, iar rezultatul este fără precedent. AIR4 este un simbol al independenţei şi libertăţii, născut din conştientizarea faptului că traficul se agravează, vieţile se opresc, dar lumea de deasupra noastră este nestingherită. Astfel, AIR4 revendică aerul drept noul drum al viitorului.

Din punct de vedere al designului, AIR4 este rezultatul reinterpretării modelului retro de către TheArsenale, departe de limbajul modern al designului auto. Vehiculul, realizat în întregime din fibră de carbon, păstrează aceleaşi linii şi volume ca modelul original 4L, oferind în acelaşi timp noi abilităţi dinamice. Rigiditatea a fost complet revizuită pentru a include concepte noi precum tracţiunea sau portanţa, care au necesitat ore de calcule şi teste. Folosind tehnici de proiectare generativă şi inteligenţă artificială, inginerii de la TheArsenale au putut testa câţiva terabytes de date pentru a îmbunătăţi şi a perfecţiona ideile designerilor chiar înainte de a începe primele teste în lumea reală.

"După un an de sărbătoare am vrut să creăm ceva neconvenţional pentru a încheia cea de-a 60-a aniversare a modelului 4L." subliniază Arnaud Belloni, director de marketing global al mărcii Renault. "Această colaborare cu TheArsenale a fost o potrivire firească. Maşina zburătoare AIR4 este ceva nevăzut încă şi ne dă o idee despre cum ar putea arăta lucrurile peste 60 de ani."

AIR4 nu are nevoie de roţi pentru a se deplasa. Are patru elice duble, câte una în fiecare colţ al vehiculului. Şasiul se află în centrul cadrului rotativ, iar şoferul poate ocupa un loc în habitaclu ridicând carcasa lui Renault 4 reimaginat, care este prinsă în balamale în partea din faţă.

Din punct de vedere tehnic, AIR4 este alimentat de baterii cu litiu polimer de 22.000 mAh care generează o putere totală de 90.000 mAh. Vehiculul poate atinge o viteză orizontală maximă de 26m/s cu o înclinare de 45° în timpul zborului şi până la 70° înclinare maximă. Poate zbura până la 700m altitudine cu o viteză de decolare de 14m/s, limitată la 4m/s din motive de siguranţă şi o viteză de aterizare de 3m/s. În cele din urmă, AIR4 oferă o tracţiune vectorială maximă de 380 kg sau 95 kg per elice.

AIR4 a fost imaginat, proiectat şi asamblat în întregime în Franţa, în inima primului parc tehnologic din Europa, Sophia Antipolis, pe Coasta de Azur.

THEARSENALE "DRUMUL CĂTRE AER"

Pentru TheArsenale, simbolurile culturii auto sunt eterne. Acest vehicul este primul produs al diviziei ROAD TO AIR din cadrul TheArsenale, pentru care reţeaua de transport de mâine va fi aeriană. AIR4 este creaţia lui Patrice Meignan, CEO şi fondator TheArsenale, care a căutat să creeze un nou tip de vehicul care provoacă emoţie, stabileşte identitatea mărcii şi oferă plăcere.

"Mi-am dedicat viaţa pasiunii pentru mobilitate şi explorez continuu toate aspectele lumii în mişcare." spune Patrice Meignan. "După 25 de ani de cercetări de perspectivă, am ajuns la concluzia că simbolurile culturii auto sunt eterne, fie pe pământ, fie în aer. Timp de 60 de ani, Renault 4 a fost condus de oameni obişnuiţi care îl fac extraordinar. Este o maşină care simbolizează aventura: simplă, practică, utilă şi pe cât de modernă, pe atât de retro. Majoritatea şoferilor vă vor spune că vă permite să călătoriţi diferit şi să trăiţi o aventură. Acest "călătoriţi diferit" ne-a inspirat pe mine şi pe echipa mea. Cu AIR4 de la TheArsenale, Renault 4 este pregătit pentru una dintre cele mai mari aventuri ale sale de până acum."

PREMIERA MONDIALĂ

După prezentarea digitală de astăzi, 26 noiembrie, AIR4 va fi expus publicului de luni, săptămâna viitoare, până la sfârşitul anului în inima Parisului, la Atelier Renault de pe Champs Élysées, alături de alte versiuni retro ale Renault 4.

La începutul lui 2022, AIR4 va ajunge pe teritoriul SUA în Miami şi apoi New York, înainte de a se opri în Macao.

DESPRE RENAULT

Renault, marcă istorică de mobilitate şi pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic "Renaulution", Renault s-a angajat într-o transformare ambiţioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată şi mai electrificată. Ambiţia sa este de a întruchipa modernitatea şi inovaţia în tehnologie, energie şi servicii de mobilitate în industria auto şi nu numai.

DESPRE THEARSENALE

Cu birouri în Paris, Miami şi Macao, TheArsenale, curator şi companie de retail, a adus tehnologia de ultimă oră şi distracţia în zona de mobilitate, colaborând la dezvoltarea diferitelor produse - de la biciclete şi maşini, modă, accesorii şi piese de artă de ultimă generaţie, până la bărci nedetectabile de către radar, avioane, drone, ATV-uri de calibru militar şi submarine personale - toate proiectate şi construite independent.

(advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
CrisDumi aka KP
Nu exista comentariu in care sa nu pomenesti Oradea, cum stai cu tratamentul:::)))
Postat 27 Noiembrie 2021, 12:05 de Sandu2100
Suferința inteligenței planetare e tot mai mare.
La așa tâmpenie de "invenție" franțuzească cu elice ... nu de drumuri va fi nevoie ci de multe-multe parcări de domiciliu. La Oradea vor trebui expropriate toate casele, pentru a face loc mașinilor zburătoare ale deținătorilor de apartamente la bloc. Măscăricii ăștia din industria auto nu mai știu pe ce să cheltuie banii. În loc să-și mobilizeze toți resursele, pentru a soluționa tehnologic nevoia tot mai mare de energie la prețuri neprohibite pentru majoritatea oamenilor, ei caută să impresioneze prostimea.
Postat 27 Noiembrie 2021, 09:51 de KP
Marginan
Technologia avanseaza, acum 150 de ani unii credeau ca trasura nu poate fi trasa decat de cai ::::)))) si cand a aparut trasura fara cai toti ziceau ca e DIAVOLUL, in vremea noastra caii sunt iocuiti de un motor. Tot in perioada aia un Scotian inventa telefonul , si oamenii il credeau nebun ( cum adica sa vorbesti prin aer cu altii la distanta mare distanta ) acum avem de toate pe telefon. Ce se demonstreaza acum e anul de viitor, planul o sa difere mult in functie de cum avanseaza technologia.
Postat 27 Noiembrie 2021, 00:21 de Sandu2100
Dupa parerea mea
...aparatele zburatoare nu vor putea inlocui vehiculele terestre. Asta dintr-un motiv simplu, daca unui vehicul terestru ii ajung cativa centimetri ca sa poata trece pe langa un alt vehicul de acelasi fel, intrucat contactul cu suprafata de rulare ii permite traiecrorii foarte precise si usor de controlat, vehiculelor aeriene le sunt necesari sute de metri si chiar faptul ca evolueaza in trei dimensiuni, nu in plan, precum cele terestre, pe traiectorii greu de controlat, le confera o traiectorie aleatorie, greu de anticipat si controlat. Avioanele si elicopterele care zboara in momentul de fata sunt monitorizate fiecare in parte de controlorii de zbor, o meserie extrem de stresanta, iar daca ne imaginam ca toate vehiculele terestre ar trebui monitorizate prin radar ne dam seama ca acest lucru ar fi imposibil, ar fi un haos desavarsit.
Postat 26 Noiembrie 2021, 23:45 de marginan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON