URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Februarie 2021, 14:58

Proiectul pentru electrificarea căii ferate între Cluj și Episcopia Bihor are toate avizele necesare și va fi pus în dezbatere publică

Proiectul pentru electrificarea căii ferate între Cluj și Episcopia Bihor are toate avizele necesare și va fi pus în dezbatere publică (Foto: generic, arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul pentru electrificarea şi reabilitarea căii ferate între Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, în valoare de 7,3 miliarde lei şi finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României, mai face un pas înainte. Prefectura Bihor a anunţat că au fost obţinute toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului, care va fi pus în dezbatere publică.

Potrivit unui comunicat dat publicităţii marţi de Prefectură, documentaţia pentru obţinerea acordului de mediu, respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apă, Raportul de Impact asupra Mediului şi Studiul de Evaluare Adecvată, a fost depusă la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului joia trecută. După publicare, proiectul va fi supus timp de 30 de zile, conform legislaţiei în vigoare, dezbaterilor publice şi analizei comisiilor de specialitate.

În urma obţinerii acordului de mediu, proiectul va intra în etapa de elaborare a documentaţiei pentru finanţare şi, ulterior, în cea de demarare a licitaţiei de execuţie.

"Am depus toate diligenţele pentru obţinerea avizelor, atât la nivelul judeţului Bihor, cât şi la nivel naţional. Proiectul de electrificare şi modernizare a acestui sector de cale ferată are o importanţă crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului", transmite prefectul judeţului Bihor, Dumitru Ţiplea.

Obiectivul de investiţii în valoare de 7,3 miliarde lei este finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României, reprezentând cea mai amplă investiţie în infrastructura feroviară din Vestul României.

Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de kilometri ai liniei de cale ferată, precum şi modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor staţiilor, haltelor şi spaţiilor adiacente, incluzând parcările, rampele şi peroanele cu copertine. De asemenea, proiectul prevede şi dublarea liniei feroviare între Oradea şi Telechiu.

Toate clădirile pentru călători vor fi compartimentate pentru fluidizarea circulaţiilor, vor avea grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum şi grupuri sanitare speciale pentru mamă şi copil şi pentru persoanele cu mobilitate redusă. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu mobilitate redusă, fiind prevăzute, de asemenea, cu rampe şi marcaje tactile pentru nevăzători la accesurile principale în clădire şi către punctele principale de interes.

Partea de execuţie este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiţie. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Proiectul electrificării căii ferate între Episcopia Bihor şi Cluj a fost introdus ca obiectiv prioritar în Master Planul General de Transport al României în anul 2016, când orădeanul Marcel Boloş era secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Studiul de fezabilitate aferent proiectului, realizat de asocierea dintre firmele Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA Madrid (Spania) şi Baicons Impex SRL Bucureşti (România), a fost prezentat public la Prefectura Bihor în urmă cu un an, pe 14 februarie 2020, de atunci autorităţile responsabile culegând avizele a tot felul de instituţii, de la primăriile ce sunt străbătute de linia feroviară până la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Lucrările trebuie încheiate în anul 2024 şi vor fi executate după licitarea lor inclusiv în Jurnalul de Operaţiuni al Uniunii Europene, care contribuie la finanţare cu 1,5 miliarde euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Se
Si o sa mai am:::)))
Postat 10 Februarie 2021, 08:48 de Sandu2100
!?
multumeste prefectului, nu ca ar avea vreun merit, a fost anuntat si el. ceilalti, oricat ai fi de indragostit de ei, nu au nici un merit. chiar tu te plangi moderatorului, ai pornit de la sandu si ai ajuns la sandu 2100, atatea conturi ai avut suspendate.
Postat 10 Februarie 2021, 07:06 de User anonimizat
#Moderator
Macar daca tot tai comentarii, incearca sa le corectezi:::::))))
Postat 09 Februarie 2021, 23:31 de Sandu2100
Felicitari Bolojan PNL , Bolos
Nimeni nu a fost capabil sa se ocupe in 50de ani de acest traseu. Zunt cinvins ca se va realiza indifferent de guvern
Postat 09 Februarie 2021, 20:34 de Sandu2100
De 50 de ani există intenția electrificării liniei Cluj-Oradea.
De 5 decenii încoace s-au făcut deja atâtea studii și proiecte, încât dosarele respective s-ar putea întinde pe toți cei 143 km de la o gară la alta ... întinși acum la 166 km ca să rămână ceva și pentru burtica lor de "neterminați". Acum ce trăznaie le-a mai trecut liberalilor prin cap, ca să se întindă la vorbă pănă iar se uită de acest demers ?!? Să pună de dezbatere publică pe acest subiect ... de parcă s-ar duce niște cetățeni cu vorba contra la întrunirile SNCFR, spunând că n-ar vrea tren electric ci drezină cu cărbuni !?!
Postat 09 Februarie 2021, 17:08 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON