Profesorii s-au obișnuit să analizeze rezultatele elevilor la examenele naționale, dar adevărul este că și notele lor au nevoie de o verificare temeinică, căci uneori în activitatea lor sunt anomalii vizibile.
De pildă, notele finale la examenul de definitivare în învățământ, afișate săptămâna trecută, arată că unii profesori din Bihor fie nu-și pot stăpâni emoțiile la un test scris, fie au ajuns din eroare la catedră.
Bihorel a identificat 8 profesori cu note sub 5 la definitivare, deși anterior, la cele două inspecții la clase, obligatorii înainte de participarea la proba scrisă a examenului, păreau să fie excelent pregătiți.
O profesoară de arte cu 10 pe linie la inspecțiile făcute de profesorii metodiști la clasă a reușit „performanța” de a lua numai 1,95 la proba scrisă! Exemplele pot continua cu alți profesori notați la maximum la inspecții, dar care la examenul scris au obținut notele 2,45, 3,2 sau 3,6!
Dincolo de faptul că au ratat definitivarea pe posturi, pentru care aveau nevoie de cel puțin nota 8, rămâne bănuiala că metodiștii s-au obișnuit să facă inspecțiile superficial, poate chiar pe „atenții”, iar la final să dea notele din burtă. Și, cum nimeni nu le cere socoteală, de ce ar face ceva serios?
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.