URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Noiembrie 2021, 08:02

Primare, dă-mi parcare! Orădenii se plâng că şantierele îi lasă fără parcările de domiciliu, chiar dacă şi-au plătit taxele pentru ele

Primare, dă-mi parcare! Orădenii se plâng că şantierele îi lasă fără parcările de domiciliu, chiar dacă şi-au plătit taxele pentru ele FACEŢI PARCĂRI! Locuitorii străzii Traian Lalescu cer Primăriei s-o transforme în arteră cu sens unic pentru a amenaja pe ambele margini câte un rând de locuri de parcare. "La modernizarea străzii s-au desfiinţat mai multe locuri. Seara, când vii de la lucru, nu ai unde-ţi lăsa maşina", reclamă un riveran
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Mai binele este duşmanul binelui! Şantierele deschise în cartiere lasă riveranii fără parcări. "Constructorii mi-au desfiinţat în vară locul de parcare de domiciliu, fără ca Primăria să-mi dea altul la schimb. Cu taxa plătită, îmi las maşina pe unde pot", spune Florin, posesorul unuia dintre locurile de parcare desfiinţate în zona Pieţei Magnoliei, intrată în reabilitare.

La nivelul oraşului au fost dezafectate în ultimele luni circa 200 de locuri de parcare, fără ca Primăria să le ofere orădenilor o alternativă.

Şantier contra parcare

Şantierele din cartierele aglomerate deranjează riveranii nu doar prin zgomot, praf şi ambuteiaje, ci şi prin dispariţia locurilor de parcare. "Când am venit acasă, şantierul era extins până lângă bloc, iar locul meu de parcare dispăruse", povesteşte Florin, unui dintre cei 8 orădeni rămaşi fără parcarea de domiciliu din strada Transilvaniei, după începerea lucrărilor de reabilitare a Pieţei Magnoliei sub forma unui centru de cartier.

Omul e supărat că trebuie să îşi lase maşina la 15 minute de mers pe jos fiindcă toate parcările din zonă sunt de domiciliu. "Măcar de mi-ar da Primăria, la schimb, un loc de parcare la domiciliu în parcarea cu plată de lângă Piaţa Magnoliei", cere bărbatul.

Nimic la schimb!

La fel au păţit şi locuitorii blocurilor din zona Cazaban, unde se amenajează centrul de cartier Ioşia, şi de-a lungul bulevardelor Nufărul şi Cantemir, intrate în reabilitare pe fonduri europene. "De la fosta fabrică Aura până la intersecţia cu strada Nojoridului s-au desfiinţat cam 80 de locuri de parcare de domiciliu şi încă atâtea locuri neatribuite. Acum parcăm care cum putem, în curtea blocurilor, dar mulţi au rămas fără locuri", spune Andrei, unul dintre locuitorii zonei.

viceprimarul Oradiei, Marcel DragoşOamenii sunt cu atât mai supăraţi cu cât Primăria le oferă o soluţie care nu le rezolvă problema. "Orădenii îşi pot primi înapoi, la cerere, taxa aferentă perioadei în care au rămas fără parcare de domiciliu din cauza lucrărilor", spune viceprimarul Marcel Dragoş (foto).

Indiferent că e vorba de Nufărul, Rogerius sau Ioşia, Primăria refuză să le atribuie riveranilor locuri de domiciliu în parcările cu plată din vecinătate. "Locurile de parcare la domiciliu sunt parcări de noapte, pentru care se plăteşte o taxă de 130 lei pe an, adică 35 de bani pe zi, pe când cele cu plată sunt parcări de zi, pentru care tariful este de 3 lei pe oră. Ar fi incorect să le dăm riveranilor. Oricum, în parcările cu plată şoferii îşi pot lăsa gratuit maşinile peste noapte", argumentează un angajat al Primăriei.

O situaţie provizorie...

În apărarea lor, reprezentanţii municipalităţii spun că situaţia este provizorie. "La finalizarea lucrărilor, oamenii îşi vor primi parcările de domiciliu înapoi, chiar dacă nu neapărat pe acelaşi amplasament", afirmă viceprimarul Dragoş.

În Nufărul-Cantemir, municipalitatea va amenaja parcări în străzile Episcop Nicolae Popovici, Liszt Ferenc şi Grădina de Fragi, unde a demolat mai multe case, iar în Rogerius şi Ioşia în vecinătatea centrelor de cartier.

În contextul înmulţirii maşinilor şi a şantierelor, parcările rămân una dintre principalele probleme ridicate de asociaţiile de proprietari. "Dacă ar fi după riverani, n-ar mai rămâne niciun spaţiu verde în cartiere, s-ar face locuri de parcare până în pereţii blocurilor", spune Dragoş.

... care se va permanentiza!

Ca soluţie alternativă, locuitorii străzii Traian Lalescu, una dintre cele mai aglomerate din Rogerius, au cerut transformarea acesteia în arteră cu sens unic. În prezent, din lipsă de locuri, mulţi riverani sunt nevoiţi să parcheze în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă". "Aşa s-ar putea amenaja încă un rând de parcări pe marginea drumului, iar vecinii nu s-ar mai certa pe locuri", spune un localnic.

Propunerea a fost deja dezbătută în Comisia tehnică de circulaţie din cadrul municipalităţii. "După discuţii în teren cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere, s-a ajuns la concluzia că strada Lalescu nu poate fi făcută cu un singur sens, pentru că ar aglomera şi mai mult străzile Ştefan cel Mare şi Transilvaniei", spune Ioan Cadar, consilier în cadrul Direcţiei Tehnice.

În schimb, ca o consolare pentru riverani, municipalitatea va amenaja parcări acolo unde permite lăţimea străzii şi, pentru a mai câştiga câteva locuri, va institui mai multe sensuri unice în curţile blocurilor. Desigur, prin aceste măsuri nu va rezolva criza locurilor de parcare din zonă, dar va lăsa senzaţia că măcar a încercat...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
B O R D U R I L E
Oriunde te uiti vezi ditamai bordurile, facute in bataie de joc, sfidandu-i pe pulenii care au autoturisme. Oradea-Sanmartin este un caz penal, vezi art. 339(3) noul cod penal. ,,...se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.[...]așezarea de obstacole care îngreunează sau împiedică circulația pe drumul public, dacă se pune în pericol siguranța circulației ori se aduce atingere dreptului la libera circulație a celorlalți participanți la trafic." A pune borduri de 30-40 cm e totuna cu a mina marginea soselei. Se defecteaza masina, faci o pana, cum o scoti in afara soselei?! Circuli pe banda intai, din fata vine un b0u care face o triplare, cel de langa tine, de pe banda a doua, incearca sa evite o ciocnire frontala, trage dreapta, tu nu te poti clinti, ori te loveste cel de langa tine si te arunca in bordura, ori te arunci singur, tot nu scapi.
Postat 05 Noiembrie 2021, 11:50 de pinonel
Strada
Parchetul European face perchezitii si in Cehia, Slovacia, Italia in acelas dosar
Postat 05 Noiembrie 2021, 11:16 de Sandu2100
Din putul gindirii...
"Orădenii îşi pot primi înapoi, la cerere, taxa aferentă perioadei în care au rămas fără parcare de domiciliu din cauza lucrărilor"...ati retinut? la cerere. Era foarte complicat sa scada suma din viitoarea taxa pe anul viitor, automat,din oficiu,pe baza de google map si grila de lucrari. Sau sa dea un voucher, ca asa se practica in viata normala,daca ai luat banu' si nu te-ai tinut de cuvint...
Postat 05 Noiembrie 2021, 09:58 de excalibur
Oradea Lucrului Bine Făcut.
Dacă nu ești în stare să faci un lucru durabil și facil pentru oameni, lasă-i pe alții să conceapă și să realizeze acel ceva. Nu de alta dar, de peste 12 ani încoace, în Oradea nu s-a finalizat nimic care să nu necesite reparare, modificare, actualizare, refacere chiar.
Postat 05 Noiembrie 2021, 09:46 de KP
Pentru Bihoreanul/ Vă rog DETALII si PRIMA PAGINĂ
"Procurorii Parchetului European condus de Laura Codruța Kovesi au făcut primele percheziții din România tocmai la Oradea." EXTREM DE GRAV
Postat 05 Noiembrie 2021, 09:33 de strada
"Calitatea vietii"
Oradea redevine incet ceea ce si-au dorit comunistii: o aglomerare de blocuri care devin si mai multe si mai inghesuite pe masura ce dezvoltatorii pun mana pe zonele de case si le transforma in cartiere de blocuri, cu acordul primariei bineinteles, primarie care nu are nici un interes sa le faca pe plac oradenilor atata timp cat administreaza anemicul transport in comun si atata timp cat din parcari se scot bani frumosi.
Postat 05 Noiembrie 2021, 09:29 de oradeanbihor
Oradeanul vede, oradeanul taxeaza
Toata lumea doreste modernizare, dar deja e dus totul la extrem. PMO trebuie sa lucreze in slujba cetateanului, aparent ea lucreaza in disperarea cetateanului. Probabil domnul primar nu are habar ce neplacut e sa vii de la munca la ora 17-18 si sa nu ai un loc unde sa iti lasi masina. Dansul probabil are parcare privata in Sanmartin. Toata lumea intelege ca trebuie sa suporti consecintele modernizarii. Dar dupa ce vii de la munca prin tot orasul spart si nu ma refer doar in Cantemir-Nufarul ci pe o gramada de strazi din oras, mai stai 30 min sa iti cauti loc de parcare. Problema e ca PMO incepe sa deschida o gramada de santiere si nu le termina pe cele incepute. Se plange ca nu are bani sa plateasca lucrarile si bineinteles, cresc taxele. In concluzie, oradeanul suporta disconfortul luni/ani de zile si tot el suporta majorarile de taxe. DE CE AU SPART STR. LIBERTATII LA DOAR DOUA SAPTAMANI DE LA ASFALTAREA EI? Hai ca imediat iese Piata Unirii de sub lupa fondurilor europene si intra iar in “reablitiare”. De ce nu o puteau face calumea de la bun inceput? In fine, SUPORTA ORADEANUL.
Postat 05 Noiembrie 2021, 09:08 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON