URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 21 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă domnul Sîrca aducea ca exemplu un bătrân locuitor din Oncea sau Episcopia, care chiar trudeşte cu mâinile lui livada rămasă din moşi strămoşi, parcă mai înţelegeam demersul. Dar să aduci un coleg cu o pensie ce bate pe la 10 mii de lei, care se plânge că are o jumate de hectar în intravilan şi trebuie să dea două mii de lei pe an impozit, chiar că-mi vine să deschid un cont pentru ajutorarea organelor nedreptăţite!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
18 August 2010, 13:31

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO)

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începute pe 1 decembrie 2009, lucrările de prelungire a pasajului subteran dinspre Piaţa Bucureşti până la strada Ecaterina Teodoroiu, executate de societatea Abed Nego Com, au fost finalizate cu o întârziere de numai trei zile, astfel încât pasajul a fost redat în folosinţă miercuri.

Tunelul pietonal a fost prelungit cu aproape 30 de metri, având acum ieşire spre strada Ecaterina Teodoroiu, astfel încât orădenii care vor să treacă dinspre Piaţa Bucureşti spre Dealul Viilor vor putea traversa în siguranţă şi, totodată, fără a fi expuşi caniculei, ploilor sau ninsorilor.

Lucrările au costat 4,03 milioane lei (cu TVA inclus), presupunând dezafectarea temporară a unor linii feroviare, consolidarea terenului, realizarea unui drum de acces, construirea unei fundaţii, drenarea terenului, refacerea liniilor, efectuarea unor construcţii de structură, forarea unor piloţi, refacerea de şanţuri şi a peronului de la linia 5 a Gării.

Pasajul subteran are o estetică plăcută, iar între tronsonul vechi, care lega Piaţa Bucureşti strict de gară, şi cel nou, ce duce până la strada Ecaterina Teodoroiu, nu se observă diferenţe de aspect.

Tunelul are sistem de scurgere a apelor pluviale şi rampă pentru transportarea bagajelor de tip-troller. Amenajarea de rampe pentru persoane cu handicap a fost, însă, imposibilă. "Pentru aşa ceva trebuia realizată o scară cu un unghi mult mai mare, ceea ce ar fi sporit foarte mult costurile, iar investiţia nu s-ar fi justificat", a spus viceprimarul Gheorghe Carp, care susţine că inclusiv în oraşe mari din ţări dezvoltate nu există asemenea facilităţi în majoritatea gărilor.

Atraşi de prezenţa edilului şi a jurnaliştilor în zonă, locatarii din strada Ecaterina Teodoroiu au apreciat că prelungirea pasajului subteran le este utilă. "Trebuia făcută mai de mult", a spus o femeie, în timp ce un pensionar a dat o sugestie demnă de luat în seamă: "Ar trebui prelungită copertina de la ieşirea din pasaj în aşa fel încât la iarnă zăpada să nu fie viscolită spre scările pasajului".

Riveranii au profitat de eveniment şi pentru a cere viceprimarului să intervină la conducerea CFR ca să monteze în zonă panouri fonoizolante. "Cei care locuim la case suntem deranjaţi de zgomotul trenurilor şi degeaba ne-am pus termopane, că nu ajută la mare lucru. Ar trebui ca Primăria şi CFR-ul să monteze panouri care să reducă nivelul zgomotului", a cerut o locatară.

În ce priveşte vechea pasarelă aeriană, Marius Ionaşcu, şef secţie CFR, a declarat că aceasta va fi dezafectată şi, cel mai probabil, mutată. "Pasarela aeriană, cunoscută multora din filmul Pistruiatul, era veche de 100 de ani, şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Ne gândim să o reabilităm şi să o relocăm pe şoseaua de centură, pe strada Ovid Densuşianu, în dreptul Gării Ioşia", a spus Ionaşcu, adăugând că acest lucru se va întâmpla, însă, după ce solicitarea va fi aprobată de conducerea centrală a CFR.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lasati si pasarela!
Domnilor edili, va rog sa lasati si pasarela aeriana! Argumente: 1. Un punct de trecere peste calea ferata in plus nu strica niciodata; 2. Sunt persoane care prefera sa treaca peste o pasarela aeriana decat sa coboare in pasaj, din diferite motive (mai ales iarna, cand se face polei pe trepte, iar cel putin mie mi se pare mai periculoasa si mai posibila o cadere in pasaj decat pe pasarela; de oameni accidentati pe pasarela nu am auzit, insa de oameni dusi la spital din pasaj am auzit chiar in iarna trecuta). 3. Pasarela aceea exista dinaintea noastra si multi oradeni au amintiri frumoase legate de ea... 4. Daca tot s-au filmat scene din "Pistruiatul" pe ea, ar putea constitui si o mica atractie turistica pentru calatorii care sunt in tranzit in gara. Sper ca veti lua in considerare aceste argumente. La urma urmei, nu cred ca intretinerea ei costa chiar atat de mult.
Postat 19 August 2010, 06:57 de Alex
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7141 RON
  • 1 EUR = 4.9474 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON