URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Aprilie 2011, 15:33

OTL a amplasat o locomotivă veche de 106 ani în vecinătatea turbo-giraţiei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădenii pot admira începând de joi la intersecţia străzilor Parcul 1 Decembrie şi Cele Trei Crişuri o locomotivă de epocă veche de 106 ani expusă aici de OTL. Vehiculul de fabricaţie germană se doreşte un punct de atracţie al oraşului şi face trimitere la tradiţia industrială a zonei.

Locomotiva cu numărul 33, construită în 1905 în Katharinahutte la Rohrbach / Ingbert, a ajuns la Oradea în 1906 unde până în 1994 a tractat vagoane pe liniile industriale din oraş pentru a fi expediate prin gara Velenţa.

Odată scos din uz vehiculul a fost depozitat într-un spaţiu al OTL până în anul 2009 când a fost supus unor lucrări de reabilitare.

Lucrările de restaurare s-au făcut pe baza unor ilustraţii din Germania şi au vizat păstrarea în proporţie cât mai mare a ornamentelor iniţiale. Reabilitarea vehiculului a durat patru luni a presupus recondiţionarea şasilului şi a caroseriei, clopotul de pe locomotivă, care la vremea respectivă servea ca şi claxon, fiind în continuare cel original.

Este cea de-a doua locomotivă de epocă expusă la Oradea după ce anul trecut a fost adusă în gara centrală o locomotivă fabricată în 1939 la Reşiţa.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
i-auzi una...
@loenl: chiar ti se pare ca "uratenia" aceea se potriveste acolo? de acord cu un muzeu(curtea unui muzeu), dar nu solutia aleasa. si apropos, sa stii ca s-a mai construit cate ceva si in epoca 1918-1940!
Postat 17 Aprilie 2011, 11:50 de dan oradeanul
EXCELENT
Excelenta ideea si felicitari celor care au reusit sa o duca la bun sfarsit. Foarte bine ca acest \"monument\" aduce aminte de perioada austro-ungara: TOT CENTRUL aduce aminte de aceasta perioada. Cine doreste sa-si aminteasca de alte perioade sa faca vizide prin cartierele de blocuri...
Postat 17 Aprilie 2011, 11:28 de Ioenl
Urata in draci
Mai... e urata, ce mai. Ceva mai acatari nu ati gasit? Mai faina era una din aia trasa de cai. Binenteles expusa fara cai.
Postat 15 Aprilie 2011, 22:43 de Mihai
o ba.ega in centrul civic
am tot incercat sa-mi dau seama ce a fost in capul lui stefan guta(reumatism)(gutosu)cand i-a venit ideea "acestui monument" care arata exact ca o ba.ega pe un strat imaculat de nea! n-am reusit! se potriveste locomotiva aceea acolo exact cum s-ar potrivi un cetatean de o anumita etnie inconjurat de alti cetateni cantand "Noi suntem romani". totusi banuiesc ca s-a urmarit sa se demonstreze ce s-a putut realiza in perioada austro-ungara(ma rog, mai mult merit "austro" decat "ungar"). mai urmeaza sa vedem un aparat "roentgen" pus in fata judeteanului de cseke! o astfel de locomotiva isi are locul intr-un muzeu(curtea unui muzeu)DAR NU ACOLO UNDE S-A MONTAT. D-na lucia iacob(chiar daca nu sunteti arhitecta ci inginera)cum ati putut fi de acord cu o chestie atat de INESTETICA?
Postat 15 Aprilie 2011, 19:28 de dan oradeanul
titlu
excelent!
Postat 15 Aprilie 2011, 16:09 de nume
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON