URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
15 Aprilie 2011, 15:33

OTL a amplasat o locomotivă veche de 106 ani în vecinătatea turbo-giraţiei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădenii pot admira începând de joi la intersecţia străzilor Parcul 1 Decembrie şi Cele Trei Crişuri o locomotivă de epocă veche de 106 ani expusă aici de OTL. Vehiculul de fabricaţie germană se doreşte un punct de atracţie al oraşului şi face trimitere la tradiţia industrială a zonei.

Locomotiva cu numărul 33, construită în 1905 în Katharinahutte la Rohrbach / Ingbert, a ajuns la Oradea în 1906 unde până în 1994 a tractat vagoane pe liniile industriale din oraş pentru a fi expediate prin gara Velenţa.

Odată scos din uz vehiculul a fost depozitat într-un spaţiu al OTL până în anul 2009 când a fost supus unor lucrări de reabilitare.

Lucrările de restaurare s-au făcut pe baza unor ilustraţii din Germania şi au vizat păstrarea în proporţie cât mai mare a ornamentelor iniţiale. Reabilitarea vehiculului a durat patru luni a presupus recondiţionarea şasilului şi a caroseriei, clopotul de pe locomotivă, care la vremea respectivă servea ca şi claxon, fiind în continuare cel original.

Este cea de-a doua locomotivă de epocă expusă la Oradea după ce anul trecut a fost adusă în gara centrală o locomotivă fabricată în 1939 la Reşiţa.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
i-auzi una...
@loenl: chiar ti se pare ca "uratenia" aceea se potriveste acolo? de acord cu un muzeu(curtea unui muzeu), dar nu solutia aleasa. si apropos, sa stii ca s-a mai construit cate ceva si in epoca 1918-1940!
Postat 17 Aprilie 2011, 11:50 de dan oradeanul
EXCELENT
Excelenta ideea si felicitari celor care au reusit sa o duca la bun sfarsit. Foarte bine ca acest \"monument\" aduce aminte de perioada austro-ungara: TOT CENTRUL aduce aminte de aceasta perioada. Cine doreste sa-si aminteasca de alte perioade sa faca vizide prin cartierele de blocuri...
Postat 17 Aprilie 2011, 11:28 de Ioenl
Urata in draci
Mai... e urata, ce mai. Ceva mai acatari nu ati gasit? Mai faina era una din aia trasa de cai. Binenteles expusa fara cai.
Postat 15 Aprilie 2011, 22:43 de Mihai
o ba.ega in centrul civic
am tot incercat sa-mi dau seama ce a fost in capul lui stefan guta(reumatism)(gutosu)cand i-a venit ideea "acestui monument" care arata exact ca o ba.ega pe un strat imaculat de nea! n-am reusit! se potriveste locomotiva aceea acolo exact cum s-ar potrivi un cetatean de o anumita etnie inconjurat de alti cetateni cantand "Noi suntem romani". totusi banuiesc ca s-a urmarit sa se demonstreze ce s-a putut realiza in perioada austro-ungara(ma rog, mai mult merit "austro" decat "ungar"). mai urmeaza sa vedem un aparat "roentgen" pus in fata judeteanului de cseke! o astfel de locomotiva isi are locul intr-un muzeu(curtea unui muzeu)DAR NU ACOLO UNDE S-A MONTAT. D-na lucia iacob(chiar daca nu sunteti arhitecta ci inginera)cum ati putut fi de acord cu o chestie atat de INESTETICA?
Postat 15 Aprilie 2011, 19:28 de dan oradeanul
titlu
excelent!
Postat 15 Aprilie 2011, 16:09 de nume
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0058 RON
  • 1 EUR = 4.8728 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON