URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Februarie 2021, 18:40

Orădeanul Adrian Foghiş, propulsat de Bolojan secretar de stat în Ministerul Transporturilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul Zonei Metropolitane Oradea, Adrian Foghiş, urmează să primească un post de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a decis, sâmbătă, Biroul Politic Naţional al PNL. Foghiş a fost propus de Ilie Bolojan, preşedintele PNL Bihor. 

"Funcţii importante"

În cadrul reuniunii de sâmbătă a Biroului Politic Naţional al Partidului Naţional Liberal au fost discutate 72 de propuneri, supuse apoi validării. 

"Organizaţiile PNL au formulat propuneri pentru funcţiile de secretari de stat, preşedinţi, vicepreşedinţi de agenţii. Am supus validării BPN 72 de candidaţi pentru poziţiile respective, oameni care urmează să gireze funcţii importante în statul român şi să susţină premierul, miniştrii în activitatea Executivului. Am susţinut în continuare reprezentanţi care şi-au desfăşurat activitatea în cadrul Guvernului pe care l-am condus, de asemenea, am susţinut reprezentanţi noi", a declarat preşedintele formaţiunii, Ludovic Orban.

În schimb, lista cu propuneri de prefecţi şi subprefecţi nu a fost validată în şedinţa de sâmbătă, iar Ludovic Orban a evitat să spună clar când va fi finalizat acest demers, scrie Hotnews.ro. 

Pentru infrastructură

BIHOREANUL a relatat în luna ianuarie că PNL Bihor urmează să-l propună pe Adrian Foghiş pentru funcţia de secretar de stat în Ministerul Transporturilor pentru ca acesta să sprijine proiectele de infrastructură ale judeţului, de la Autostrada Transilvania şi drumul de legătură din Oradea spre aceasta, până la realizarea drumurilor de centură ale comunelor Oşorhei, Sântandrei şi Nojorid şi la variantele ocolitoare Aleşd şi Beiuş.

Adrian Foghiş a condus asociaţia Zona Metropolitană Oradea - care reuneşte Primăria municipiului şi cele din comunele Borş, Biharia, Cetariu, Girişu de Criş, Ineu, Nojorid, Oşorhei, Paleu, Sînmartin, Sîntandrei şi Toboliu - în perioada 2008-2012 şi apoi din nou din 2015 până în prezent, coordonând mai multe proiecte, inclusiv pe fonduri europene, pentru dezvoltarea infrastructurii şi nu numai. 

Pe de altă parte, tot sâmbătă, Biroul Politic Naţional a validat propunerea ca orădeanca Florica Cherecheş să devină preşedinta Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

Atât Florica Cherecheş, cât şi Adrian Foghiş ar urma să fie numiţi, oficial, în funcţii în zilele următoare de către premierul Florin Cîţu. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Propulsat ca să ce ?!?
Că unui scopul lui Bolojan ... cu totul altceva putința propulsatului. Ministerul Transporturilor este "fieful" Clujului, care este în regiunea NV unde locuiește busola. Vezi marile proiecte, realizabile peste vreun secol poate ... metroul de 1 miliard de euroi a lui Boc, plecând de la tramvaiul lui Funar, apoi cele două ieșiri-intrări la A3 luate în calcul de Bode, precum și centurile localităților rămase fără, de pe axele către N-S și E-V ale județului lui Bode !?! De peste 30 de ani încearcă Clujul să ia fața orașului Oradea ... și fix de 12 ani, de când a ajuns Bolojan primar aici, a și reușit să ia mai toți banii importanți care, în loc să ajungă la toate orașele și comunele regiunii, au rămas la centrul oficializat al NV !?! Clujul a reușit să păcălească Oradea, oraș rămas un simplu centru urban de dezvoltare d.p.v. al banilor de investiții ... lăsând întotdeauna impresia că e un bun partener. Aiurea ... pentru că Bihorul a avut avantaje doar pentru că e județ de graniță !?! Așa că ... pierdere de vreme, se duce dreacului și zona metropolitană, dacă ai liberali calici care nu gândesc !?! Ha, ha ...
Postat 14 Februarie 2021, 08:12 de CrisDumi
Cu Foghiş sau fara el
Oradea isi cunoase cursul. " propulsat de Bolojan secretar de stat în Ministerul Transporturilor " nu imi doresc sa sustina in mod direct Oradea . Ma intereseaza mai mult experienta lui locala sa o impartaseasca in zone mai defavorizate, sa se dezvolte acele zone. Consider ca Oradea a făcut un pas mare in ultimii 12 ani, si nu mai e nevoie sa il pulsam pe al nostru ca sa ne dea si sa avem doar noi. Sa nu inteleaga lumea ca nu il plac, dar e nevoie de oameni cu sange-n P, ,, ... mie titlul imi sugereaza ca bolojan la pus acolo pt noi. Are experienta de la Oradea, la Bucale e full de rechini, e Oradean, si isi baga P , in rechini.. . .. .. Exista zone in Romania mea unde vai si amar, si ce zone frumoase. Felicitari Foghis.
Postat 13 Februarie 2021, 22:45 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON