URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Octombrie 2021, 14:30

Noi reguli (absurde) privind trotinetele electrice

Noi reguli (absurde) privind trotinetele electrice (foto: generic, sursa: en.gizchina.it)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cu o zi înainte să fie demis prin moţiune de cenzură, Guvernul Cîţu, preocupându-se de necesităţile fundamentale ale societăţii noastre, a emis o hotărâre ce vizează circulaţia trotinetelor pe drumurile publice. 

Mai concret, dacă prima reglementare a circulaţiei trotinetelor fusese făcută prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 13/2020, prin Hotărârea de Guvern nr. 1075/2021 se reglementează câteva aspecte concrete vizând circulaţia trotinetelor electrice.

În primul rând se reglementează condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească o trotinetă electrică pentru a putea circula (frâne, sistem de avertizare, lumini), care sunt identice cu cele pentru biciclete, mopede sau vehicule cu tracţiune animală.

Trotinetele electrice nu pot fi conduse pe trotuar, ci doar pe pistele special amenajate sau pe carosabil. Dacă trotineta se află pe drumul public, aceasta poate fi condusă numai pe un singur rând. Altfel spus, la fel ca bicicletele, nu pot merge în paralel pe drumul public.

Cea mai interesantă prevedere este aceea că schimbarea direcţiei de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulaţia vehiculelor trase sau împinse cu mâna. Inspirată din faptul că, în cazul trotinetelor electrice, spre deosebire de biciclete, îţi pierzi echilibrul dacă ridici mâna de pe ghidon, reglementarea nu poate fi în afara criticilor.

Să ne imaginăm, spre exemplu, o intersecţie aglomerată într-un mare oraş şi o trotinetă care vrea să vireze stânga. Imaginea în care conducătorul trotinetei se dă jos şi o ia la stânga mergând pe lângă trotinetă prin puhoiul de autoturisme nu cred că a fost avută în vedere la reuniunea celor mai înalte caschete ale ţării, atunci când s-a luat această decizie.

Pe de altă parte, în aceeaşi logică, nu înţeleg cum ar putea ajunge omul cu trotineta pe banda din stânga, pentru a putea vira efectiv stânga, mai ales în situaţia în care avem o bandă de dreapta şi trei benzi înainte. Legal, numai pe jos, prin mijlocul drumului înţesat de autoturisme, împingând hotărât trotineta electrică! Să nu uităm că pe trotuar şi trecerea de pietoni nu e voie pe trotinetă!

Tot aşa, art. 161 litera q din regulamentul modificat impune conducătorului de trotinetă să ţină ambele mâini pe ghidon în tot cursul conducerii acesteia, restul obligaţiilor fiind identice cu cele pentru persoanele care conduc biciclete pe drumurile publice.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Să nu ne îmbătăm de la apă
Legile în România sunt făcute să pară că ceva se reglementează. Dar, cum nici eu de când mă știu nu am fost oprit de poliție și eu doar pe trotuar circul cu bicicleta (evident, în lipsă de pistă în acea zonă), nici cei cu trotineta nu vor fi trași la răspundere dacă vor circula responsabil și nu haotic pe trotuar. Eu sunt foarte prudent, dacă în fața mea se plimbă două persoane și nu încap pe lângă ei, nu claxonez, mereu mă observă una din persoane și îmi fac ei loc din proprie inițiativă. Le mulțumesc politicos și îmi continui drumul cu viteză redusă, dar mai mare ca pietonii.
Postat 13 Octombrie 2021, 17:54 de zsizsi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON