MIERCURI, 17 AUGUST 2022

Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa joia trecută – pe Facebook, căci aşa comunică oficialii noştri de când au descoperit că internetul e cel mai ieftin instrument de propagandă – o nouă licitaţie pentru cei 28,55 km de autostradă dintre Chiribiş şi Biharia, pentru care ultimul contract, încheiat în 2020 cu o asociere de firme din grupul Selina, a fost reziliat în luna mai...
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?

Colțul juridic
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
03 August 2022, 12:44

Cum arată o galaxie aflată la 500 de milioane de ani depărtare de Pământ? NASA a publicat o fotografie spectaculoasă Sursa foto: NASA

NASA a publicat o imagine a Galaxiei Roată de Car, aflată la aproximativ 500 de milioane de ani depărtare de Pământ. Imaginea spectaculoasă a fost făcută cu ajutorul telescopului spațial James Webb, care recent a mai făcut și alte fotografii impresionante.

Imaginea dezvăluită acum arată noi detalii din galaxie. Cu ajutorul tehnologiei cu infraroșu a telescopului, claritatea imaginii este fără precedent, a transmis agenția spațială americană.

În fotografie se pot distinge și alte două galaxii mai mici şi multe altele pe fundal. Oamenii de știință spun că acum au o nouă perspectivă asupra modului în care galaxia Roată de Car s-a schimbat de-a lungul miliardelor de ani.

Descoperită în 1941

Galaxia Roata de Car a fost observată pentru prima oară de un astronom elveţiano-american, în 1941.

La fel ca în cazul Căii Lactee, astronomii cred că galaxia Roata de Car a fost iniţial o galaxie într-o formă de spirală. Dar, în urma unei coliziuni cu o altă galaxie, mai mică, s-a ajuns la forma de astăzi – de roată de căruţă.

Ultimele imagini ale galaxiei au fost dezvăluite în 2018, captate cu ajutorul telescopului Hubble, însă la o calitate mult mai redusă.

Cu o investiţie de 10 miliarde de dolari, telescopul James Webb este cel mai performant telescop lansat în spațiu și a fost creat printr-o colaborare între NASA, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Canadiană, fiind lansat pe 25 decembrie 2021, iar acum se află la 1,5 milioane de kilometri de Pământ.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!