URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câţiva ani, când uzina DNA-ului duduia, cel mai simplu mod pentru ca un primar să intre la puşcărie era să bage banii comunităţii locale în fotbal. Mulţi oameni de afaceri şi politicieni au păţit-o, dar la noi nu a fost cazul. Şi asta nu neapărat fiindcă edililor le era frică de slujbaşii doamnei Kövesi, ci pentru că Ilie Bolojan avea o indiferenţă feroce faţă de fenomenul sportiv.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa joia trecută – pe Facebook, căci aşa comunică oficialii noştri de când au descoperit că internetul e cel mai ieftin instrument de propagandă – o nouă licitaţie pentru cei 28,55 km de autostradă dintre Chiribiş şi Biharia, pentru care ultimul contract, încheiat în 2020 cu o asociere de firme din grupul Selina, a fost reziliat în luna mai...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
24 Iunie 2022, 19:06

Ministrul Marcel Boloş, la Oradea: „Bulevardul Nufărul - Cantemir este primul coridor de mobilitate urbană din România și un model de urmat" (FOTO/VIDEO)

Ministrul Marcel Boloş, la Oradea: „Bulevardul Nufărul - Cantemir este primul coridor de mobilitate urbană din România și un model de urmat' (FOTO/VIDEO) Florin Birta și Marcel Boloș au vizitat vineri lucrările din zona Nufărul - Cantemir (foto: Szilagyi Lorand / Bihoreanul)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a vizitat vineri în teren, însoţit de primarul Florin Birta, lucrările de amenajare a coridorului de mobilitate urbană Nufărul - Cantemir.

„Un exemplu de urmat"

Marcel Boloş a îndemnat administraţiile locale din România să urmeze exemplul Oradiei, cu atât mai mult cu cât astfel de investiţii pot fi finanţate din fonduri europene. „Nufărul - Cantemir este primul coridor de mobilitate urbană din România şi este un exemplu de urmat (...) Coridoarele de mobilitate urbană pe care le are în plan România sunt în direcţia bună pe care o promovează UE", a spus Boloş.

Ministrul s-a arătat încântat de perspectiva lărgirii spaţiilor pietonale din zonă, amenajării de piaţete, de piste pentru biciclete marcate cu o culoare distinctă, roşie, şi strămutării locurilor de parcare de la şosea în spatele blocurilor pentru a face loc pietonilor, fără a deranja însă traficul rutier. „Îndemnăm primăriile din ţară să urmeze acest exemplu pe care l-am văzut la Oradea", a spus Boloş.

Loviţi la parcare

După cum BIHOREANUL a mai scris, strămutarea locurilor de parcare s-a făcut cu exproprierea şi demolarea a 20 de case din curtea blocurilor pentru a face loc parcărilor.

Revoltei orădenilor expropriaţi, care au şi dat Primăria în judecată, s-a adăugat şi nemulţumirea locuitorilor zonei. Riveranii s-au plâns că municipalitatea a desfiinţat parcările de la şosea înainte să amenajeze altele, în spatele blocurilor.

„Pe strada Nufărului au fost desfiinţate locurile de parcare pentru realizarea proiectului Nufărul-Cantemir. Noi, cei din zonă, parcam temporar pe strada Constantin Nottara din vecinătate, unde am mai găsit locuri. Acum pe Nottara se fac lucrări la reţeaua de termoficare şi am rămas fără locuri de parcare", a reclamat un riveran BIHOREANULUI.

Locuitorii zonei au spus că Primăria ar fi trebuit să amâne închiderea străzii Nottara până după finalizarea noilor locuri de parcare.

Întrebat vineri despre această problemă, primarul Florin Birta a evitat un răspuns direct, dar a promis că la final toţi locuitorii zonei vor avea un loc de parcare. „În acest moment, Primăria lucrează la parcări, iar la final, cu siguranţă, cei care au avut loc în faţă vor avea în spatele blocului", a spus primarul.

Cu două luni mai repede

La rândul său, constructorul a promis accelerarea ritmului lucrărilor pentru a deranja cât mai puţin locuitorii zonei. „În momentul de faţă, lucrările sunt finalizate în proporţie de 70% şi avansează în ritm alert. Peste circa o lună va mai fi o perioadă de circa trei zile de deranj, când vom turna stratul de uzură după care ne vom apropia de final", a declarat inginerul Adrian Blaga, manager de proiect în cadrul Drumuri Bihor.

Prezent la conferinţa de presă, patronul grupului de firme Selina, din care face parte şi firma Drumuri Bihor, Beniamin Rus, a spus însă că deranjul este inevitabil.

„Specificul unei lucrări sub trafic este că nu ai cum să nu generezi disconfort. Încercăm însă ca acesta să fie mult diminuat", a spus Rus. Asfaltarea bulevardului Nufărul va încheia lucrările din proiect.

„Termenul de finalizare era în luna octombrie, dar cel mai probabil vom încheia în august", a precizat și inginerul Blaga.

1,6 kilometri de pietonală

Modernizarea bulevardului Nufărul - Cantemir se face prin proiectul "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul - Cantemir" prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Proiectul este finanţat din fonduri europene contribuţia municipalităţii fiind de 3%.

Investiţia vizează modernizarea Bulevardului Nufărul pe o distanţă de 1,6 kilometri şi a străzii Dimitrie Cantemir pe o lungime de un kilometru. Cele două artere au un carosabil cu câte două benzi de circulaţie pe sens, o linie de tramvai cu cale de rulare dublă, iar pe margini parcări şi spaţii verzi.

În cadrul proiectului se vor reamenaja 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.

Lucrările sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt, pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
M-am convins și eu pentru o viață întreagă...
...duminică noaptea la ora 2, când spre mirarea mea funcționau semafoarele. Pornind de la Lotus, deja la intersecția cu Nojoridului s-a schimbat în fața mea în roșu. Am reușit cred cu puțin noroc și viteză să ajung până la intersecția cu str. Muntele Găina, unde iarăși am fost nevoit să opresc. Un lucru este sigur: rămân la varianta mea de până acum să ajung în zona Rogerius și în veci cu mașina nu mai tranzitez acea arteră nici măcar noaptea. Nu sunt în stare să creeze o undă verde. Ăsta e un exemplu de urmat...??? Boloș a venit pentru o zi și de atunci numai pe el îl vezi în măcar 3 articole diferite. Propagandă ieftină...
Postat 27 Iunie 2022, 06:35 de zsizsi
Se lauda doar ei intre ei politicienii
Chiar ar fi fost un coridor de mobilitate daca la intersectia cu Ciheiului/Noica faceau un pasaj in locul inutilului pasaj care va fi la gara. Aceea e o intersectie mereu aglomerata, cu multe accidente si generatoare de stress pentru soferi si pietoni. La Lotus, am mai scris aici mergea perfect un sens giratoriu, se fluidiza traficul cu adevarat. Semafoarele pe acest "coridor" nu sunt aproape niciodata sincronizate, inainte erau.
Postat 26 Iunie 2022, 21:06 de Neutryno
Fudulia, pr*stia si incompetenta...
... se vad la tot pasul! Un exemplu: trecerea la nivel cu liniile de tramvai de la intersectia Dimitrie Cantemir cu Lugojului. Denivelarea ar vedea-o (corect este ar simti-o) si un orb, dar n-a vazut-o nici dirigintele de santier, nici beneficiarul! Astept ca vreun mahar din primarie sa-si ,,frece" bara/scutul/baia de ulei! P.S. Ma uitam deunazi cum a trecut un camion.... a-ntaia la mic. Ce zici, birtasule?! Da' tu, birtinezule?!
Postat 26 Iunie 2022, 08:29 de pinonel
asfalt care provoca pietonilor stari de lesin vara
oradenii pietoni nu ii felicita pe cei cu ranza umflata pentru un asa proiect... din cauza milioanelor de tone de asfalt turnate pe sosea si pe trotuare, cei care doresc sa mearga pe jos pe marele coridor urban (fie in varsta, fie cu copii mici, fie tineri sau oricat de voinici) manifesta stari de lesin - pe o canicula cum a fost in ultimele saptamani, este nebunie sa te plimbi, fara sa ai minima protectie gen copaci care sa tina umbra... temperatura ajunge la 45 de grade resimtita de catre pietoni, intre ora 10-18 nu poti sa parcurgi pe jos piata mare-nufaru decat daca te asiguri ca vine salvarea in maxim 3 minute.
Postat 25 Iunie 2022, 22:28 de roger
Facelift
"Coridor de mobilitate urbană" este patentul Echipei Cistigatoare, un trademark BIG&Co. O spalare de bani europeni in combinatie cu o "borduriada" romaneasca.
Postat 24 Iunie 2022, 20:46 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8018 RON
  • 1 EUR = 4.8849 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON