URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 12 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E scandal mare cu colectarea gunoaielor, chit că, prin comparaţie cu alte judeţe, noi deja suntem în secolul XXII. Dar când vine vorba de scumpiri, chiar dacă e vorba de contravaloarea unui pachet de ţigări, tot omul se revoltă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
Miercurea trecută am aşteptat o oră şi jumătate în stradă pentru o "programare" la doctoriţa Flavia Groşan. De fapt, îmi încercam norocul. În ciuda mesajului pe care aceasta l-a transmis pe Facebook jurnaliştilor orădeni după "discuţia elegantă" de la Colegiul Medicilor, cum că n-o interesează presa locală, speram să accepte un interviu în care să-i adresez întrebările pe care Antena 3 nu a vrut să i le pună, fiindcă i-a "centrat" doar "servite"...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Dacă toate radiourile, televiziunile, ziarele şi site-urile de ştiri din lume ar trompeta la unison că naţiunea română este cea mai înzestrată genetic şi predispusă la genialitate dintre toate naţiile lumii, încrederea poporului în mass-media ar fi maximă. Dar iată că realitatea ne contrazice din nou credinţele, cu delicateţea unui camion scăpat de sub control şi intrat pe contrasens cu 120 km/h.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre protestele anti-măști și anti-restricții organizate în Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 31 martie, Preşedintele României a promulgat o lege care aduce modificări importante în materia evaziunii fiscale, odată publicată în Monitorul Oficial. Legea a fost adoptată de Parlament cu ceva vreme în urmă, însă a fost atacată la Curtea Constituţională de către Guvern şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Cu toate acestea, judecătorii CCR au stabilit că este perfect constituţională, iar preşedintele a semnat decretul de promulgare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Este mai uşor de depistat un cancer de col decât de tratat. Colul uterin este uşor de investigat, astfel încât examenul ginecologic anual oferă posibilitatea diagnosticului leziunilor precursoare şi tratamentul lor adecvat. De aceea se recomandă examenul citologic Papanicolau pentru femeile asimptomatice cu vârsta peste 20 de ani şi pentru cele sub 20 de ani sexual active (se fac 2 teste consecutive anual, apoi cel puţin un test la fiecare 3 ani, până la vârsta de 65 ani).
09 Octombrie 2012, 09:27

Ministerul Transporturilor: Până în 2020 vom circula pe 1.100 km de autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a demarat procedurile de achiziţie pentru avizele de mediu necesare aplicării Master Planului General de Transport, document care arată cum va fi infrastructura românească în viitorii ani.

La întrebarea dacă vor fi gata, într-adevăr, toate lucrările prevăzute acolo nu putem răspunde decât că există şanse destul de mari, având în vedere că Uniunea Europeană va pune la bătaie peste 4,5 miliarde de euro numai pentru cele prevăzute să fie finalizate până în 2015, urmând ca finanţarea până în 2020 să fie asigurată prin următorul tronson bugetar comunitar (2014-2020).

Coridorul rutier IV paneuropean, care va traversa România de la Vama Nădlac la Constanţa prin Arad, Timişoara, Orăştie, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti, are în total 865 de kilometri şi este exploatat pe mai puţin de 350 de kilometri. Când va fi gata, cu o viteză medie de 120 de kilometri pe oră şi două-trei pauze de respiro pentru şoferi şi pasageri, maşinile vor parcurge această distanţă în 8 ore.

În prezent, pe Coridorul IV se poate circula în regim de autostradă doar de la Arad la Timişoara, de la Piteşti în vestul Bucureştiului şi din estul Bucureştiului la Constanţa.Tot pe Coridorul IV, dar în varianta feroviară, România va fi străbătută de la Curtici la Constanţa într-un timp şi mai scurt, având în vedere că trenurile de pasageri vor putea circula cu 160 km/h, iar cele de marfă - cu 120 km/h. În prezent sunt complet reabilitate doar tronsoanele feroviare Braşov-Bucureşti şi Bucureşti-Constanţa, iar cele de pe ruta Curtici-Braşov se află în diverse stadii de modernizare.

Unul dintre principalele obiective ale Master Planului General de Transport este reducerea cheltuielilor cu transportul, atât pentru pasageri, cât şi pentru mărfuri.

Potrivit planului, pe calea rutieră această economisire a fost zero în 2011, va ajunge la 19,5 milioane de euro în 2013, pentru ca la finele anului 2015 să urce la 628 milioane de euro faţă de momentul zero. Pe calea feroviară, economisirea va fi de aproape 87 de milioane de euro.

4,5 miliarde de euro este suma cu care UE finanţează România pentru modernizarea infrastructurii în perioada 2007-2013.

Primul tronson, respectiv lotul 1 în lungime de 9,5 kilometri, din segmentul de autostradă Timişoara-Lugoj (32 de kilometri), aparţinând Coridorului IV paneuropean, va fi gata joi, susţin reprezentanţii unuia dintre constructoriii acestei şosele, Spedition UMB, citaţi de "Ziarul Financiar".

"S-a întârziat câteva zile cu legătura pe care constructorii autostrăzii Arad-Timişoara (FCC Construccion şi Astaldi - n.red.) o fac pentru a conecta cele două tronsoane, dar 99,9% se va deschide joi circulaţia pe tronsonul Timişoara-Lugoj, lot 1", au spus reprezentanţii constructorului. Ei au precizat că pe cei 9,5 kilometri de autostradă există spaţii de servicii, "cu toalete, flori, locuri de parcare".

Contractul pentru construcţia acestui sector de autostradă, care va fi parcurs în circa cinci minute, s-a ridicat la circa 50 de milioane de euro. Alături de constructorul Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, pe acest tronson au lucrat şi italienii de la Carena. Termenul de finalizare a autostrăzii a fost devansat cu circa jumătate de an, având în vedere că tronsonul trebuia să fie gata în aprilie 2013, conform contractului.

Sursa: Adevărul

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Degeaba
Pana in 2020 nu cred ca va mai fi benzina in lume sau nevoie de autostrazi... deci e bine...
Postat 10 Octombrie 2012, 09:28 de Anonim
Predeal-Bucuresti
Eu stiu ca sectorul modernizat din magistrala M300 (parte a cor. feroviar european) e doar de la Bucuresti - Predeal, nu Bucuresti - Brasov.
Postat 09 Octombrie 2012, 12:02 de 401
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1382 RON
  • 1 EUR = 4.9212 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON