URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Ianuarie 2021, 17:10

Majori și vaccinați...

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut, Guvernul României a avut ideea - discutabilă, discutată, disputată şi, totuşi, bună - de a realiza o campanie de informare publică cu privire la pandemie, cu dublu scop, declarat din start. Întâi, să explice poporului cât de mare e beleaua şi că ar fi bine ca fiecare să-şi ia minimele măsuri de protecţie. Şi doi: să ofere, plătind această campanie ca pe una publicitară, o gură de oxigen presei, puternic afectate nu doar de criza sanitară, ci şi de cea economică (şi, mai presus de toate, zic eu, de criza lipsei de educaţie care face azi din români una dintre cele mai prost informate şi manipulabile naţii).

Ca unul care a văzut de aproape fenomenul, căci şi BIHOREANUL a susţinut campania guvernamentală, pot confirma că ea şi-a atins în bună măsură cel de-al doilea obiectiv, ajutând redacţiile mici să supravieţuiască (ba chiar aducând infuzii puternice de fonduri marilor trusturi de presă), fără însă a-l satisface îndeajuns pe primul.

Nu a fost vina presei pentru asta, căci nu ziariştii au gândit mesajele comunicate, nu ei le-au programat, aşa încât ele să "băltească" săptămâni în şir, cu mesaje banale şi repetitive, ratând adecvări la momente esenţiale ale crizei şi lipsind publicul de răspunsurile necesare la întrebările fierbinţi. Ca să nu mai vorbim de lipsa unor vectori, lideri, specialişti sau vedete, care să dea consistenţă şi mesaj acestei comunicări...

Aşa se face că, în ciuda criticilor aiuristice cum că ar folosi mass-media ca instrument în propriul interes, cumpărând-o cu banii publici, Guvernul Orban n-a făcut, de fapt, mare lucru. Nici măcar propagandă. A fost o mână de spoturi, bannere şi machete care au rulat din inerţie, invitând doar la răsfoire, zapare şi skip. Iar alegerile şi deznodământul schimbării guvernamentale au perpetuat această incoerenţă, fix când nu era cazul.

Efectul se vede acum, la debutul campaniei de vaccinare anti-Covid, momentul care ar fi cerut cel mai puternic efort de informare şi convingere a populaţiei. Campania oficială s-a încheiat în decembrie, când sutele de contractele încheiate cu mass-media au expirat, fără ca noii guvernanţi să-şi pună problema prelungirii lor. Taman în prag de vaccinare, în toiul inflaţiei de fake news şi de controverse, când necesitatea conştientizării publicului buimac era mai acută, vocea autorităţii şi cea a raţiunii nu se aud suficient de tare.

Şi anul trecut, în perioada dramatică a exploziei cazurilor de infectare, ne-am făcut, ca jurnalişti, datoria de a ne ţine cititorii la curent cu evoluţia pandemiei, pe cont propriu şi preluând din plin înjurăturile conspiraţioniştilor. Am avut sute de ştiri, relatări, reportaje, anchete, interviuri, articole de opinie menite să informeze şi să educe publicul, pledând pentru respectarea regulilor şi chiar transformându-ne, pe noi şi conduita noastră, în exemple. Din convingere, nu la ordin, nici plătiţi de Guvern. O facem şi acum, în acelaşi fel, cu privire la vaccinare, conduşi tot numai de propria conştiinţă.

La aniversarea a 18 ani de BIHOREANUL aveam un banner cu Bihorel şi o descriere: "major, vaccinat, curajos". Iată ce bine ni se potriveşte şi azi!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON