URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
13 Ianuarie 2013, 18:24

La 19 ani, a construit bicicleta cu motor cu... reacţie

La 19 ani, a construit bicicleta cu motor cu... reacţie (foto: mediafax)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un tânăr în vârstă de 19 ani din Deva, a cucerit o lume întreagă după ce a construit un motor cu reacţie pe care l-a montat pe o bicicletă. Tânărul zice că unele dintre piesele motorului au fost fabricate în SUA, iar altele chiar de el în atelierul său.

Potrivit agenţiei de ştiri Mediafax, Raul Oaida este primul român care a construit un motor cu reacţie de la Henri Coandă încoace.

"La motor am lucrat timp de 3 ani şi a costat 5.000 de euro, o mare parte din bani primiţi din sponsorizări de la străini cunoscuţi pe net cărora le-am povestit ce vreau să fac sau de la Asociaţia Română de Cosmonautică şi Aeronautică. O parte din componentele motorului cu reacţie au fost fabricate în SUA, după schiţele mele, altele le-am făcut eu chiar aici, în atelierul meu din Deva. Controlul bicicletei se face cu maneta de gaze, iar semnalele date de aceasta sunt preluate de un computer de bord de dimensiunile unei cutii de chibrituri care echivalează cu un sistem folosit la avioanele de vânătoare. Rezervorul este montat sub bara de protecţie a bicicletei, are o capacitate de cinci litri şi este alimentat cu un amestec similar cu kerosenul", a povestit tânărul.

În loc de kerosen, pe care nu ar avea de unde să-l ia, motorul cu reacţie funcţionează cu amestec de motorină, benzină şi ulei sintetic, menţionează sursa citată.

Raul spune că la turaţie maximă, adică 93.000 de ture pe minut, bicicleta lui consumă un litru de combustibil pe minut. "Gazele la ieşirea din ajutaj au 1.800 de kilometri la oră, viteza supersonică, vârful turbinei ajunge la 93.000 de turaţii pe minut, turaţia maximă pentru acest motor care are numai câteva kilograme", a mai zis hunedoreanul.

Tânărul a ieşit de mai multe ori cu bicicleta pe străzi necirculate pentru a testa invenţia. Puţinii trecători au întors capul pentru a-l urmări.
Raul Oaida se consideră un adolescent ca oricare altul. El a terminat liceul, însă nu s-a înscris la facultate. Tânărul îşi petrece 12 ore pe zi în atelierul construit chiar de el şi speră că următorul proiect va revoluţiona lumea şi îi va aduce celebritate şi bani.

Povestea tânărului inventator a fost prezentată de publicaţia britanică Daily Mail, care îl compară cu Henri Coandă.

(Sursa: mediafax)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON